تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی روز یکشنبه هفته آتی خبر داد.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ قاسم احمدی لاشکی ظهر امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد اظهار داشت: یکشنبه هفته آینده لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

وی افزود: رتبه بندی معلمان شامل کادر اداری نیز هست و  با در نظر گرفتن اینکه باید در جذب نیروی آموزشی و اداری مانند دانشگاه تجدید نظر داشته باشیم و این تفکیک دایمی باشد.

    معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی را از چالش‌های اصلی در آموزش و پرورش دانست و با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی یک الزام برای آموزش و پرورش است ادامه داد: بزرگ ترین معضل و مشکل در آموزش و پرورش، نیروی انسانی است  و تربیت نیروی انسانی ماهر باید در اولویت باشد.همان کاری که در گذشته در مراکز تربیت معلم انجام می‌شد.

    احمدی لاشکی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان، در درجه اول ارتقای جایگاه و منزلت معلمان و فرهنگیان است ابراز کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی  طرح رتبه بندی معلمان را نهایی کند که این وزارتخانه نیز آمادگی اجرای آن را دارد.


    بیشتر بخوانید: زمان بررسی رتبه بندی معلمان در مجلس مشخص شد


    معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: نباید کم کاری در سیستم باعث چالش دیگری در آموزش و پرورش باشد و ضروری است صدور ابلاغ و کلاس بندی و ساماندهی نیروی انسانی تسریع  یابد.

    وی با اشاره به انعقاد توافق سه جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن ابراز کرد: از اقدمات موثری که در راستای سرعت گرفتن سندسازی املاک آموزش و پرورش  صورت گرفته امضای این تفاهم نامه بود.

    احمدی لاشکی تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه اداره ثبت اسناد، املاک و بنیاد مسکن در کارگروهی که به همین منظور تشکیل شده است کمک رسان آموزش و پرورش  خواهند بود.

    معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به افزایش بودجه آموزش و پرورش ابراز کرد: مجموعه اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های تابعه آن بدون اعتبارات متفرقه در لایحه بوجه ۱۴۰۰ نسبت به اعتبارات سال گذشته افزایش یافته است.

    منبع: تسنیم
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان