تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

صفر تا صد بازگشایی مدارس/ نظر والدین چیست؟

بازگشت دانش آموزان به مدارس ماجرای پر پیچ و خمی است که همچنان به قطعیتی که باید نرسیده است ،با این حال رئیس رجمهور زمان بازگشایی مدارس را آذر ماه اعلام کرده است. ظاهرا همانند سایر تصمیم های کرونایی در این خصوص نیز اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

زمان بازگشایی تمامی مدارس

رویداد۲۴ بازگشایی مدارس به صورت حضوری در دوران کرونا از دغدغه های مهم والدین است. موضوعی که بارها و بارها توسط مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار گرفته است اما به جمعبندی مناسبی نرسیده است.

بازگشایی حضوری مدارس از آذر ماه

رئیس جمهور در در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به انجام واکسیناسیون دانش آمورزان بالای ۱۲ سال اعلام کرد با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از ابتدای آذر ماه مراکز آموزشی بازگشایی می شوند. رئیسی از وزارت بهداشت خواست با همکاری با آموزش و پرورش و وزارت علوم برنامه ریزی لازم را در جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها  انجام دهند.

    سرنوشت بازگشایی مدارس هفته آینده مشخص می شود

    سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد تصمیم قطعی درباره بازگشایی مدارس گفت: ستاد مقابله با کرونا فردا جلسه ای  در خصوص بازگشایی مدارس خواهد داشت و تکلیف این موضوع با نظر ستاد مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است که بازگشایی مدارس در مناظق روستایی نیز با رعایت پروتکل ها انجام شده است.

    ابتلای دسته جمعی دانش آموزان به کرونا صحت دارد؟

    سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد ابتلای گروهی دانش آموزان به ویروس کرونا این خبر را صریحا رد کرد و گفت: احتمالا این خبر گذشته باشد که دوباره باز نشر شده است. در حال حاضر هیچ گزارشی در مورد ابتلای دسته جمعی دانش آموزان به بیماری کرونا وجود ندارد.


    بیشتر بخوانید: دردسر جدید برای معلمان و دانش آموزان/ علت کمبود کتاب درسی چیست؟


    نظر وزارت بهداشت درباره بازگشایی حضوری مدارس

    معاون فنی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت معتقد است با توجه به حساسیت شرایط کرونا بازگشایی حضوری مدارس با جمعیت سابق در کلاس های درس امکان پذیر نخواهد بود.کلاس های درسی برای شروع فعالیت حضوری باید بسیار خلوت برگزار شوند. فاصله نشستن دانش آموزان بین یک و نیم تا دو متری باید باشد. همچنین لازم است که تهویه مناسب در کلاس درسی برقرار شود، به این صورت که دانش‌آموزان و معلم باید لباس مناسب داشته باشند تا امکان باز گذاشتن درب و پنجره ها  برای عوض شدن هوا فراهم باشد. تعداد دانش آموزان مجاز در کلاس ها با توجه به متراژ کلاس متفاوت خواهد بود.

    چرا معلمان با بازگشایی مدارس مخالف هستند؟

    اغلب مدیران و معلمان مدارس بر این باور هستند که در حال حاضر شرایط برای بازگشایی حضوری مدارس آماده نیست. متاسفانه وزارت آموزش و پرورش سرانه بهداشتی مدارس را هنوز پرداخت نکرده و حتی برای خرید مواد شوینده با مشکل روبرو هستیم و طبیعتا خطر ابتلا به بیماری کرونا با این شرایط منجر به بروز پیک ششم می شود.

    برای حضوری شدن مدارس نیرو نداریم!

    مدارس غیر دولتی در دوران کرونا مجبور به محدودسازی منابع انسانی شدند. در همین راستا برای برگشتن به حالت سابق با توجه به محدودیت  تعداد دانش آموزان در کلاس ها، با کمبود نیروی معلم مواجه هستیم. بنابراین حضوری شدن دوباره مدارس برای مدارس غیردولتی با هزینه های سنگینی روبرو خواهد بود.

    نظر متفاوت والدین دانش آموزان درباره بازگشایی حضوری مدارس

    خانواده های دانش آموزان، نظرهای مختلف و ضد نقیضی در مورد بازگشایی مدارس به شیوه حضوری دارند.عده ای از والدینی که فرزندشان در مدارس دولتی تحصیل می کند به دلیل تعداد بالای دانش آموزان در مدرسه، مخالف بازگشایی حضوری مدارس هستند. همچنین گروهی از والدین دانش آموزان که موافق آموزش مجازی هستند و نسبت به کیفتیت آن رضایت دارند، با حضوری شدن مدارس شدیدا مخالفت دارند. در مقابل والدین مخالف با حضوری شدن مدارس، عده ای هم هستند که کماکان بهترین شیوه آموزش برای فرزندشان را حضور دانش آموز در مدرسه می دانند.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بازگشایی مدارس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان