تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

پوست پیاز سه بیماری خطرناک ناعلاج را نابود می‌کند

یکی از گیاهانی که حتی در پوست آن نیز فواید فراوانی وجود دارد، پیاز است.

پوست پیاز

رویداد۲۴ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پس از مصرف پیاز، پوست آن را دور می‌اندازند، اما باید به این نکته توجه داشت که یک خانم خانه دار کدبانو، زباله‌های کمتری را روانه سطل اشغال می‌کند.

پوست پیاز بر خلاف تصور ما درمانی برای مشکلات و بیماری‌های مختلفی محسوب می‌شود. در این گزارش قصد داریم تا خواص و نیز موارد منع مصرف پوست پیاز بپردازیم.

ترکیبات شیمیایی پوست پیاز

پوست پیاز سرشار از ترکیبات معدنی و آلی است که فعالیت‌های بیولوژیکی بالایی را از خود نشان می‌دهد که از جمله می‌توان به ویتامین E، B، کاروتنوئید‌ها و اسکوربیک اسید اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: مواد غذایی‌ که نباید در یخچال نگه داشت
پوست پیاز را می‌توان به عنوان دارویی برای سرماخوردگی مورد استفاده قرار داد. پوست پیاز دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده عمل کند. پیاز گیاهی ایمن برای بدن ماست؛ اگرچه پیش از مصرف باید بدانید موارد منع مصرف پوست پیاز چیست.

همچنین باید بدانید جوشانده و دمکرده پوست پیاز نیز می‌تواند تأثیر‌های متعددی بر اندام‌های داخلی مان داشته باشد از جمله:

- ریتم عملکرد ماهیچه قلب به شکل قابل توجهی بهبود می‌یابد.

- دارای اثر ضد تصلب شرایین است که آن نیز به دلیل وجود فلاونوئید‌ها و ویتامین هاست. در حالی که شکنندگی مویرگی کاهش می‌یابد، خطر لخته شدن خون نیز به حداقل می‌رسد.

- سبب افزایش تولید هموگلوبین و جریان خون می‌شود.

طریق آماده کردن جوشانده پوست پیاز

برای تهیه جوشانده پوست پیاز، باید پس از جوشیدن پوسته آن، به مقدت بیست دقیقه، آ ن را صاف کردن و سپس با استفاده از آب جوشیده رقیق کنید.

ذکر این نکته مفید است که افزودن مقداری پوست پیاز به چای سبز و یا سیاه، اقدامی مفید است. بیماران مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند هر روز از آن استفاده کنند تا سلامت خود را افزایش دهند. اما باید بدانید که این نوشیدنی تهیه شده، موارد منع مصرف نیز دارد و نباید از آن برای بیمارانی که دارای فشار خون پایین هستند، استفاده کرد، زیرا فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
منبع: کارگر آنلاین
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان