تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

کالین پاول به روایت تصویر

کالین پاول، یکی از رهبران پیشگام ارتش آمریکا که اولین وزیر خارجه سیاه پوست ایالات متحده بود، در سن ۸۴ سالگی درگذشت. این پیشکسوت سیاسی آمریکایی از سوابق برجسته‌ای در طول زندگی سیاسی خود برخوردار بود. کالین پاول به دلیل اطلاعات نادرستی که به عنوان وزیر امور خارجه دولت جرج دبلیو بوش به سازمان ملل برای آغاز جنگ عراق داده بود شهرتش زیر سوال رفت.

کالین پاول به روایت تصویر
رویداد۲۴ مژده کریمی: به گزارش رویداد ۲۴ سی ان ان کالین پاول وزیر خارجه آمریکا در دوره جرج دابلیو بوش روز دوشنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ به دلیل عوارض ناشی از کووید ۱۹ در بیمارستان مرکز ملی نظامی پزشکی والتر رید در سن ۸۴ سالگی درگذشت. پاول علا وه بر اینکه بطور کامل واکسینه شده بود، اما در برابر کرونا دوام نیاورد. گفته می‌شود که پاول قبلاً مبتلا به مولتیپل میلوما بوده‌است.
خانواده وی در صفحه فیس بوک خود گفتند که پاول بر اثر عوارض ناشی از کووید -۱۹ درگذشت و اشاره کرد که وی کاملاً واکسینه شده است. پاگی مبتلا به مولتیپل میلوما بود، سرطان سلول‌های پلاسما که پاسخ ایمنی بدن را سرکوب می‌کند و همچنین بیماری پارکینسون، پگی سیفرینو، رئیس ستاد قدیمی پاول، به CNN تایید کرد.
رهبری پاول در چندین دولت جمهوری خواه به شکل گیری سیاست خارجی آمریکا در آخرین سال‌های قرن بیستم و سال‌های اولیه قرن ۲۱ کمک کرد. وی در زمان خدمت در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، اولین مشاور امنیت ملی سیاه پوست کشور بود و جوانترین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمان رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بود. کالین پاول به دلیل اطلاعات نادرستی که به عنوان وزیر امور خارجه دولت جرج دبلیو بوش به سازمان ملل برای آغاز جنگ عراق داده بود شهرتش زیر سوال رفت.
محبوبیت پاول در طول جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱، زمانی که او یکی از مورد اعتمادترین سخنگویان دولت شد، افزایش یافت. او در مارس ۱۹۹۱ "به دلیل عملکرد مثال زدنی اش در برنامه ریزی و هماهنگی" واکنش ایالات متحده به حمله عراق، مدال طلای کنگره را دریافت کرد.

پاول در طول زندگی سیاسی خود از مشخصات ملی برجسته‌ای برخوردار بود که، اغلب به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری مطرح می‌شد. اما وی این پیشنهادات را با عذری مبنی بر عدم اشتیاق به سیاست‌های انتخاباتی رد می‌کرد.

او به عنوان اولین کابینه جورج دبلیو بوش انتخاب شد و به عنوان دیپلمات ارشد بوش، وظیفه ایجاد حمایت بین المللی از جنگ علیه تروریسم را بر عهده داشت. در سال ۲۰۰۳، وی در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و در آن شواهدی ارائه کرد که به گفته جامعه اطلاعاتی آمریکا ثابت کرد که عراق بازرسان را گمراه کرده و سلاح‌های کشتار جمعی را مخفی کرده است. او بعداً سخنرانی خود در سازمان ملل را "لکه ای" خواند که برای همیشه در پرونده وی باقی خواهد ماند.

پس از خروج از دولت بوش، پاول به زندگی خانوادگی و شخصی خود بازگشت. در سال‌های بعد دیده می‌شد که وی از نامزد‌های دموکرات ریاست جمهوری حمایت می‌کرد و یکی از منتقدان سرسخت رهبران ارشد جمهوری خواه بود. در تصاویر روز عکس‌هایی از زندگی خانوادگی و دوران سیاسی او کالین پاول را ببینید. 

منبع: CNN

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان