تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

ایران و عربستان در آستانه توافق

یک دیپلمات خارجی نزدیک به مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی به خبرگزاری فرانسه گفته دو کشور در آستانه رسیدن به توافقی برای کاستن از تنش‌ها هستند.

ایران و عربستان

رویداد۲۴ خبرگزاری فرانسه نوشته عربستان سعودی و ایران اخیراً نشانه‌هایی از گرم شدن روابط نشان داده‌اند، اما کارشناسان می‌گویند برای کاستن از تنش‌ها به اقدامات بیشتری نیاز است.

روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی، پنج سال پیش، در پی اقدام ریاض در اعدام آیت‌الله شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان قطع شد. در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی در بغداد منتشر شده است.
بیشتر بخوانید: سوریه: از مذاکرات ایران و عربستان استقبال می‌کنیم / ایران مایل باشد آماده کمک به تسهیل این گفتگو‌ها هستیم
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات خارجی نزدیک به مذاکرات که در ریاض ساکن است می‌نویسد: «دو طرف در آخرین دور گفتگو‌ها در آستانه توافق بر سر کاستن از تنش‌ها میان یکدیگر و کاستن از جنگ نیابتی در منطقه بودند.»

وزیر خارجه عربستان سعودی چند روز پیش تأیید کرد که ایران و عربستان چهارمین دور از گفتگو‌ها را در ماه سپتامبر برگزار کرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌ها بتوانند زمینه حل و فصل مسائل میان دو کشور را پدید آورند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز گفته که مذاکرات ایران و عربستان سعودی «در مسیر صحیح» قرار دارد. این دیپلمات خارجی تصریح کرد در دور جدید گفتگو‌ها که طی روز‌های آینده برگزار خواهد شد، آخرین جزئیات توافق را نهایی خواهند کرد.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
میلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
1
خداکنه آرامش به تمام جهان بازگرددنه تنهابین ایران واعراب تمام جهان خالی ازتنش وجنگ وجدال باشد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان