تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
محمدجواد حق شناس:

نباید همه چیزمان را در سبد روسیه یا چین بگذاریم/ حمله سفارت‌ها در کشور یک پدیده شده است

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه «لازم نیست انگشت در چشم آمریکا کنیم، هر جا منافع مشترک داریم می‌توانیم همکاری کنیم»، تاکید کرد: «نباید همه چیزمان را در سبد روسیه یا چین بگذاریم، پنجره سیاست خارجی ما باید به سوی همه جهان باز باشد».

نباید همه چیزمان را در سبد روسیه یا چین بگذاریم/ حمله سفارت‌ها در کشور یک پدیده شده است

رویداد۲۴ محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در برنامه جهان آرا گفت: در سیاست، دوست دائمی و دشمن خارجی نداریم و به نظرم رابطه با آمریکا هم خارج از این چارچوب نخواهد بود.

به گزارش جماران، وی افزود: تسخیر سفارت آمریکا عملی غیر حقوقی بر اساس قوانین بین‌المللی، ولی ناشی از فضایی که مردم ایران در آن دوره داشتند بود، ترس از اینکه دوباره به دوران پیش از انقلاب بازگردیم.

حق شناس با بیان اینکه برجام تصمیم نظام بود، گفت: امیدواریم دولت آقای رئیسی نسبت به رفع نگرانی مردم تلاش کند، انتظار هم این بود که در یکصد روز اول، تحرکی برای آرامش کشور شاهد باشیم. بیانیه دیروز آمریکا و کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد ما داریم زمان را از دست می‌دهیم.

وی با طرح این انتقاد که «این شده یک پدیده در کشور ما که به سفارت‌ها حمله کنند» گفت: امروز هیچ کس نیست که از حمله به سفارت عربستان دفاع کند، چه کسی بابت این موضوع دستگیر و محاکمه شد؟

حق شناس گفت: دوستان جبهه پایداری، حمایت‌هایشان از احمدی‌نژاد را فراموش کرده‌اند؟

او خاطرنشان کرد: لازم نیست انگشت در چشم آمریکا کنیم، هر جا منافع مشترک داریم می‌توانیم همکاری کنیم.

حق شناس تاکید کرد: نباید همه چیزمان را در سبد روسیه یا چین بگذاریم، پنجره سیاست خارجی ما باید به سوی همه جهان باز باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان