تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

حسن روحانی به سرنوشت خاتمی دچار می‌شود؟

ناصر قوامی گفت: روحانی را نه با رفسنجانی می‌توان مقایسه کرد و نه با خاتمی و احمدی‌نژاد که گاهی حرف‌های تندی هم می‌زند. به نظر من او کاملا محافظه‌کارانه و محتاطانه عمل می‌کنند تا بعد از هشت سال امکان بازگشت و تایید گرفتن داشته باشد.

حسن روحانی به سرنوشت خاتمی دچار می‌شود؟

رویداد۲۴ حسن روحانی که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود سکوت پیشه کرده بود، این روز‌ها با توییت‌هایی که چندان هم جنجالی و خبرساز نیست، خودش را به سرخط اخبار بازگردانده است. برخ از رسانه‌ها و تحلیلگران معتقدند که او از این پس به منتقد وضع موجود بدل شد و شاید حتی رهبر یک جریان منتقد نیز باشد. به باور این گروه، توییت‌های اخیر مقدمه همین کار است.

برخی از سیاسیون، اما اعتقاد دارند که روحانی نه ظرفیت این کار را دارد و نه تمایلی برای آن. ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس یکی از همین افراد است. او گفت: «آقای روحانی اگر به طور شفاف و صادقانه مشکلات خود در دوره ریاست جمهوری را برای مردم بگوید برد داشته و مورد توجه قرار می‌گیرد. اما من در روحانی این شهامت را نمی‌بینم که حقایقی که در دولت او گذاشته را بگوید و اعلام کند که چه کسانی مسئول این تورم و گرانی و مشکلات جامعه بوده‌اند. او باید بگوید که چه کسانی سبب شدند روزی صد میلیون دلار به کشور زیان وارد شود. اگر این حقایق را بگوید حتما مردم او را قبول کرده و باور می‌کنند، اما اگر دوپهلو و سه‌پهلو حرف بزند و بخواهند با کنایه و ... حرف بزند، مردم او را جدی نمی‌گیرند و تاثیری هم ندارد.»

وی افزود: «البته من فکر می‌کنم که روحانی می‌خواهد در صحنه باشد، اما با این شیوه که حرف‌هایی در لفافه و با کنایه که اثری هم ندارد، بگوید. مردم هم این رویکرد را قبول نداشته و می‌گویند که تو مسئول کشور بودی و زیر بار نمی‌روند».

قوامی در پاسخ به اینکه اگر روحانی بیان انتقاد داشته باشد دولت و مجلس را هدف می‌گیرد یا تصمیمات کلان‌تر و مجموعه حاکمیت را مخاطب قرار می‌دهد؟ گفت: «من فکر نمی‌کنم که روحانی انتقاد تندی داشته باشد. به نظر من او دلش می‌خواهد به طور نیم‌بند هم شده در صحنه سیاسی بماند، مثل آقای احمدی‌نژاد. البته برخی می‌خواهند که او را مثل آقای رفسنجانی تصور کنند، اما به نظر من او ظرفیت آقای رفسنجانی را ندارد. او کسی است که با محافظه‌کاری و مدارای کامل با نهاد‌های حاکمیتی خود را در صحنه نگه دارد و فکر نمی‌کنم که بتواند در جامعه تاثیر خوبی داشته باشد مگر آنکه حقایق را به صورت شفاف بیان کند. البته اگر هم این شفافیت را داشته باشد دیگر نمی‌تواند در صحنه بماند و ممکن است مثل آقای خاتمی گرفتار شود».

این نماینده پیشین مجلس در واکنش به اینکه «چطور می‌توان روحانی را محافظه‌کار را با احمدی‌نژاد و روحانی نامحبوب را با رئیس دولت اصلاحات مقایسه کرد؟» گفت: «آقای روحانی را نه با رفسنجانی می‌توان مقایسه کرد و نه با خاتمی و احمدی‌نژاد که گاهی حرف‌های تندی هم می‌زند. به نظر من او کاملا محافظه‌کارانه و محتاطانه عمل می‌کنند تا بعد از هشت سال امکان بازگشت و تایید گرفتن داشته باشد. من فکر می‌کنم که حرف روحانی هم به اندازه حرف آقای خاتمی در بعد داخلی و خارجی تاثیر ندارد. او ظرفیت آقای خاتمی را ندارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن روحانی
نظرات شما
پیشخوان