تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

چه کسی هزینه‌های سفر احمدی‌نژاد به امارات را داد؟

سبحانی نیا با اشاره به حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم در نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰ کشور امارات» ادامه داد: نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» فرصتی را پیش آورد تا احمدی‌نژاد به کشور امارات سفر کند البته نمی‌دانم برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده بود یا این‌که به خواست خودش این سفر صورت گرفت.

چه کسی هزینه‌های سفر احمدی‌نژاد به امارات را داد؟
رویداد۲۴ سبحانی نیا گفت: تاجایی که در خبر‌ها خواندم و نمی‌توانم صحت و سقم آن را تائید کنم، این بود که یک شرکت نفتی اماراتی هزینه‌های سفر رئیس‌جمهوری پیشین ایران را بر عهده گرفته است.

حسین سبحانی‌نیا نماینده هشتمین دوره مجلس‌شورای‌اسلامی درباره رفتار‌های این روز‌های محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی عنوان کرد: چندوقتی است آقای احمدی‌نژاد سکوت نسبی را پیشه کرده که شاید دلایلی برای این کارش نسبت به گذشته که اظهاراتی می‌کرد دارد؛ که می‌توان این سکوت را هم به مسائل پیش آمده در انتخابات و همراهی مجموعه‌ای از وزرای وی در دولت سیزدهم مرتبط دانست و غیر از این، مسئله خاصی پیش نیامده است که بخواهد اعلام موضوع کند.

یک شرکت نفتی اماراتی هزینه‌های سفر احمدی‌نژاد را بر عهده گرفته است

سبحانی نیا با اشاره به حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم در نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰ کشور امارات» ادامه داد: نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» فرصتی را پیش آورد تا احمدی‌نژاد به کشور امارات سفر کند البته نمی‌دانم برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده بود یا این‌که به خواست خودش این سفر صورت گرفت. اما تاجایی که در خبر‌ها خواندم و نمی‌توانم صحت و سقم آن را تائید کنم، این بود که یک شرکت نفتی اماراتی هزینه‌های سفر رئیس‌جمهوری پیشین ایران را بر عهده گرفته است.

سبحانی‌نیا ادامه داد: زمینه‌ای فراهم شد تا احمدی نژاد در نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» حضور پیدا کند و نامش در رسانه‌ها مطرح شد، که این هم طبیعی است، زیرا هنگامی که رئیس‌جمهور سابق یک کشور به کشور دیگری سفر می‌کند، مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد که برای سفر آقای احمدی‌نژاد هم همین‌گونه بوده است که مشاهده هم کردیم بازتاب‌های نسبی هم داشت.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در زمان مسئولیتش در کشور‌های عربی یک شخصیت ویژه شناخته می‌شد آن زمان هم حرکت‌های خاصی از ایشان گاهی سر می‌زد که مورد بازتاب قرار می‌گرفت در این سفر هم رفتار‌هایی انجام داد که بازتاب‌های چندانی داشت مانند این که مطرح شد رئیس دولت بهار از غرفه اسرائیل در «اکسپو ۲۰۲۰» بازدید کرده که اگر واقعیت داشته باشد در واقع وی با شخصی در آن غرفه هم‌کلام شده است که به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در آنجا حضور داشته است که در صورت تائید شدن باید گفت این کار با مواضع جمهوری اسلامی در قبال رژیم اسرائیل متفاوت است.

احمدی‌نژاد هر کاری می‌کند تا فراموش نشود

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع ما در قبال رژیم صهیونسیتی برای دنیا و منطقه روشن است، موضع ما عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی و مواضع خصمانه این رژیم را علیه خودمان در همه جای مشاهده کرده‌ایم بنابراین اگر خبر بازدید رئیس‌جمهور پیشین ایران از غرفه اسرائیل در اکسپو امارات درست باشد، در این شرایط این عمل هنجارشکنی خاصی است.

وی ادامه داد: برگشت آقای احمدی‌نژاد از امارات هم بازتاب‌های خبری خاص خود را داشت که این هم صحت و سقمش روشن نیست، این‌که حضور ایشان در این نمایشگاه به پایان رسیده است یا این‌که دلایل دیگری داشت تا برگردد و سفر ناتمام بماند حال نقل قول‌هایی مطرح شده است که باید روشن شود.

سبحانی‌نیا تاکید کرد: من معتقدم احمدی‌نژاد ذاتاً آدمی است که به دنبال فرصت‌ها و زمینه‌هایی است تا بتواند مطرح باشد، وی یک کیش شخصیت خاصی دارد و مترصد فرصت‌هایی است که بتواند از آن‌ها برای مطرح شدن در بین طرفدارانش و جامعه استفاده کند تا از ذهن‌ها دور نباشد و فراموش نشود.

وزرای دولت سیزدهم حساب‌شان را از احمدی‌نژاد جدا کرده‌اند

وی درباره سکوت رئیس دولت‌های نهم و دهم بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و حضورای وزرای دولتش در کابینه سید ابراهیم رئیسی که برخی این ساکت ماندن را این گونه تعبیر می‌کنند که به دلیل حضور دولتمردانش در دولت جدید است، گفت: فکر نمی‌کنم علت سکوت آقای احمدی‌نژاد در این حضور به خاطر حضور وزرایش در دولت رئیسی باشد؛ چراکه این افراد حساب‌شان را از وی جدا کرده‌اند و رفتارهایش را قبول ندارند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد:افرادی که امروز در کابینه آقای رئیسی هستند نیرو‌های سالمی بودند که طبیعی بود با ایشان به عنوان یک دولت ارزشی کار کنند و بعد از پایان دولتش و مشاهده رفتارهایش فاصله گرفتند. بسیار طبیعی است نیرو‌هایی که توانمندی و ویژگی دارند آقای رئیسی هم در تیم خودشان استفاده کنند و این طور نیست که این افراد سهم احمدی‌نژاد در کابینه بودند بلکه انسان‌های سالم و توانمندی بودند که با رئیس دولت‌های نهم و دهم کار کردند و امروز دیگر با وی ارتباطی ندارند.

وی ادامه داد: البته دور از ذهن نیست هنگامی که آقای احمدی‌نژاد مشاهده کند نیروهایش در دولت جدید هستند کمی احساس آرامش کند و خودش را صاحب این حد بداند که دولتمردانش در دولت جدید باشند و بگوید نیرو‌هایی که با من کار می‌کردند در دولت رئیسی هم هستند در صورتی که در واقعیت چنین چیزی نیست و این افراد از هم جدا هستند و این به معنای سهم احمدی‌نژاد در دولت سیزدهم نیست.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان