تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

خبر مهم درباره طرح جدید سربازی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در توئیتی از بررسی طرح جدید سربازی خبر داده است.

طرح جدید سربازی

رویداد۲۴ مصطفی رستمی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با درایت مقام معظم رهبری و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، طرح تحول دوره خدمت نظام وظیفه در دستور کار قرار گرفته است. انشالله بزودی جزییات این طرح تحول اعلام خواهد شد.

او برای این توئیت از هشتگ‌های سربازی حرفه‌ای و ظرفیت نخبگان استفاده کرده است.

    طرح جدید سربازی

    قانون نظام وظیفه

    بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳/۰۷/۲۹ دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در‌ اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می‌باشند و هیچ فرد‌ مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مصرحه در این قانون نمی‌توان از خدمت معاف کرد.

    تبصره ۱ – با توجه با اصل ۱۵۱ قانون اساسی واحد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف است در اسرع وقت امکانات آموزش‌ نظامی اتباع اناث دولت جمهوری اسلامی ایران را با رعایت کلیه موازین شرعی فراهم نماید. این آموزش برای اناث الزامی نیست.

    تبصره ۲ (اصلاحی ۰۳ˏ۰۸ˏ۱۳۶۶)- وزارت آموزش و پرورش موظف است با همکاری نیروهای مسلح آموزشهایی را که زمینه ساز آمادگی دفاعی است طبق موازین اسلامی‌ در برنامه‌‌های آموزشی مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان پیش‌بینی نماید. این آموزش برای دختران تنها در زمینه‌‌های دفاع غیر نظامی خواهد بود.

    ماده ۱ مکرر (الحاقی ۲۲ˏ۰۸ˏ۱۳۹۰)ـ در این قانون عبارت اختصاری به شرح زیر جایگزین عناوین کامل آنها می‌گردد:

    ۱ ـ فرماندهی کل به جای مقام معظم فرماندهی کل قوا ۲ ـ ستاد کل به جای ستاد کل نیروهای مسلح ۳ ـ نیروهای مسلح به جای ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های وابسته، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های تابعه ۴ ـ ارتش به جای ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵ ـ سپاه به جای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۶ ـ وزارت دفاع به جای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

    ۷ ـ وزارت علوم به جای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    ۸ ـ وزارت بهداشت به جای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    ۹ ـ سازمان به جای سازمان وظیفه عمومی

    ۱۰ ـ کارکنان وظیفه به جای افسران وظیفه، درجه داران وظیفه و سربازان عادی وظیفه.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: خدمت سربازی
    نظرات شما
    پیشخوان