تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

مذاکرات وین؛ ادعایی درباره اعضای تیم مذاکره کننده دولت رئیسی

روزنامه اعتماد با بیان این که رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای علی باقری است مدعی شد عراقچی در این تیم حضور ندارد اما حضور غریب آبادی نماینده سابق ایران در آژانس بین المللی اتمی قطعی است.

اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای

رویداد۲۴ شنیده‌های اعتماد حاکی از آن است که علی باقری مسوولیت مذاکرات را برعهده خواهد داشت و تاکنون نیز چند جلسه با حضور او در وزارت خارجه پیرامون بررسی وضعیت فعلی مذاکرات برگزار شده و در این جلسه کارشناسان حوزه برجام و برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده در دولت یازدهم و دوازدهم نیز حضور فعال داشته‌اند. 

در قسمتی از یادداشت اعتماد آمده است برخی برداشت‌های نادرست و غیردقیق از سخنان سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری روز دوشنبه موج خبری درباره باقی ماندن عباس عراقچی (رییس تیم مذاکره‌کننده در دولت قبل) به راه انداخت، اما شنیده‌های «اعتماد» حاکی از آن است که عراقچی در این ترکیب حضور ندارد و از سایر چهره‌های حاضر در تیم مذاکره‌کننده در دولت سیزدهم استفاده خواهد شد. 


بیشتر بخوانید: برجام امسال احیا نمی‌شود/ چرا ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای تعلل می‌کند؟


در حالی که کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز با پایان ماموریت به تهران بازمی‌گردد و مسوولیت معاونت بین‌الملل قوه قضاییه را عهده‌دار خواهد شد، سه منبع آگاه به «اعتماد» خبر دادند که غریب‌آبادی در ترکیب جدید تیم مذاکره‌کننده ایران حضور خواهد داشت و از تجربه حضور او به خصوص در شش دور مذاکرات برگزار شده در وین استفاده خواهد شد. 

با وجود روشنگری‌های ایران در زمینه بازگشت به وین و ترکیب تیم مذاکره‌کننده دو نکته کلیدی همچنان مبهم است: 1- تاریخ دقیق بازگشت ایران به وین چه زمانی است؟ 2- آیا ایران مذاکرات را از نقطه توقف ادامه می‌دهد یا دولت جدید قصد دارد روند رایزنی برای احیای برجام را از نقطه صفر شروع کند. 

یک منبع آگاه در این باره به «اعتماد» می‌گوید: «اگر تیم جدید تصمیم بگیرد مذاکرات را از نقطه متوقف شده ادامه بدهد، مسیر پیش‌رو چندان طولانی نخواهد بود و دوطرف می‌توانند در آینده نزدیک بازگشت به برجام را اعلام کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
پیشخوان