تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

تنها راه حل حذف نشدن استقلال و پرسپولیس

دو باشگاه سرخابی با اوضاع بدی در آسیا روبرو شده‌اند.

راه حذف نشدن استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ استقلال و پرسپولیس یا از آسیا حذف شده اند و یا می‌شوند. این خبر داغ امروز فوتبال است. کاظم اولیایی عضو کمیته حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها با ابراز نگرانی شدید از وضعیت دو باشگاه درباره مالکیت آن‌ها می‌گوید: «ببیند الان مشکل دقیقا همین است نه بدهی ها. تا شب گذشته وقت بود و من نمی‌دانم الان چه اتفاقی افتاده است، ولی نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی به سازمان‌های خصوصی به ۵ شیوه است.

یک شیوه پیمان مدیریتی است. یعنی پیمانی بسته می‌شود که مدیریت را به اهل می‌سپارند. این در مرکز پژوهش‌ها مطالعه شده و نسخه نهایی آن هم بیرون آمده. الان وزارت ورزش باید دو باشگاه را به مزایده محدود بدهد. شرکت‌هایی که از نظر مالی توان دارند با ضمانت بانکی به صورت کوتاه مدت می‌توانند مدیریت را برعهده بگیرند و به جای مجمع بنشینند. مالکیت در اختیار دولت خواهد بود، ولی مدیریت در اختیار آن شرکت.»

او اضافه می‌کند: «حالا چرا من مدام اصرار می‌کنم طی مزایده؟ ببینید مثلا در استقلال آقای فتح الله زاده یا در پرسپولیس آقای پروین گفتند ما خودمان دو باشگاه را اداره می‌کنیم. این غلط است. باشگاه‌ها باید به دست شرکت‌هایی سپرده شود که از نظر مالی تامین هستند. مثل اسپانسر‌ها یا کارگزار‌هایی که با دو باشگاه کار می‌کنند و مدیران متخصص دارند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان