تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

امارات دیپلمات‌هایش را از لبنان خارج کرد

رویترز گزارش داد، امارات تصمیم گرفته دیپلمات‌هایش را از بیروت خارج کرده و به شهروندانش نیز توصیه کرده به لبنان سفر نکنند.

روابط لبنان با کشورهای عربیرویداد۲۴ در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه امارات، ابوظبی گفته رویکرد برخی سیاستمداران لبنانی در قبال عربستان را نمی‌پذیرد.

این وزارتخانه عنوان کرده است: خروج دیپلمات‌هایمان از بیروت در همبستگی با عربستان است.

امارات همچنین تصمیم گرفته شهروندانش را از سفر به جمهوری لبنان بازدارد.

خلیفه شاهین المرر، دستیار وزیر خارجه امارات گفت، خروج دیپلمات‌ها از بیروت در همبستگی با عربستان برادر در سایه رویکرد غیرقابل قبول برخی سیاستمداران لبنانی در قبال این کشور است.

این گام امارات در واکنش به اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن است.

قرداحی روز دوشنبه گذشته با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، عربستان روز جمعه سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تبع ریاض تدابیری را در حق لبنان در واکنش به آنچه آن را "اهانت" و "غرض‌ورزی" در حق عربستان و امارات خوانده‌اند، لحاظ کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان ، امارات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان