تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

سوریه: از مذاکرات ایران و عربستان استقبال می‌کنیم / ایران مایل باشد آماده کمک به تسهیل این گفتگو‌ها هستیم

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در گفتگو با روزنامه الوطن درخصوص گفتگو‌های ایرانی-سعودی گفت: ما از هرگفت وگوی عربی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم، ما می‌شنویم که مقامات جمهوری اسلامی ایران تمایل صادقانه برای برگزاری گفتگو‌های حقیقی و صادقانه و مفید با کشور‌های عربی دارند.

مذاکرات ایران و عربستانرویداد۲۴ وزیر خارجه سوریه گفت که کشورش از هرگونه گفت وگو میان جمهوری اسلامی ایران وکشورهای عربی استقبال می کند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با روزنامه الوطن درخصوص گفت وگوهای ایرانی-سعودی گفت: ما از هرگفت وگوی عربی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنیم، ما می شنویم که مقامات جمهوری اسلامی ایران تمایل صادقانه برای برگزاری گفت وگوهای حقیقی و صادقانه و مفید با کشورهای عربی دارند.

وی تاکید کرد: ما بر این باوریم که دشمن اصلی سوریه و کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل است. ما نباید از هدف اساسی دور شویم و زمانی که خللی در این روابط می بینیم سوریه قادر است که با تمامی طرف ها تعامل کند و اختلافات را برطرف کند.


بیشتر بخوانید: بیانیه بورل درباره گفتگو‌های ایران و عربستان


مقداد در ادامه خاطرنشان کرد که دمشق از گفت وگوهای ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) و هرکشور عربی دیگر که خواستار روابط خوب با جمهوری اسلامی است، حمایت می کند.

وزیر خارجه سوریه گفت: اگر ایران نیز تمایل دارد که ما به هرگونه گفت‌وگویی کمک کنیم یا تسهیل‌کننده مذاکرات باشیم، سوریه آماده این امر خواهد بود زیرا ما معتقدیم که همبستگی عربی و اسلامی راه صحیح مقابله با تمام چالش ها است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان