تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

باز شدن حریم هوایی ارمنستان برای جمهوری آذربایجان بعد از ۳۰ سال

جمهوری آذربایجان از جایگزینی حریم هوایی ارمنستان به جای ایران برای پرواز های جمهوری آذربایجان به مقصد نخجوان خبر داد.

درگیری ایران و آذربایجان

رویداد۲۴ بر اساس اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی "آذال" جمهوری آذربایجان، این کشور از امروز (6اکتبر 2021) برای ارتباط با نخجوان از حریم هوایی ارمنستان استفاده می کند.

دیروز گزارش هایی غیررسمی منتشر شده بود مبنی بر بسته شدن حریم هوایی ایران به روی هواپیماهای آذربایجانی که قصد عبور به نخجوان را داشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهایی که قرار بوده تسلیحات لازم را برای رزمایش 4 روزه ترکیه با جمهوری آذربایجان به نخجوان ببرند، اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نیافته اند.

در پی این گزارش، خطوط هوایی آذربایجان (AZAL) امروز به خبرگزاری "ترند" آذربایجان گفته که از 6 اکتبر (چهارشنبه) پروازهای مسیر باکو-نخجوان-باکو، از حریم هوایی ارمنستان انجام می شود.

سخنگوی خطوط هوایی آذربایجان تاکید کرده که این نشان دهنده آمادگی جمهوری آذربایجان برای رفع انسداد ارتباطات در منطقه است که منافع همه کشورهای مرزی را برآورده می کند.

حریم هوایی ارمنستان بیش از 30 سال است که به روی هواپیماهای آذربایجان بسته است.

از سوی دیگر" نوریدا الله یاروا" سخنگوی سرویس حمل و نقل جاده ای دولت آذربایجان امروز به خبرگزاری ترند گفت که اتوبوس‌هایی که در مسیر باکو-نخجوان-باکو فعالیت می کنند، همچنان از خاک ایران برای سفر استفاده می کنند و مسیر ترانزینی زمینی برای ارتباط با نخجوان همچنان باز است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
پس چرا ارمنستان جمهوری اسلامی را دور زد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان