تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اتحادیه اروپا: در تلاش برای تعیین تاریخ بازگشت به مذاکرات وین هستیم

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «جوسپ بورل» به عنوان هماهنگ کننده برجام و تیمش، سرگرم رایزنی با ایران و سایر طرف‌های امضاء کننده برجام هستند تا در اسرع وقت تاریخ مشخصی را در خصوص شروع مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام تعیین کنند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

رویداد۲۴ «پیتر استانو» روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل این مطلب را بیان کرد و افزود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «جوسپ بورل» به عنوان هماهنگ کننده برجام و تیمش، سرگرم رایزنی با ایران و سایر طرف‌های امضاء کننده برجام هستند تا در اسرع وقت تاریخ مشخصی را در خصوص شروع مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام تعیین کنند.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان اعضای برجام برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده، اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.
بیشتر بخوانید: آمریکا: آماده‌ایم با حسن نیت با ایران مذاکره کنیم
یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مذاکرات وین از تیرماه گذشته متوقف شده و اتحادیه اروپا اصرار دارد که گفتگو‌ها سریع‌تر از سرگرفته شود. «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه گذشته در دیدار با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده جلسات کمیسیون برجام در بروکسل توافق کردند تا پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات از سرگرفته شود شود.

باقری در توئیتر نوشت: گفت‌وگویی جدی و سازنده‌ای را با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. وی افزود که تاریخ دقیق شروع مذاکرات هفته بعد اعلام خواهد شد.

در همین حال اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه گزارش داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه با آقای مورا در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نیک بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
هشدار فوری !
هیچ دلیل منطقی برای افتادن در چاله های اتحادیه اروپا وجود ندارد . جمهوری اسلامی باید کار خودش را در داخل تقویت کند .آمریکا و اروپا می خواهند مارا سرگرم بازی های خودشان کنند تا پشتوانه ملی را از ما بگیرند.
نظرات شما
پیشخوان