تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
مجتبی محرمی:

بنویسید فدراسیون فوتبال ۳ - پرسپولیس صفر/ نمی‌گذارند پرسپولیس قهرمان شود

اسطوره باشگاه پرسپولیس معتقد است علت باخت پرسپولیس مقابل الهلال را باید در فدراسیون فوتبال جست‌وجو کرد.

بنویسید فدراسیون فوتبال ۳ - پرسپولیس صفر/ نمی‌گذارند پرسپولیس قهرمان شود

رویداد۲۴ مجتبی محرمی برخلاف بسیاری از پیشکسوتان فوتبال ایران کمتر مصاحبه می‌کند، ولی مثل همیشه بازی‌های پرسپولیس را با شور و حرارت خاصی می‌بیند. البته بعد از شکست سنگین پرسپولیس مقابل الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حسابی حرص خورده است. اسطوره سرخ‌ها می‌گوید زورمان به الهلال نمی‌رسید، ولی علت باخت پرسپولیس را باید در تصمیمات غلط فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی پیدا کرد. تازه‌ترین حرف‌های پیشکسوت محبوب پرسپولیس را در گفتگو با خبرورزشی می‌خوانید.

بازی با الهلال چطور بود؟ پرسپولیس شکست تلخی خورد.

خب بچه‌ها همه تلاششان را کردند و زحمت کشیدند. من به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم، ولی باید واقعیت را قبول کنیم. زور ما به الهلال با این بازیکنان با کیفیت و طراز اول نمی‌رسید. ضمن اینکه آن‌ها میزبان بودند و دیدیم چقدر حضور تماشاگران در برد الهلال موثر بود. با همه این اتفاقات و حواشی که به وجود آمد و مقصرش فدراسیون فوتبال بود نمی‌شد انتظار برد از پرسپولیس داشت. بنویسید فدراسیون فوتبال ۳ پرسپولیس صفر.

یعنی فدراسیون فوتبال مقصر باخت پرسپولیس بود؟

بله قطعا آن‌ها مقصر هستند. وزارت ورزش هم مقصر است. پرسپولیس نه مدیرعامل دارد و نه هیئت مدیره. بدون بازی رسمی‌باید در مقابل تیمی بازی می‌کرد که چند بازی در لیگ انجام داده بود. آن‌ها به خوبی خودشان را تقویت کردند، ولی پرسپولیس چی؟. حتی اجازه ندادند پرسپولیس بازی سوپرجام را انجام دهد تا بلکه بتواند آماده‌تر به عربستان برود. مگر پرسپولیس نماینده ایران نبود؟ مگر این تیم از کشوری دیگر آمده است؟ چطور می‌شود پرسپولیس باید همه جوره با فدراسیون کنار بیاید و همکاری بکند، ولی آن‌ها هیچ کاری برای این تیم انجام ندهند. مربیان ما را گرفتند، بازیکنان ما را گرفتند و هروقت نیاز داشتند همین هواداران پرسپولیس حامی شماره یک تیم ملی بودند. در اینکه بازیکن یا مربی باید با افتخار برای تیم ملی کار کند شکی نیست. تیم ملی اولویت همه ماست. ولی پرسپولیس هم حکم تیم ملی را داشت و نماینده ایران بود. الان احتمالا آقایان خوشحال هستند که رفتیم و ۳ گل از عربستانی‌ها خوردیم. بییچاره هوادار پرسپولیس که اشک می‌ریزد و به خاطر همین باخت تا مرز سکته می‌رود. نه لیگ را شروع کردند، نه حمایت کردند، نه امکانات دادند، نه سوپر جام را برگزار کردند و ... اگر با پرسپولیس مشکل دارید که شک ندارم همینطور است واضح بگویید تا تکلیفمان را بدانیم.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ مخالف برگزاری سوپرجام بود.

اسکوچیچ؟ او اصلا چه کاره است که برای فدراسیون و یا پرسپولیس تصمیم بگیرد. به او چه ربطی دارد؟ هر سری بازیکنان پرسپولیس را می‌برند و خسته یا مصدوم برمی‌گردانند. معلوم نیست چه اتفاقی در اردوی تیم ملی افتاد که کمال کامیابی نیا هنوز مصدوم است و نمی‌تواند برای ما بازی کند. همان اول که تماس گرفتید گفتم بنویسید فدراسیون فوتبال ۳ پرسپولیس صفر. فکر می‌کنم این جمله خیلی از مسائل را مشخص می‌کند.

شما به بازیکنان با کیفیت الهلال اشاره کردید. چرا پرسپولیس نمی‌تواند چنین بازیکنانی را بخرد؟

مگر فدراسیون فوتبال با این قوانین من درآوردی می‌گذارد پرسپولیس بازیکن خارجی بخرد؟ من که نفهمیدم حرفشان دقیقا چیست و چرا به پرسپولیس اجازه خرید بازیکن خارجی را نمی‌دهند. این قوانین از کجا می‌آید؟ می‌گویند پرسپولیس بدهکار است؛ خب استقلال، بقیه تیم‌ها و از همه مهمتر خود فدراسیون مگر بدهکار نیستند؟ این‌ها خودشان ابر بدهکار هستند، ولی قانون فقط برای پرسپولیس است. فدراسیون فوتبال چند میلیون دلار باید به ویلموتس بدهد، ولی خودش مربی خارجی دارد. استقلال به چند نفر بدهکار است، ولی این وسط فقط پرسپولیس اجازه ندارد. این کار‌ها برای تضعیف پرسپولیس است و دلیل دیگری ندارد. اگر قانون است اول خودتان اجرا کنید و بعد باید همه تیم‌ها آن را رعایت کنند نه اینکه فقط پرسپولیس مظلوم واقع شود و هوادار بیچاره ما حرصش را بخورد. از همه طرف پرسپولیس را می‌زنند تا نتواند موفق شود و این خیلی بد است.


بیشتر بخوانید: ورود اسامی جدید به فهرست خرید پرسپولیس؛ حداقل ۳ بازیکن


معطلی ۵ ساعته در فرودگاه و تاخیر در پرواز چقدر در کار پرسپولیس تاثیر گذاشت؟

قطعا تاثیرگذار بود. آن‌هایی که فوتبالی هستند متوجه می‌شوند که این تاخیر و خستگی چقدر می‌تواند تاثیر بگذارد. ضمن اینکه برنامه تمرینی پرسپولیس و ریکاوری آن‌ها هم به هم خورد. این هم یکی دیگر از مسائلی است که می‌گویم هیچ کمکی به پرسپولیس نمی‌شود و این تیم مظلوم است.

لیگ برتر شروع شده و پرسپولیس باید جمعه به مصاف فولاد برود. این فصل را برای پرسپولیس چطور می‌بینید؟

با این شرایط و با این بساطی که برای ما درست کردند بعید می‌دانم بگذارند پرسپولیس امسال قهرمان شود. فدراسیون فوتبال برای پرسپولیس مثل استخوان در گلو شده است. یحیی و تیمش باید با همه بجنگند و به نظرم کار خیلی سختی در این فصل دارند. تازه این شروع کار است و فکر می‌کنم در ادامه مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند تا پرسپولیس به قهرمانی نرسد. تنها راه موجود برای پرسپولیس جنگیدن است و یحیی و تیمش چاره‌ای ندارند جز اینکه با همه بجنگند. هواداران همیشه پشت تیم بودند و حمایت کردند. من مجتبی محرمی هم حامی‌تیمم هستم و حمایت می‌کنم. هرکاری از دستم بر می‌آید انجام می‌دهم تا پرسپولیس موفق شود. امیدوارم بهترین‌ها در انتظار تیم محبوبم باشد.

به غیر از مسائلی که عنوان کردید؛ بعد از باخت به الهلال، یحیی کار سختی برای بازگرداندن روحیه به تیمش دارد. اینطور نیست؟

خب درست است که همه تیم ناراحت هستند، ولی باید هرچه زودتر ریکاوری شوند و به حالت نرمال برگردند. فدای سرشان که باختند؛ آن‌ها همه تلاششان را کردند، ولی زورشان نرسید. دنیا به آخر نرسیده و بچه‌ها خیلی زود باید به حالت طبیعی برگردند، چون دیدار‌های حساسی پیش رو دارند. من مطمئنم پرسپولیس این شکست را با غیرت خودش جبران می‌کند. باز هم به بچه‌های تیم و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. آن‌ها همه تلاششان را کردند، ولی نشد.

به اعتقاد خیلی از هواداران پرسپولیس، شما نماد وفاداری در این تیم هستید و با وجود داشتن کلی پیشنهاد وسوسه انگیز پرسپولیس را ترک نکردید. اتفاقی که امروزه خیلی زیاد دیده نمی‌شود و دیگر خبری از وفادار ماندن نیست.

اول اینکه شما و هواداران لطف دارید. من هرکاری کردم برای دل خودم کردم و هیچ منتی نیست. کار خاصی نکردم، چون بازی در پرسپولیس و وفاداری به این تیم افتخار بود و هست. شرایط آن زمان با الان خیلی فرق می‌کند و همه چیز عوض شده است. هر بازیکنی هم حق دارد پیشرفت کند و یا پول بیشتری بگیرد. نمی‌شود به آن‌ها ایراد گرفت.

ولی خب جدایی مهره‌هایی مثل نوراللهی، کنعانی زادگان و مغانلو خیلی به ضرر پرسپولیس تمام شد.

خب همه این بازیکنان با کیفیت هستند. شما می‌بینید کنعانی زادگان و نوراللهی بازیکنان فیکس تیم ملی هستند و مهره‌های کلیدی پرسپولیس بودند. پرسپولیس هم نتوانست این بازیکنان را نگه دارد، چون پول ندارد و مظلوم است. ولی تیم‌های دیگر به راحتی می‌توانند بازیکن بخرند.

درمورد تیم ملی هم صحبت کنید. به نظر شما این تیم با اسکوچیچ به جام جهانی صعود می‌کند؟

دیگر فکر می‌کنم با این تیم ملی و این همه ستاره باید صعود کند. تیم ملی نتایج خوبی گرفته و بعید می‌دانم برای رسیدن به جام جهانی مشکلی داشته باشد. ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد و تیم ملی را در جام جهانی ببینیم.

بعضی‌ها معتقدند ستاره‌های تیم ملی مثل طارمی، آزمون و جهانبخش باعث نتایج خوب تیم ملی هستند و اسکوچیچ نقشی در این پیروزی‌ها ندارد. نظر شما چیست؟

خب تیم ملی ما بسیار خوب است و بازیکنان با کیفیت زیادی دارد. اکثر گل‌های تیم ملی را هم همین بازیکنانی که شما نام بردید زدند. به هر حال وقتی تیم ملی خوب نتیجه می‌گیرد همه در آن نقش دارند، ولی نقش این ستاره‌ها در تیم ملی ما پررنگ‌تر است. ضمن اینکه ما به جام جهانی هم صعود کنیم بعید است فدراسیون بگذارد اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی تیم ملی باشد و به نظرم او را اخراج می‌کنند. من حتی فکر می‌کنم اگر وی‌ای آر نبود و در بازی با امارات شکست می‌خوردیم با تساوی مقابل کره در تهران هم اسکوچیچ را بیرون می‌کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
حالا قهرمان بشه که چی بشه! بهر در آسیا آبروریزی کنه!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان