تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

جنجال جدید در پرونده آرمان و غزاله

در شرایطی که قرار بود آرمان عبداللهی به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، اجرای حکم آنها به تعویق افتاد.

آخرین وضعیت پرونده آرمان و غزاله

رویداد۲۴ کمتر از ۲۴ساعت پیش از اجرای حکم قصاص آرمان عبداللهی پسر جوانی که ۷سال‌ونیم قبل جان دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را گرفته بود، دستور توقف اجرای حکم باعث شد او و دیگر محکومانی که قرار بود امروز پای چوبه‌دار بروند به‌صورت موقت از مجازات مرگ نجات یابند و به بند زندان بازگردند.

پرونده آرمان از ۱۴اسفند سال۹۲ به جریان افتاد و در این سال‌ها جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. روز حادثه او که ۱۸سال بیشتر نداشت دختر موردعلاقه‌اش غزاله را به خانه‌اش دعوت کرد تا برای آخرین بار از او بخواهد از تصمیمش منصرف شود و با او ازدواج کند.

    اما غزاله ۱۹ساله برنامه دیگری برای زندگی‌اش داشت و می‌خواست به خارج از کشور مهاجرت کرده و زندگی تازه‌ای را تجربه کند. آن روز صحبت‌های آرمان با دختر جوان به نتیجه‌ای نرسید و پسر جوان در جریان بحث و درگیری با دختر مورد علاقه‌اش، جان او را گرفت. او پس از جنایت، جسد غزاله را داخل چمدانی گذاشت و براساس اعترافات خودش درون سطل زباله رها کرد اما در همه این سال‌ها اثری از جسد غزاله به‌دست نیامد و همین مسئله دلیلی برای طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده شد.

    آرمان عبداللهی پس از اعتراف به قتل غزاله ۱۹ساله در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و یک‌بار هم پای چوبه دار رفت اما آن روز خانواده غزاله با این امید که شاید در پرونده ناگفته‌هایی وجود داشته باشد و آرمان حقیقت را به زبان بیاورد و محل پنهان کردن جسد دخترشان را نشان دهد، به او مهلت یک ماهه دادند اما در این مدت درخواست اعاده رسیدگی آرمان پذیرفته شد و او بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت.

    در محاکمه مجدد هم قضات حکم به قصاص پسر جوان دادند و این حکم نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد. چند روز پیش با انجام مراحل قانونی، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا حکم قصاص اجرا شود.

    در این شرایط آخرین تلاش‌ها با تشکیل جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران برای نجات آرمان از چوبه دار انجام شد اما این جلسه چند ساعته که در آن آرمان، پدر و مادرش و پدر و مادر غزاله نیز حضور داشتند به نتیجه‌ای نرسید و به این ترتیب روز چهارشنبه ۲۱مهرماه تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص آرمان در پرونده ثبت و به پدر و مادر غزاله ابلاغ شد.

    فرصت زندگی دوباره به آرمان عبداللهی

    درحالی‌که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، ظهر دیروز دستوری مبنی بر توقف حکم قصاص محکومان ابلاغ شد. براساس تازه‌ترین دستور و ابلاغیه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، نه‌تنها آرمان بلکه محکومان دیگری که قرار بود امروز قصاص شوند نیز اجرای حکمشان به تعویق افتاد. آنطور که اعلام شده آرمان به‌زودی و احتمالا شنبه آینده پای چوبه دار خواهد رفت و تنها بخشش پدر و مادر غزاله است که می‌تواند به او فرصت زندگی دوباره دهد.

    خانواده غزاله : رضایت نمی‌دهیم

    با این حال روز گذشته پدر غزاله در گفت‌وگو با همشهری درباره نتیجه جلسه صلح و سازش و تصمیم‌شان درباره سرنوشت پرونده گفت: تغییری در تصمیم‌مان ایجاد نشده و ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص قاتل دخترمان داریم و رضایت نمی‌دهیم. او ادامه داد: داغی که روی دل من و همسرم نشسته بسیار سنگین است. هیچ‌کس نمی‌داند ما چه می‌کشیم و حتی بعد از جلسه صلح و سازش هم تغییری در تصمیم من و همسرم ایجاد نشده است. ما همچنان اصرار به قصاص و اجرای حکم قصاص آرمان داریم.

    وی گفت: روز یکشنبه یعنی یک روز بعد ازاینکه جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد به ما ابلاغ کردند که آرمان روز چهارشنبه پای چوبه دار می‌رود. از ما خواسته شد تا برای اجرای حکم حاضر شویم و حتی نظرمان را پرسیدند که تأکید کردیم قصاص باید اجرا شود. در این چند روز چندین بار پدر و مادر آرمان به مقابل خانه ما آمدند و درخواست بخشش کردند.

    اما با وجود این تغییری در تصمیم ما به‌وجود نیامده است. پیش از این هم جمعی از هنرمندان و بازیگران نیز مانند پرویز پرستویی، ‌رامبد جوان، احسان علیخانی و... برای جلب رضایت، نزد ما آمدند اما آرمان، ‌با بی‌رحمی جان دخترمان را گرفته و حتی در همه این سال‌ها جسدی از او تحویل نگرفتیم تا بر سر مزار او برویم و اشک بریزیم.

    پدر غزاله گفت: قرار بود چهارشنبه حکم اجرا شود اما حدود ساعت ۱۱صبح سه‌شنبه به ما اطلاع دادند که دستور رسیده حکم متوقف شود. دلیل توقف را به ما نگفتند اما ظاهرا روز چهارشنبه نه‌تنها حکم آرمان بلکه حکم چند محکوم به اعدام دیگر هم اجرا نشد و روز چهارشنبه اصلا اجرایی ندارند. به ما گفتند که روز چهارشنبه تاریخ دقیق یعنی روزی که آرمان پای چوبه دار خواهد رفت را به ما اعلام خواهند کرد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: اخبار حوادث ، قتل
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱۲
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4
    15
    فقط اعدام تسکین بخش آلام این خانواده دردمند خواهد بود. حتی اگه همه پول های دنیارو بهشون بدن درد عزیزشون کم نخواهد شد
    پاسخ ها
    رضا
    | Iran (Islamic Republic of) |
    ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    حالت خوبه ؟ طرف مریضه روحی روانیه و صد درصد وجودش اضافیه ولی قصاص هیچوقت ادمو اروم نمیکنه بلکه تخم کینه رو تو دل ادم میکاره و هی تشدیدش میکنه مگه ما حیوانیم انسان ساخته شده تا ببخشه
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5
    9
    مگه پدر این پسر قاتل چه کارست که دستگاه قضایی رو هم به خاطر پسر هوسبازش سالهاست خریده! بچه هفده هجده ساله چه میدونست دختر چیه که تازه بکشتش و جسدشم گم و گور کنه، معلومه خانواده پسره هم دست داشتن
    پاسخ ها
    حسین
    | Iran (Islamic Republic of) |
    ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آفرین بر تو با داشتن هوش کارآگاهی شرلوک هولمزی
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6
    4
    همونطور که با هفت و نیم سال توی زندان بودن، غزاله زنده نشد با اعدام این جوان هم نه تنها غزاله زنده نخواهد شد بلکه.....
    فقط میتونم دعا کنم پدر و مادر غزاله هرچه زودتر این جوان رو ببخشن، هفت و نیم سال از بهترین روزای عمرشو توی زندان بوده، بنظرمن تا همین حد کافیه. بخدا آرمان هم گناه داره و تاوان اشتباهشو داده
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5
    3
    باکشتن این پسر ارامش پیدانمیکنند بابخشیدن وگرفتن دیه به خودشان ومرحومه وخانواده پسر ارامشو اجر خواهند داشت ومردم دعاگویشان
    حمید
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4
    4
    انتقام چیزی رو عوض نمیکنه.
    انتقام باعث خشم بیشتر میشه و اینکه آدم از خوبیها فاصله زیادی میگیره.
    هیچ چیزی هم نمیتونه دل سوخته اون پدر و مادر که دخترشونو اینجور مفت از دست دادن رو خنک و آروم کنه نه انتقام و نه بخشش، متاسفانه باید بسوزن.
    پاسخ ها
    ناشناس
    | Netherlands |
    ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    حداقل دلشون خنک میشه
    ناشناس
    |
    Luxembourg
    |
    ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0
    5
    دست ننش درد نکنه با این بچه تربیت کردنش اعدامش کنید بره. تجاوز کرده بعد کشته طرفو جنازه شو مخفی کرده.این بزرگ بشد چی میخواست بشه.بعد یک عده احمق میخوان اعدام لغو بشه.اعدام لغو بشه تو یک کشور عقب مونده مثل ایران با طرز فکر اغلب سنتی که همه همدیگرو میخورن.باید اعدام و صدور حکمش هدفمند بشه.مردمی که تو پشت چراغ قرمز و تو صف به همدیگرو رحم نمیکنن چطور خواستار لغو اعدامن
    مقصر این وضعیت هم خانواده این پسر هستند حتما گرفتاریهای زیادی تو خانواده داشته که رو به همچین خشونتی اورده.و نمیشه این خشونتو به جامعه نسبت داد بلاخره یک نوجوان بیشتر وقتشو کنار خانواد اش سپری میکنه و از انها بیشتر چیز یاد میگیره
    فاطمه. م
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4
    1
    بنظرمن اون توی این 7سال تاوان گناهشوپس داده هزاربارمرده چرافکرنمیکنن دخترخودشونم مقصربوده چرا بلندشده وتنهارفته خونه ی پسری ک تنهابوده همیشه مردا خطاکارن بایدتشخیص میدادکه با ی پسرتنهابودن قطعا ی عواقبی داره.
    رضایت بدن بهتره. اونایی ک میگین اعدام اعدام.واقعابراتون متاسفم خدایی نکرده ممکنه این اتفاق برای یکی ازنزدیکهای ماهم بیفته اونوقت بازهم میگین اعدام هیچوقت برای کسی بد نخواین هیچوقت
    مسعود
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0
    4
    اعدام کمشه
    همونطورکه دختره رو تکه تکه کرد پسر هم باید با تبر قطعه قطعه بشه
    ساطور هم بدک نیست
    ناشناس
    |
    United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
    |
    ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0
    4
    این لجنو زودتر اعدام کنید.
    نظرات شما
    پیشخوان