تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

ریاض: چهار دور مذاکره با تهران «دوستانه» بوده، اما پیشرفت ملموسی نداشته ست

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی که در واشنگتن به سر می‌برد، با اشاره به اینکه ریاض تا کنون ۴ نشست با تهران برگزار کرده، گفت: «گفتگو‌ها با تهران دوستانه بوده، اما پیشرفت ملموسی نداشته است».

مذاکرات ایران و عربستان

رویداد۲۴ «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی که در واشنگتن به سر می‌برد، گفت که ایران در حال شتاب‌بخشی به فعالیت‌های هسته‌ای خود بوده و منطقه را به مکانی بسیار خطرناک تبدیل کرده است.

بن فرحان که در کنفرانس خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد در ادامه از ایران خواست تا نقض توافق هسته‌ای موسوم به برجام را متوقف کند.
بیشتر بخوانید: عربستان: در خصوص مذاکرات با ایران جدی هستیم
وزیر خارجه سعودی در ادامه کنفرانس خبری خود در واشنگتن با اشاره به اینکه ریاض تا کنون ۴ نشست با تهران برگزار کرده، گفت: «گفتگو‌ها با تهران دوستانه بوده، اما پیشرفت ملموسی نداشته است».

وزیر خارجه سعودی در ادامه کنفرانس خبری خود در واشنگتن به اوضاع لبنان نیز اشاره کرد و گفت: «لبنان نیازمند تغییرات بوده و مسئولیت این موضوع نیز بر عهده مقام‌های این کشور است».

وی درباره اوضاع اقتصادی و سیاسی در لبنان نیز ابراز نگرانی کرد و به سوال خبرنگاری در این باره که آیا ریاض برنامه‌ای برای دعوت از «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان برای سفر به این کشور دارد، پاسخی نداد.

وزیر خارجه سعودی به اوضاع یمن نیز اشاره کرد و از جامعه بین‌الملل خواست تا به جنبش انصارالله برای آتش‌بس در یمن فشار وارد آورند.

وی همچنین خواستار فشار بر جنبش انصارالله برای پذیرفتن طرح ادعایی آتش بس عربستان شد.

فیصل بن فرحان همچنین گفت که این کشور از سال ۲۰۰۰ تا کنون ارتباطی با گروه طالبان نداشته و از این گروه خواست تا مسیر متعادلی را در افغانستان پیش روی بگیرند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان