تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

اعلام آمادگی طالبان برای خرید نفت از ایران

یک مقام طالبان برای خرید نفت از ایران ابراز آمادگی کرد.

اعلام آمادگی طالبان برای خرید نفت از ایران

رویداد۲۴ به نقل از اسپوتنیک، تجارت با افغانستان در حال حاضر برای بسیاری از شرکت‌ها پیچیده است، زیرا از اواسط ماه اوت این کشور توسط طالبان اداره می‌شود. طالبان سازمانی است که در بسیاری از کشور‌ها یک گروه تروریستی تلقی می‌شود و هر پولی که به دست آن‌ها می‌رسد، ممکن است توسط مقامات کشور‌های مختلف به عنوان «تامین مالی تروریسم» تلقی شود.

توکل احمدیار، رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت که افغانستان آماده خرید نفت از ایران است. وی این موضوع را در یک ویدئو کنفرانس با ابراهیم حسینی وابسته تجاری ایران مورد بحث قرار داد.

کابل در حال حاضر برای حل مشکل جاری خود با کمبود نفت تلاش می‌کند و امیدوار است که تهران بتواند در این زمینه پیش‌قدم شود. احمدیار از حسینی خواست تا به افغانستان کمک کند.

وابسته تجاری ایران متعهد شد به کابل کمک کند تا با "از بین بردن چالش‌های موجود" و ایجاد امکانات مورد نیاز، شرایط لازم را برای راه‌اندازی تجارت نفت ایجاد کند.

تاکنون مشخص نیست که کابل چگونه قصد دارد هزینه خرید را بپردازد، زیرا بخش عمده‌ای از ذخایر دولت در ایالات متحده پس از تسلط طالبان مسدود شد. از آن زمان تاکنون، هیچ کشور خارجی، از جمله ایران، دولت فعلی طالبان را به رسمیت نشناخته است. علاوه بر این، بسیاری از کشور‌ها طالبان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند.

کابل از کشور‌های جهان و به طور خاص از ایالات متحده خواسته که قفل ذخایر افغانستان را باز کرده و دولت جدید را به رسمیت بشناسند. جامعه بین‌المللی هنوز در حال بررسی نحوه رفتار دولت طالبان است که ادعا می‌کند روابط خود را با گروه‌های تروریستی مانند القاعده قطع کرده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
1
خرید نفت با پول مواد مخدری که افیون جامعه ایران و جهان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
1
ایشان مثل سایر مشتریان فعلی ما پول ندارند بدهند اما مواد مخدر میتوانند بدهند. در صورت نیاز برایمان عملیات انتحاری هم میتوانند انجام بدهند....
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
مبادله نفت ایران با تریاک خالص و درجه یک افغانستان
انها پول ندارند لذا تهاتر میکنند
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان