تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

اعتراض یک نماینده به جلسات غیرعلنی مجلس

تعداد جلسات غیرعلنی مجلس زیاد شده و این خلاف شفافیت است و می‌توان برخی از موضوعات را در فراکسیون مطرح کرد و به جمع بندی رسید.

اعتراض یک نماینده به جلسات غیرعلنی مجلس
رویداد۲۴ مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: باید طرح شفافیت آرای نمایندگان که رئیس مجلس آن را به عنوان اولین نفر امضا کرد و به نوعی طراح آن بود، در دستور کار مجلس قرار گیرد و از هیات رئیسه تقاضا دارم رأی گیری درخصوص آن نیز به طور شفاف و علنی انجام شود.

او افزود: تعداد جلسات غیرعلنی مجلس زیاد شده و این خلاف شفافیت است و می‌توان برخی از موضوعات را در فراکسیون مطرح کرد و به جمع بندی رسید.

نماینده تهران در مجلس درباره اجرای موادی از لایحه بودجه و موضوع انضباط بخشی به این لایحه تصریح کرد: بخشی از مفاد لایحه بودجه هنوز به صورت کامل اجرا نشده، از جمله تبصره ۱ بند (هـ) درخصوص رابطه مالی شرکت ملی نفت و بند (ی) تبصره ۸ و همین طور موضوعاتی مرتبط با اختصاص کپسول LPG به خودرو‌ها که باعث مشکلاتی نیز شده است.

وی گفت: تصمیماتی در مورد مشترکان پرمصرف در چارچوب بودجه اتخاذ شده که با انضباط بخشی و ابلاغ مواد مندرج آن بسیاری از نابسامانی‌ها حل خواهد شد و لازم است این موضوعات دنبال شده و اجرا شود.

شریعتی افزود: براساس ماده ۹۷ آیین نامه داخلی، طرح‌ها و لوایحی که در ۶ جلسه پیاپی بررسی آن‌ها به اتمام نرسد، باید مجلس به صورت متناوب غیر از روز‌های تعطیل برای تصویب آن‌ها تشکیل جلسه بدهد و درخصوص طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به نظر می‌رسد، این موضوع رعایت نشده است و لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا این دستور مهم مجلس به سرعت تعیین تکلیف شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس هم خطاب به کمیسیون انرژی گفت: براساس ماده ۲۴۳ لازم است کمیسیون انرژی اجرای بودجه و انضباط بخشی را نظارت و رسیدگی کند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان