تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با کره جنوبی

تیم ملی در حالی خودش را برای دیدار مقابل کره‌جنوبی آماده می‌کند که به نظر می‌رسد با تنها یک تغییر در این دیدار حساس توسط دراگان اسکوچیچ آرایش خواهد شد.

ترکیب تیم ملی در بازی با کره جنوبی

رویداد۲۴ ملی پوشان ایرانی پس از پیروزی و بازگشت از امارات خود را برای دیدار حساس و سرنوشت ساز با کره‌جنوبی آماده می‌کنند. این مسابقه مهم در تاریخ سه شنبه ۲۰ مهر و از ساعت ۱۷ به وقت تهران در استادیوم آزادی برگزار می‌شود. شاگردان اسکوچیچ امید زیادی دارند تا با پیروزی در مقابل کره جنوبی گام بلندی در راه صعود به جام جهانی بردارند.

در آستانه این دیدار شنیدیم قرار است دراگان اسکوچیچ با نفرات زیر برابر کره جنوبی صف آرایی کند.

دروازه‌بان؛ علیرضا بیرانوند

دروازه‌بان شماره یک ایران باز هم علیرضا بیرانوند است. گلری که ۶ کلین شیت متوالی در انتخابی جام جهانی را پشت سرگذاشته و حالا قصد دارد برابر کره جنوبی برای هفتمین مرتبه پی درپی دروازه ایران را بسته نگه دارد.

مدافع میانی؛ محمدحسین کنعانی زادگان

مطمئن ترین مدافع میانی ایران از دید دراگان اسکوچیچ و کادر فنی، بازیکن سابق پرسپولیس است. محمد حسین کنعانی زادگان حالا در قطر بازی می‌کند اما یک بازیکن مطمئن در خط دفاعی است که کمتر اشتباه می‌کند.

مدافع میانی؛ شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده از جمله بازیکنانی است که کروات‌ها او را دوست دارند. با وجود اشتباهی که در بازی با امارات مرتکب شد و به کمک VAR به خیر گذشت باز هم او در دیدار با کره جنوبی فیکس است. امیدواریم شجاع خلیل زاده این بار با چشمان باز و کم اشتباه ظاهر شود.

دفاع راست؛ صادق محرمی

خوب، متوسط و حتی اگر ضعیف هم باشد باز صادق محرمی دفاع راست فیکس تیم ملی است. هر چند این بازیکن در دیدار با امارات عملکرد خوبی داشت اما به هرحال مدافع راست مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ است. مرد کروات روی سرعت محرمی در دیدار سه شنبه حساب ویژه ای باز کرده است.


بیشتر بخوانید: راه‌حل اسکوچیچ برای حل یک مشکل بزرگ


دفاع چپ؛ احسان حاج صفی

شاید یکی از پُست‌هایی که مربیان تیم ملی بیشترین بحث را برای آن انجام داده اند دفاع چپ است. جایی که امید نورافکن جوان به رغم انجام بازی خوب برابر عراق در دیدار مقابل امارات نتوانست انتظارات را برآورده کند. حالا شنیده می‌شود احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی به واسطه تجربه بالای خودش از شانس بیشتری برای بازی در سمت چپ دفاعی تیم ملی برابر کره جنوبی برخوردار است.

هافبک دفاعی؛ سعید عزت اللهی

سعید عزت اللهی که ما در امارات دیدیم تراشیده و آماده تر از گذشته بود. او کیلوهای اضافی را آب کرده و حالا تبدیل به یک ستون محکم و قابل تکیه برای خط میانی تیم ملی شده است. او هم تجربه بازی برابر کره جنوبی را دارد و برهمین اساس جزو مهره‌های فیکس اسکوچیچ خواهد بود.

هافبک میانی؛ احمد نوراللهی

احمد نوراللهی زوج سعید عزت اللهی در خط میانی خواهد بود. البته شماره ۸ تیم ملی در دیدار با کره جنوبی اجازه جلو کشیدن و مشارکت در فاز تهاجمی‌را دارد. هرچند این بازیکن پس از جدایی از پرسپولیس و حضور در لیگ امارات با کمی‌افت مواجه شده اما همچنان بازیکن مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ است.

هافبک راست؛ علیرضا جهانبخش

ستاره تیم فاینورد هم در این دوره از مسابقات انتخابی جام جهانی از جمله بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران بوده است. جهانبخش گل‌های حساسی برای ایران زده و حالا انتظار می‌رود در دیدار با کره جنوبی هم از تجربه بالای خودش استفاده کند. کاپیتان تیم ملی احتمالا در این بازی باید بازوبند را به احسان حاج صفی بسپارد.

هافبک چپ؛ وحید امیری

دونده ترین بازیکن تیم ملی ایران نیازی به معرفی ندارد. وحید امیری در ۳۳ سالگی هم آن قدر آماده، سرحال و خوش نفس است که گزینه اول اسکوچیچ برای بازی در سمت چپ خط میانی باشد. او تنها بازیکن لیگ برتر ما در ترکیب اصلی تیم ملی است که نقش مهمی‌در پِرس مدافعان کره جنوبی، توپ گیری و حتی گلسازی در خط جلوی ایران بر عهده دارد.

مهاجم سایه؛ مهدی طارمی

فوق ستاره تیم ملی ایران بهترین بازیکن بازی با امارات بود. ستاره تیم پورتو رقابت ویژه ای هم در بازی با کره جنوبی با «سون» مهاجم برجسته تاتنهام دارد. درحال حاضر خیلی‌ها این دو را بهترین مهاجمان قاره آسیا می‌دانند و مهدی طارمی هم می‌خواهد ثابت کند برتر از ستاره تاتنهام است.

مهاجم نوک؛ سردار آزمون

سردار آزمون هم ازجمله بازیکنانی است که سابقه گلزنی به تیم کره جنوبی را دارد. او در سال‌های اخیر همواره بازی‌های خوبی برابر این رقیب سنتی آسیایی انجام داده و از انگیزه زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید سردار آزمون در دیدار قبلی ایران برابر امارات یک پنالتی خراب کرده و این بار قصد جبران دارد. اگر او دروازه کره جنوبی را باز کرد تعجب نکنید!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان