تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

حاشیه نشست آب و هوایی در گلاسکو

رهبران جهان طی نشستی معروف به کوپ ۲۶ که اجلاس تغییرات اقلیمی است در گلاسکو گرد هم آمدند تا بر سر کاهش گاز‌های گلخانه‌ای که منشا اصلی گرمایش زمین شناخته می‌شود به توافق برسند.

حاشیه نشست آب و هوایی در گلاسکو
رویداد۲۴بیست و ششمین نشست آب و هوایی سال ۲۰۲۱ که به کوپ ۲۶ معروف است در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شدند. این نشست اقلیمی با حضور بیش از ۱۳۰ کشور جهان در اسکاتلند برگزار شد.

روز دوشنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در این نشست گلاسکو سخنرانی کردند. در این کنفرانس شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین به عنوان کشوری که مهمترین منتشرکننده گاز دی اکسید کربن در جهان است غایب بود.

در این اجلاس بین‌المللی نمایندگان ایران حضور دارد و قرار است گزارشی از عملکرد کشور در سال گذشته در زمینه تولید انرژی پاک و کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای ارائه دهد.

در این اجلاس، تصویب پروتکل‌هایی برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش آلاینده‌های ناشی از مصرف زغال سنگ، استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست در تولید انرژی و ایجاد اقتصاد سبز همچنین به معنای فرصت‌های شغلی جدید موضوعات محوری این گفتگو‌ها هستند.

کنفرانس شرکت‌کنندگان یا طرف‌ها (Conference of the Parties-COP) نهاد عالی تصمیم‌گیری در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل است. همه کشور‌ها و شرکت‌کنندگان در این کنوانسیون در کوپ حضور دارند.
اعضای کوپ وظیفه بررسی اجرای کنوانسیون و دیگر ابزار‌های قانونی را که به تصویب کوپ رسیده است برعهده دارند. آن‌ها همچنین باید تصمیم‌های لازم برای اجرای موثر کنوانسیون را اتخاذ کنند.

یکی از وظایف مهم کوپ بررسی وعده‌های کشور‌ها و تعیین تاثیر اجرای این وعده‌ها در دستیابی به اهداف کنوانسیون است. در تصاویر روز عکس‌هایی از نشست تغییرات آّب و هوایی کوپ ۲۶ سازمان ملل در اسکاتلند را ببینید.

منبع: رویترز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان