تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد

همانگونه که رویداد۲۴ خبر داده بود مسعود فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد.

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد

رویداد۲۴ آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت‌ها به حساب می‌آید که باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد در دولت سیزدهم تاکنون یک وزیر معرفی شد که در مجلس رای نیاورد و حالا با سرپرست اداره می‌شود. مسعود فیاضی متولد بهمن ۱۳۵۴ است که دارای مدرک دکتری فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سابقه خود دارد و دارای تالیفات و مقالات متعددی است و همانطور که رویداد۲۴ قبلا خبر داده بود امروز به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شده است. فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی است و در دوره حضور زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان معاون او معرفی شده بود.

پس از چالش روز‌های گذشته بر سر انتصاب داماد زاکانی به عنوان مشاور شهردار تهران، زاکانی با فشار افکار عمومی حکم وی را لغو کرد حالا باید دید با این انتصاب و افزایش شمار انتصاب‌های فامیلی در دولت سیزدهم واکنش افکار عمومی و از آن مهم‌تر نمایندگان مجلس به این مساله چگونه خواهد بود؟

مسعود فیاضی وزیر آموزش و پرورش

زاکانی که در انتخابات کاندیدای پوششی ابراهیم رئیسی بود، حالا ابراهیم رئیسی را پوشش معرفی برادر دامادش برای وزارتخانه آموزش و پرورش خواهد کرد اما باید دید رئیسی هم می‌تواند گاف‌های زاکانی را پوشش دهد؟


بیشتر بخوانید: همه داماد‌های خوشبخت در جمهوری اسلامی/ بهترین شغل دنیا داشتن پدر زن خوب است!


مسعود فیاضی با حضور زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس، راهی آنجا شد. برخی معتقد بودند زاکانی در استخدام نیروها، قانون را رعایت نکرده است، اما زاکانی چنین اعتقادی نداشت و برادر دامادش را به آنجا برد و آنگونه که کارشناسان گفته بودند  معاونت‌های جدیدی هم درست کرده بود.

حضور فیاضی در مجلس البته بی‌حاشیه هم نبود. حاشیه‌هایی که او را تبدیل به یکی از موثرترین چهره ها، و شاید موثرترین چهره تاریخ مرکز پژوهش‌های مجلس کند. تابستان امسال که طرح صیانت به صورت جدی مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت، فعالان فضای مجازی نوشتند اگر فایل PDF طرح صیانت را از سایت مرکز پژوهش‌های مجلس دانلود کنید و Propertis آن را بررسی کنید به نام مسعود فیاضی می‌رسید.

مسعود فیاضی در گفتگو با رسانه‌ها البته از این طرح دفاع کرد و گفت: «اگر شبکه‌های اجتماعی خارجی، شرایط ایران را بپذیرند، شبکه‌های آن‌ها فیلتر نمی‌شود.» با این حال بعضی نمایندگان مجلس معتقدند این طرح توسط تیم فیاضی و زاکانی نوشته شده و حالا که زمان تصویب آن فرا رسیده است، قصد دارند در مجلس نباشند تا از مسئولیت آن شانه خالی کنند و چه جایی بهتر از وزارت آموزش و پرورش؟

فیاضی قبلا هم سابقه جا خالی دادن داشته است. مثلا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی که هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ منتشر کرده، توصیه کرده تا مشخص شدن عوارض ناشی از تزریق واکسن‌ها و مقایسه کامل بین آنها، «تزریق عمومی هیچ نوع واکسنی در دستور کار قرار نگیرد» و همچنین با توجه به احتمال تولید واکسن داخلی در بهار ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی به تعویق بیفتد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «واکسن‌های طراحی شده بر پایه MRNA به دلیل بالا بودن قیمت آن‌ها نسبت به سایر واکسن‌ها، جدید بودن تکنولوژی و ناشناخته بودن عوارض بلندمدت آن‌ها و نگهداری در دمای منفی بیست تا منفی هفتاد درجه و مشکلات حمل‌ونقل نمی‌توانند برای تجویز عمومی پیشنهاد شوند.»

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از درخواست خرید واکسن به‌عنوان «شیطنت و بازی رسانه‌ای بیگانگان» یاد شده است. در این بخش آمده است: «جامعه ایرانی مانند همیشه با شیطنت‌ها و بازی‌های رسانه‌ای بیگانگان مواجه شده است، به نحوی که این رسانه‌ها تلاش کرده‌اند بر نگرانی جامعه ایرانی در مورد تولید، خرید و دسترسی به واکسن کرونا بیفزایند.»

با این حال بعد از ورود دولت رئیسی، تاخیر در توزیع واکسن را به قصور دولت حسن روحانی مرتبط کردند و هیچ کدام از اصولگرایان درباره برادر داماد زاکانی صحبتی نکردند.

شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که فیاضی چه رشته‌ای تحصیل کرده است که هم درباره کرونا و هم اینترنت نظر می‌دهد؟ و هم برای وزارت آموزش و پرورش مناسب است؟ مخصوصا اینکه زاکانی در حکم فیاضی نوشته بود «با عنایت به تخصص، تعهد و باور عمیق به مبانی و معارف انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی شما، جنابعالی را به عنوان معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منصوب می‌نمایم.»

مسعود فیاضی کیست؟

مسعود فیاضی که زاکانی هم او را دکتر می‌خواند و خودش هم اصرار دارد به عنوان دکتر شناخته شود، در واقع مدرک دکترا ندارد. او لیسانس عمران از دانشگاه تهران دارد و مدرک حوزوی استادیاری دارد که معادل دکترا معرفی می‌شود. رشته او هم فقه و اصول تحلیلی اجتهادی است و از کمیسیون نخبگان بدون مدرک وزارت علوم دریافت شده است. منتها او ترجیح می‌دهد به جای عمامه، کت و شلوار بپوشد و به جای حجت الاسلام، دکتر خوانده شود تا نظریاتش درباره کرونا و اینترنت، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

فیاضی قبل از حضور در مجلس هم، سابقه حضور به عنوان مدیرمسئول مجلات رشد را دارد. سردبیر مجله رشد از تفکرات او در آن زمان، مطالب جالبی نقل کرده است؛ مثل اینکه فیاضی معنای بحر طویل را نمی‌دانسته یا به تصویر کارتونی نجات سیل زده‌ها توسط ارتش ایراد گرفته که این‌ها با هم محرم نیستند. در حالی که تصویر در سایترهبری منتشر شده بود.

هفته گذشته هجمه شدیدی به داماد دیگر زاکانی شد. شاید اخطاری به او بود که دست از لابی برای وزیر کردن برادر داماد دیگرش بردارد. اما تانک انقلاب نشان داده از سرزنش و نقد غیر نمی‌ترسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آموزش و پرورش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
1
جای تاسفه واقعاً
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان