تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مخبر معاون اول رئیس جمهور:

تأثیر واکسیناسیون بر کاهش شهر‌های قرمز و آمار مرگ و میر کاملاً مشهود است

معاون اول رئیس جمهور ضمن حضور در جلسه‌ی روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد: تأثیر پوشش واکسیناسیون بر کاهش شهر‌های قرمز و آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در کشور کاملاً مشهود است.

تأثیر واکسیناسیون بر کاهش شهر‌های قرمز و آمار مرگ و میر کاملاً مشهود است

رویداد۲۴  جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از ظهر روز چهارشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش آمار واکسیناسیون در کشور، گفت: با تلاش تمام دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌های مربوطه آمار واکسیناسیون در ایران بخوبی پیش می‌رود تا جایی که تأثیر پوشش واکسیناسیون بر کاهش شهر‌های قرمز و آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در کشور کاملاً مشهود است.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: با تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمان و همچنین پوشش گسترده واکسیناسیون، وضعیت ابتلا، بستری و فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در کشور روند کاهشی دارد.

مخبر تأکید کرد: باید با ادامه واکسیناسیون در کشور و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ندهیم دستاورد‌های کشور در ماه‌های اخیر در زمینه مقابله با بیماری کرونا از بین برود.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان برخی از دستگاه‌های دولتی حضور داشتند، گزارش‌هایی از وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات، صنوف و حمل و نقل کشور، روند پوشش سراسری واکسیناسیون و میزان واردات واکسن خارجی و تولید داخل ارائه شد.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این جلسه گزارشی از برآورد‌های نیاز کشور برای واکسیناسیون با پوشش صد در صد جمعیت کشور و پوشش واکسیناسیون به تفکیک گروه‌های سنی به ویژه بین طلاب، دانشجویان و دانش آموزان ارائه کرد.

کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به آمار تزریق دوز اول واکسن کرونا به بالای ۷۲ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال و پوشش صددرصدی واکسیناسیون کارکنان وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه اقدامات و ترتیبات لازم را انجام داده است.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از نظرسنجی‌ها درباره میزان بالای موافقت والدین برای بازگشایی مدارس و تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان، موافقت مردم برای ایجاد محدودیت‌های اجتماعی برای افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند و همچنین افزایش استقبال مردم برای واکسیناسیون در کشور ارایه کرد.

در ادامه این جلسه نیز وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی گزارشی از مدیریت هوشمند کرونا در بین اصناف، ادارات و حمل و نقل عمومی و راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند مقابله با بیماری کرونا ارایه و بر ضرورت نظارت و همکاری تمام دستگا‌های دولتی و وزارتخانه‌های مربوطه بر چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نحوه ارایه خدمات به مردم در طرح مدیریت هوشمند کرونا تاکید کردند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان