تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

رایزنی مکرون با رئیس جمهور چین درباره ایران

ماکرون بر ضرورت پایان بخشیدن به آنچه که «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران» خوانده شده، تاکید کرد. ماکرون همچنین گفت که ایران باید همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.

رایزنی مکرون با رئیس جمهور چین درباره ایران
رویداد۲۴ دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور و شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز سه‌شنبه گفت‌وگویی تلفنی درباره موضوعاتی از جمله افغانستان و ایران داشته‌اند.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون بر ضرورت پایان بخشیدن به آنچه که «فعالیت‌های ناقض برجام از سوی ایران» خوانده شده، تاکید کرد. ماکرون همچنین گفت که ایران باید همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.

آنچه رئیس جمهور فرانسه از آن به عنوان تخطی ایران از توافق هسته‌ای یاد کرده است، در واقع فاصله گرفتن تدریجی کشورمان در چند گام تعیین شده از تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق است که در نتیجه متحمل شدن تحریم‌های دولت آمریکا پس از خروج یک‌جانبه از برجام و بدعهدی دولت‌های اروپایی از جمله فرانسه در عمل به تعهداتشان نسبت به عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران در راستای کاهش تاثیر تحریم‌ها، انجام شد.

مقامات ایران گفته‌اند این اقدامات بازگشت‌پذیرند و به محض اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای از سوی تمامی اعضای آن، به حالت قبل بازگردانده خواهند شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان