تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

همه احتمالات درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

صعود ایران و کره به جام جهانی قطر با ادامه روند بردهای این۲ تیم در گروه A آسیا خیلی زودتر از موعد قطعی خواهد شد.

صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

رویداد۲۴  تیم ملی ایران در سومین بازی از سومین مرحله مقدماتی جام‌جهانی، امارات را هم شکست داد تا همچنان با ۱۰۰ درصد امتیاز بالاتر از رقبا در صدر جدول قرار بگیرد. مهدی طارمی دومین گلش را در این رقابت‌ها زد، سردار آزمون همچنان در طلسم گلزنی ماند، دروازه ایران همچنان بسته ماند و به گواه آمارهای متریکا، تیم اسکوچیچ بیشتر از ۲ بازی قبلی موقعیت گل ایجاد کرد.

شیب مثبت امید گل

از لحاظ ایجاد موقعیت گلزنی، بازی با سوریه ضعیف‌ترین بازی ایران در این مرحله بوده است. ایران در تنها بازی خانگی‌اش سوریه را در حالی با یک گل برد که به اندازه یک گل موقعیت ایجاد نکرده بود. آمارهای متریکا نشان می‌دهد امید گل ایران در آن مسابقه فقط ۰/۵۷ بوده که در مقابل امید گل ۰/۳۶ سوریه نشان‌دهنده اختلاف کم ۲ تیم در آن مسابقه است. اما در بازی بعدی ایرانی‌ها قدرت خود را کاملا بر عراق دیکته کردند و امید گل تیم‌ملی در آن مسابقه ۱/۷۸ بود. پنجشنبه‌شب در بازی با امارات، تیم اسکوچیچ از این عدد هم عبور کرد و با ایجاد امید گل ۱/۸۳ به یک گل و ۳ امتیاز رسید. بخش زیادی از امید گل ایران به‌خاطر پنالتی رخ‌داده روی مهدی طارمی بوده است. در فرمول‌های محاسبه امید گل، هر ضربه پنالتی در حدود ۰/۷ امید گل شدن دارد.

بیشتر از عراق، کمتر از سوریه

تیم‌ملی ایران در بازی با امارات بیشتر از بازی با عراق صاحب توپ بود و پاس‌های بیشتری هم ردوبدل کرد. تیم اسکوچیچ بازی قبلی را در حالی با ۳ گل برد که کمتر از حریف صاحب توپ بود و در مالکیت توپ ۵۴ به ۴۶ از عراق عقب افتاد. اما در مقابل امارات، تیم‌ملی ۵۳ درصد مالکیت توپ داشت و فقط یک گل به حریف زد. تعداد پاس‌های ایران هم از ۴۱۸ پاس در بازی با عراق به ۴۸۷ پاس در مقابل امارات رسید. البته هر دوی این اعداد پایین‌تر از حدنصاب ۵۵۶ پاسی است که ایران در مقابل سوریه ردوبدل کرد اما موقعیت چندانی با این پاس‌ها ایجاد نشد.


بیشتر بخوانید: اسکوچیچ اندازه ۲ تیم ملی بازیکن باکیفیت دارد


الماس شماره ۹

بهترین بازیکن ایران در بازی با امارات باز هم مهدی طارمی بود که در مقابل عراق هم بهترین بازیکن زمین لقب گرفته بود. زننده تک‌گل ایران در مقابل امارات با کسب یک پنالتی، ۲ شوت داخل چارچوب و ۷ نبرد موفق در نهایت به نمره ۸/۲۷ رسید تا بهترین بازیکن تیم‌ملی در این میدان باشد. طارمی در مقابل عراق هم یک گل زد، یک پاس گل داد و ۲ پاس کلیدی ارسال کرد تا نمره ۸/۴۹ را از آنالیزورهای متریکا دریافت کند و در صدر همه بازیکنان میدان قرار بگیرد. طارمی در بازی با سوریه هم بعد از جهانبخش و عزت‌اللهی سومین بازیکن برتر ایران بود.

طلسم سردار

سردار آزمون که بهترین گلزن ایران در مرحله قبلی بود، در این مرحله طلسم شده و هنوز هیچ گلی به ثمر نرسانده است. در بازی با امارات، پنالتی به‌دست‌آمده توسط طارمی به سردار سپرده شد تا شاید این طلسم شکسته شود اما سردار در ضربه پنالتی هم ناکام ماند. زننده ۷ گل ایران در مرحله دوم، در ۳ بازی برگزارشده از مرحله سوم هیچ گلی نزده اما ۲ گل از ۶ گل ایران، حاصل پاس‌های او به مهدی طارمی بوده است. هماهنگی و درک بالای این ۲ بازیکن از یکدیگر هر روز بیشتر می‌شود و گل به امارات یازدهمین گلی بود که سردار و طارمی در تیم‌ملی برای همدیگر ساخته‌اند.

صعود خیلی زودهنگام ایران و کره؟

وضعیت تیم‌های گروه A و جدول این گروه در پایان بازی‌های روز سوم نیز از نکات قابل توجه این رقابت‌هاست. در این گروه فقط ایران و کره‌جنوبی پیروز می‌شوند و ۴ تیم دیگر هنوز هیچ بردی کسب نکرده‌اند. این در حالی است که در گروه مقابل، فقط ویتنام هنوز پیروز نشده و ۵ تیم دیگر صاحب پیروزی هستند. در گروه B هنوز حتی یک مساوی هم اتفاق نیفتاده و هر ۹ بازی برنده داشته است. درحالی‌که در گروه A نیمی از بازی‌ها مساوی تمام‌شده و فقط ایران است که تساوی ندارد. این اتفاقات باعث شده فاصله ایران و کره‌جنوبی با سایر تیم‌ها زیاد شود و اگر شرایط به همین منوال پیش برود این ۲ تیم ۴ هفته به پایان رقابت‌ها صعودشان را جشن خواهند گرفت! ۳ هفته از بازی‌ها گذشته و اگر روند این ۳ هفته در ۳ هفته بعدی هم ادامه داشته باشد، ایران بعد از ۶ بازی (یعنی در پایان بازی‌های آبان ماه) صعود خواهد کرد. ۶۹ درصد از امتیازات ردوبدل‌شده در گروه A نصیب ایران و کره‌جنوبی شده است؛ ۲ تیمی که هفته آینده در تهران تکلیف مقام اول گروه را در پایان دور رفت تعیین خواهند کرد.

 تیم ملی ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان