تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

پلیس فتا: اپلیکیشن‌ها را از سایت‌های مرجع دانلود کنید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کاربران از نصب هرگونه برنامه از لینک‌های ناشناس خودداری کنند چرا که باعث آلوده شدن سیستم به بدافزارها می شود.

کلاهبرداری اینترنتی

رویداد۲۴ سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا  به موضوع نصب اپلیکیشن از لینک‌های ناشناس اشاره و اظهار داشت: اخذ دسترسی از گوشی‌های تلفن همراه و سوء استفاده از آن خطرجدی است که در صورت نداشتن آگاهی کافی امنیت سایبری شهروندان را تهدید می‌کند.

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: این تهدید در حال حاضر به صورت عمده از طریق آلوده‌سازی گوشی هوشمند به واسطه ارسال لینک‌های مخرب و حاوی بدافزار صورت می گیرد.

سرهنگ رجبی گفت: لینک‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و پیوست ایمیل یا متن ایمیل می‌تواند باعث آلوده شدن سیستم کاربران به بدافزارها شود و کلیک دزدی و هدایت کاربران به سایت‌های جعلی از پیامدهای آلوده شدن سیستم کاربران توسط این لینک‌هاست.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به کاربران توصیه کرد: از نصب هرگونه برنامه از لینک‌های ناشناس در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ یا اینستاگرام خودداری کرده و اپلیکیشن های مورد نیاز خود را صرفا از مارکت‌های معتبر و سایت های مرجع دانلود و نصب کنند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان