تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

ظریف: پوتین به من گفت، روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان گفت: نامه‌نگاری‌های آیت‌الله هاشمی با صدام به آزاد شدن بخش‌های زیادی از کشور و گشایش‌های بعد از آن انجامید.

ظریف: پوتین به من گفت، روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد

رویداد۲۴محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در گفت و گویی کلاب هاوسی گفت: به نظر من موضع نظام، «به نتیجه رسیدن مذاکرات بر اساس عزت کشور» است.

وی تاکید کرد: نگرانی مقام معظم رهبری این است که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

ظریف گفت: این امکان برای کشور هست که با عزت به برجام برگردیم. دکتر عراقچی توانستند به خوبی کار را در وین پیش ببرند و امیدوارم کارگزاران جدید آن را به خوبی پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات برجام گفت: پوتین به من گفت، روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد.

ظریف گفت: یکی از بزرگترین شاخص‌ها در مورد آیت‌الله هاشمی در ذهن من این است که او همیشه آماده فدا شدن برای ملت و منافع کشور بود، دیپلماسی صحنه فدا شدن است و هاشمی بزرگترین نامزد این صحنه است.

ظریف افزود: آیت‌الله هاشمی حتی آماده محاکمه بود، شجاعت او برای دیپلماسی مهمترین مشخصه است، او شجاعت فرماندهی جنگ و صلح را داشت.

در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شجاعت‌های زیادی رخ داد

ظریف گفت: آیت‌الله هاشمی همیشه شجاعت داشت و از ضرر جلوگیری می‌کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکید کرد: در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شجاعت‌های زیادی رخ داد تا توانستیم جنگ را پایان بدهیم.

ظریف گفت: نامه‌نگاری‌های آیت‌الله هاشمی با صدام به آزاد شدن بخش‌های زیادی از کشور و گشایش‌های بعد از آن انجامید.

منبع: چندثانیه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
درود بر دکتر ظریف قهرمان عرصه دیپلماسی ایران
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
ظریف خیانتکار بابت وطن فروشی اش در برجام که میگوید از متنش اطلاع دقیق نداشتم باید محاکمه و آویزان بشه .او هم مثل حسنک انگلیسی ( حسن روحانی ) باید مورد پیگرد قرار بگیره . ان شااله خبرهای خوبی توو راهه. اولین علامت اینکه حسن فعلا دست به دعا است که عذاب رفع بشه ازش . ولی این خبرا نیست
نظرات شما
پیشخوان