تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

نماینده اتحادیه اروپا به تهران سفر می‌کند

بر اساس اعلام مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این سفر برای مشخص شدن تاریخ ازسرگیری گفتگو‌های هسته‌ای در وین به انجام خواهد رسید.

نماینده اتحادیه اروپا رویداد۲۴ شبکه تلویزیونی بلومبرگ امروز به نقل از مقام های اروپایی آگاه از سفر معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در روزهای آتی به منظور مشخص شدن تاریخ ازسرگیری گفتگوهای وین خبر داد.

به گزارش مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ امروز سه شنبه به نقل از مقام‌های اروپایی آگاه اعلام کرد که یک مقام ارشد اروپایی (انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در روزهای آتی به تهران می‌رود تا بر سر تاریخ آغاز گفتگوها با ایران به توافق برسد.

بر اساس اعلام مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این سفر برای مشخص شدن تاریخ ازسرگیری گفتگوهای هسته‌ای در وین به انجام خواهد رسید.

این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه ۱۶ مهر ماه بار دیگر با تأکید بر قصد ایران برای بازگشت به مذاکرات وین گفت: در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در دولت جدید هستیم.

گفتنی است، تاکنون ۶ دُور از مذاکرات وین با هدف تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده؛ اما با وجود اذعان به پیشرفت‌هایی در این خصوص از سوی طرف‌های غربی، تاکنون نتیجه مشخصی به‌دست نیامده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان