تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

زور محمد نخودی به جردن باروز نرسید

نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران در دیدار فینال رقابت‌های جهانی نروژ، برابر چهره عنوان دار کشتی جهان و المپیک از آمریکا تن به شکست داد تا سومین فینالیست ایران در ۴ وزن دوم نیز به مدال نقره بسنده کند.

شکست محمد نخودی در فینال کشتی رویداد۲۴ در ادامه رقابت های ۴ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جوانان جهان در دیدار نهایی برابر جردن باروز دارنده یک طلای المپیک و ۴ طلای جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.

نخودی پیش از این در مبارزه نخست مقابل کانوا از ایتالیا با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید، سپس برابر آرمان آواگایان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز مقابل سیف الدین آلکما از فرانسه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر ۵ از سد نیکا کنچادزه از گرجستان گذشت و راهی فینال شد.

همچنین تا دقایقی دیگر، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم آخرین نماینده ایران در ۴ وزن دوم است که برای کسب مدال طلای جهان به میدان می رود.

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب طلای جهان شدند و علیرضا سرلک در ۵۷ و امیرمحند یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز به مدال نقره جهان رسیدند. رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

همچنین مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست مقابل کایل اسنایدر از آمریکا راهی دیدار رده بندی شد و عرفان الهی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت تا او نیز برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال این دو وزن فردا(سه شنبه) در روز پایانی رقابت های کشتی آزاد برگزار می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان