تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

بشار اسد: آمریکا شکست‌های بیشتری را در راه دارد

رئیس‌جمهور سوریه گفت، شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان، جنگ‌ها و شکست‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

بشار اسد: آمریکا شکست‌های بیشتری را در راه دارد

رویداد۲۴ به گزارش روسیا الیوم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه طی سخنانی در جمع افسران فارغ التحصیل در آکادمی عالی نظامی در دمشق اظهار داشت: امروز در محیطی متلاطم و ناآرام قرار داریم و برای مواجهه با طوفان‌ها، امواج شدید و شرایط فعلی، باید از اصول ناوبری آگاهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی از اقیانوس متلاطم صحبت می‌کنم، درباره جنگ سوریه یا وضعیت اضطراری صحبت نمی‌کنم.

اسد گفت: آمریکا یک تریلیون دلار در عراق هزینه کرد، چند تریلیون دلار نیز در افغانستان هزینه کرد؛ پس این همه پول کجا رفت؟ آیا به ملت عراق یا به ملت افغانستان داده شد؟ خیر آمریکا این دلار‌ها را خرج شرکت‌های آمریکایی برای ارسال اسلحه و ارسال انواع و اقسام تجهیزات کرد.

وی افزود: طبق تفکرات آمریکا، جنگ یعنی دلار و این دلار در راستای خدمت به منافع شرکت‌های آمریکایی به کار گرفته می‌شود. از این رو ما باید منتظر باشیم پس از شکست آمریکا در افغانستان و عراق و سومالی در سال ۱۹۹۴ و شکست در ویتنام، شاهد جنگ‌ها و شکست‌های بیشتر این کشور باشیم و چرخه بر همین روال بچرخد.

بشار اسد گفت: ما در جهانی پرآشوب زندگی می‌کنیم و تنها چیزی که در این دنیای پرآشوب باقی می‌ماند، مقاومت است. کشور‌هایی که مقاومت می‌کنند و راه مقاومت در پیش می‌گیرند، برای خود در این جهان جایگاهی کسب می‌کنند. ملتی که مقاومت می‌کند برای خود وطنی پیدا می‌کند و بدون مقاومت هیچ وطن و سرزمینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مقاومتی که من از آن صحبت می‌کنم، مقاومت مثبت است و مقاومت مثبت شبیه وضعیت دفاعی است، جایز نیست که به معنای منفی و دفاعی ثابت قدم بمانیم، بلکه به سمت حمله و توسعه می‌رویم. یعنی در دل جنگ هرآنچه برای تحقیق توسعه می‌توانیم انجام دهیم و این توسعه شامل همه حوزه‌ها می‌شود.

اسد گفت: در عین حال ما منتظر پایان نبرد نیستیم، ما در بحبوحه جنگ هم هر کاری برای توسعه انجام خواهیم داد. این توسعه شامل همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سازماندهی و عقیدتی است و منظور از سازماندهی فقط مربوط به نیرو‌های مسلح نیست؛ بلکه ساماندهی دولت و جامعه نیز ضروری است.

وی افزود: جنگ علیه سوریه در ابتدا برای ضربه زدن به اعتبار و وجهه ارتش این کشور بود که به دلیل هوشیاری نظامیان و ملت سوریه به شکست انجامید.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بشار اسد ، سوریه
نظرات شما
پیشخوان