تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

وزارت بهداشت: آلودگی هوا ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند

معاون فنی سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آلودگی هوا سیستم ایمنی بدن را به دلیل ذرات وارونگی هوا ضعیف می‌کند و ابتلا به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

آلودگی هوا ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند؟

رویداد۲۴ محسن فرهادی معاون فنی سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با توجه به اینکه بازگشایی مشاغل، آموزشگاه‌ها و غیره بعد از حدود دو سال از همه گیری کرونا انجام گرفته و محدودیت‌های ترافیکی نیز کمتر و استفاده از خودروهای شخصی به دلیل عدم ابتلا به این بیماری و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در کلانشهرها بیشتر شده، وارونگی هوا رو به افزایش است و خطرات زیادی را به‌ویژه در تشدید ابتلا به کرونا و مرگ و میر دارد.

وی اظهار داشت: در فصول سرد سال آلودگی هوا بیشتر مورد توجه و بحث قرار می گیرد. سال گذشته به دلیل محدودیت‌های زیاد کرونایی، میزان آلاینده‌ها کاهش یافته بود، مشکل زیادی نداشتیم، اما امسال با انجام بازگشایی ها مسئله وارونگی هوا بسیار جدی و خطرآفرین است.

فرهادی ادامه داد: کرونا که یک بیماری ریوی و تنفسی است، در تماس با استنشاق هوای آلوده سیستم ایمنی بدن را تخریب می‌کند. اگر از نظر شرایط جوی بارندگی و باد کاهش یابد، این بیماری در تماس با آلودگی هوا شدت بیشتری می گیرد و می تواند میزان مرگ و میر را افزایش دهد.


بیشتربخوانید: مرگ سالانه ۵۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران


وی از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروری از خودروهای شخصی استفاده کنند و تردد کمتری در محیط بیرون داشته باشند.

به گفته فرهادی، همچنین لازم است از سوخت های سنگین برای کاهش وارونگی هوا کمتر استفاده شود و معاینه فنی خودروهای عمومی و شخصی به موقع انجام پذیرد.

معاون فنی سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت از وزارت کشور، شهرداری تهران، پلیس راهور و سازمان محیط زیست درخواست کرده که برای کاهش آلاینده‌های هوا اقدامات کنترلی انجام دهند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان