تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

علم الهدی: فضای مجازی بستر گناه است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن از وحدت امت اسلام واهمه دارد، گفت: شهادت سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و علمای اهل سنت در واقعه پیشین که به دست ایادی جنگ نیابتی آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ داد، به این خاطر است که رسالت آمریکایی این مزدوران چنین ایجاب می‌کند که هر جریان منعقدکننده وحدت ممنوع است.

علم الهدی: فضای مجازی بستر گناه است

رویداد۲۴ فارس نوشت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: همزمان با ولادت پیامبر اسلام (ص) دریاچه ساوه خشکید، آتشکده فارس خاموش شد، طاق کسری به عنوان کانون امپراتوری ایران باستان شکست و چهارده کنگره آن فرو ریخت و هم‌چنین ارشد موبدان زرتشتی در عالم رؤیا مشاهده کرد که اسب‌های عربی از دجله گذشتند و در سرزمین ایران پراکنده شدند.

امام جمعه مشهد افزود: انوشیروان پادشاه ایران در پی این تحولات، والی سرزمین‌های عربی را احضار کرد تا اندیشمندترین عالم در آن بلاد را نزد او بیاورد و از او درباره تعبیر رؤیای ارشد موبدان بپرسد. والی اعراب در پاسخ به این خواسته پادشاه، نزد سُطَیح کاهن آمد و او عالمی بود که استادش، یکی از حواریون حضرت عیسی (ع) بود و حکیم سرشناسی در سرزمین‌های عربی به شمار می‌آمد، در آن روز اگرچه در حالت احتضار بود، اما وقتی از او درباره فلسفه این مسائل پرسیدند، پاسخ داد که مبعوث الهی متولد شده و دین او در سرتاسر ممالک عالم گسترده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خواست خدا این باشد که مسیر تکامل بشری تغییر کند، یکسری تحولات و تغییرات فیزیکی در دنیا رخ می‌دهد تا نشانه‌ای از خواست و اراده خداوند متعال باشد و حتی تقارن ولادت امام صادق (ع) با ولادت پیامبر اکرم (ص) به این خاطر است که پروردگار عالم به جهان اسلام نشان دهد که تنها امتداد به حق اسلام ناب محمدی در مبانی اهل‌بیت (ع) و خصوصاً رئیس مذهب جعفری است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مصادف بودن این ایام با هفته وحدت تصریح کرد: وحدت حقیقی با کنگره‌های اتحاد و جلسات هم‌اندیشی محقق نمی‌شود بلکه این هدف تنها در صورتی عملی خواهد شد که همه ما با قبله، قرآن، پیامبر و دین واحد دوشادوش هم بایستیم و در برابر دشمن مشترک امت اسلام بایستیم.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: دشمن از وحدت امت اسلام واهمه دارد و همه تمرکز خود را بر ایجاد تفرقه در بین مذاهب و اقوام مختلف مسلمان قرار داده است. شهادت سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و علمای اهل سنت در واقعه پیشین که به دست ایادی جنگ نیابتی آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ داد، به این خاطر است که رسالت آمریکایی این مزدوران چنین ایجاب می‌کند که هر جریان منعقدکننده وحدت ممنوع است چراکه در غیر این صورت، شهیدان شوشتری و محمدزاده حتی قبل از نشست پیشین هم در جمع مرزنشینان و برادران اهل سنت حضور پیدا می‌کردند و امکان به شهادت رساندن آنان توسط تروریست‌های آمریکایی وجود داشت.

ننگ لایحه کاپیتولاسیون بر ذمه خاندان ناپاک پهلوی است

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری فرارسیدن چهارم آبان ماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون گفت: این قانون در دوران ستمشاهی خاندان ناپاک پهلوی حاکی از آن بود که اتباع آمریکایی در ایران مصونیت کامل قضایی دارند و اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را کشت، مصون از محاکمه است، اما اگر خلاف این موضوع روی بدهد، شاه ایران محکوم است.

وی ابراز کرد: چند روز بعد که یک زن مست آمریکایی سوار بر خودروی فورد خود، یک پیکان جوانان را در خیابان سلطنت آباد (پاسداران فعلی) تهران مورد تصادف قرار داد و هر پنج جوان سوار بر آن را به قتل رساند، روزنامه کیهان در اخبار خود چنین تیتر زد که «یک زن مست آمریکایی، پنج جوان ایرانی را کشت»، اما به خاطر قانون کاپیتولاسیون و در پی شکایت این زن قاتل، مجبور شد از او عذرخواهی کند و ننگ این عذرخواهی درحالی که پنج خانواده ایرانی به خاطر مستی این زن داغدار شده بودند، بر ذمه مسببان کاپیتولاسیون و خاندان پهلوی بود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: خروش امام علیه این قانون، مردم را هم بیدار کرد و کار را به جایی رساند که این ملت، ۴۲ سال فریاد مرگ بر آمریکا سر دهد و ایالات متحده را در اقصی نقاط عالم به خاک مذلت بکشاند و لذا افتخار این سرفرازی نیز به برکت ولایت امامین انقلاب، خون‌های پاک شهدا و مجاهدت همه دلبستگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

تجسس در معایب همسایه، مصداق بی‌تقوایی است
امام جمعه مشهد در خطبه عبادی هم گفت: موضوع تقوا در زندگانی انسان یک بسته نرم افزاری است که تمام حرکات و عملیات انسان را تنظیم می‌کند.

وی افزود: اگر تقوا به صورت یک جریان در زندگی بشود ما تبدیل به یک ادم پرهیزکار و باتقوا می‌شویم. بحث ما این نیست که یک مسئله‌ای را به عنوان تقوای عملی مطرح کنیم و شما هم یک بار انجام دهید این تقوا باید به صورت یک روال و جریان همیشگی در بیاید.

وی خاطرنشان کرد: مصداق بارز تقوای عملی در زندگی در جرایان معاشرت و رفتار با دیگران است که در خصوص رفتار با همسایگان با استناد به دعای ۲۶ صحیفه سجادیه ۱۸ مولفه بیان شده که هفت مولفه در هفته‌های گذشته عنوان شد و مولفه هشتم عیب پوشی از همسایه است، انسان نباید نواقص و عیوب همسایه اش را بر سر زبان‌ها بیندازد.

آیت الله علم‌الهدی گفت: امام سجاد (ع) در رسالة الحقوق، عیب‌پوشی از همسایه را یکی از فضائل ارتباطات همسایگی می‌دانند و هر مؤمن را مکلف می‌کنند که اگر ایرادی از همسایه خود پیدا کرد، نباید آن را در ملأعام افشا کند و با علم به این موضوع، تجسس‌هایی که امروزه در فضای مجازی صورت می‌گیرد و افشاگری‌هایی که درباره عیوب یک برادر یا خواهر مؤمن رخ می‌دهد، مصداق عینی ظلم و بی‌تقوایی است.

امام جمعه مشهد فضای مجازی را بستر مستعدی برای گناه کردن و ظلم در حق دیگران دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از افشاگری‌هایی که امروز در فضای مجازی صورت می‌گیرد، ظلم لایغفری است که حتی اگر آن برادر یا خواهر مؤمن هم در برابر اصرار و طلب بخشش، اظهار عفو و رضایت کند، باز هم گناه و اثر سوء سابق برقرار است، زیرا پروردگار عالم خودش این عمل را غیرقابل‌بخشش دانسته است.

وی ادامه داد: مواسات، همدلی و همیاری یکی از ویژگی‌های توصیه شده در ارتباط دو برادر مؤمن در همسایگی یکدیگر است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که هرکس همسایه‌اش را از خیر خود منع کند، پروردگار عالم در قیامت او را از خیر الهی محروم می‌کند و بنده را به خودش وا می‌گذارد و در این شرایط، بدحال‌تر از آن فرد در کل قیامت وجود ندارد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: امام صادق (ع) در پاسخ به سؤال یکی از شیعیان درباره دعای مشهور «اِلهی لاتَکِلنی اِلی نَفسی طُرفَةَ عَینی اَبَدا» فرمودند که در تکمیل آن باید از پروردگار عالم خواست که ما را نه آنی بلکه کمتر از آنی به حال خود واگذار نکند و از خداوند متعال می‌خواهیم که در همه حال، یاور و پشتیبان ما در عمل به مبانی و معارف تقوای عملی باشد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
چرا اطلاعات ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
0
مردم را به خاک سیاه و فلاکت رسانده آید.
فقط از گذشته حرف می زنید . خودتان چه کرده اید .
نظرات شما
پیشخوان