تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

سخنگوی کاخ سفید به کرونا مبتلا شد

جن ساکی گفت که تست کرونای او در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه منفی، اما روز یکشنبه مثبت بوده است.

سخنگوی کاخ سفید به کرونا مبتلا شد
رویداد۲۴ جن ساکی سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از ابتلای خود به کرونا خبر داد و اعلام کرد آخرین بار روز سه شنبه با رعایت فاصله اجتماعی با بایدن دیدار کرده است

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به رغم دریافت واکسن کووید ۱۹ با انتشار بیانیه‌ای از ابتلای خود به کرونا خبر داد و اعلام کرد آخرین بار روز سه شنبه بایدن را با رعایت فاصله اجتماعی دیدار کرده است.

سخنگوی کاخ سفید یکشنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای با اعلام مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ خود افزود که روز چهارشنبه با هماهنگی تیم پزشکی و درمانی کاخ سفید و به خاطر مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از اعضای خانواده‌ام تصمیم گرفتم همراه رئیس جمهوری به سفر خارجی نروم. از آن روز در قرنطینه به سر می‌برم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همراه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و هیاتی از کاخ سفید و خبرنگاران آمریکایی به اروپا برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ رم ایتالیا و اجلاس اقلیمی گلاسکو شرکت کرده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود که تست کرونای او در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه منفی، اما روز یکشنبه مثبت بوده است.

جن ساکی تاکید کرد که از روز چهارشنبه هیچ گونه تماسی با جو بایدن و دیگر اعضای ارشد کارکنان کاخ سفید نداشته است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد که آخرین بار روز سه شنبه بایدن را در فضای باز که فاصله اجتماعی آن‌ها شش فوت بوده و ماسک داشته، دیدار کرده است.

وی با تمجید واکسن اظهار داشت که به خاطر واکسن علائم خفیفی دارم و می‌توانم از خانه به کار خود ادامه دهم. در پایان ده روز قرنطینه و پس از آزمایش منفی کرونا که یک نیاز اضافی در کاخ سفید و فراتر از دستور العمل مرکز کنترل بیماری آمریکا است و در راستای احتیاط فراوان اتخاذ شده، به محیط کار بازخواهم گشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چند روز پس از تایید دُز سوم واکسن کرونا از سوی مقامات بهداشتی این کشور، دُز سوم واکسن کرونای خود (فایزر) را در کاخ سفید دریافت کرد.

رییس جمهوری آمریکا دو نوبت واکسن خود را پیش از سوگند رئیس جمهوری و در ماه ژانویه دریافت کرده بود. وی که ۷۸ سال دارد، در گروه سنی مجاز برای دریافت واکسن دُز سوم کرونا در آمریکا است.

پیش از این، آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه با وجود دریافت دو دز واکسن کرونا به بیماری کوید ۱۹ مبتلا شده بودند که بهبود یافتند.

اما کالین پاول وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در زمان دولت جورج بوش پسر و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پدر در سن ۸۴ سالگی براثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان