تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

اظهارات مهم وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود برای این وزارتخانه را اعلام کرد وی در پاسخ به سوالاتی اهم برنامه های خود را بیان کرد.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود برای این وزارتخانه را اعلام کرد وی در پاسخ به سوالاتی اهم برنامه های خود را بیان کرد.

    * یکی از گلایه‌های معلمان، در حال حاضر عدم پرداخت مطالبات‌شان است و در این مدت نسبت به انباشته شدن مطالباتشان گلایه دارند؛ چه اقدامی در این خصوص انجام خواهید داد؟

    پیش بینی اعتبارات مورد نیاز در بودجه­‌های سنواتی سال‌های آتی برای پرداخت مطالبات معلمان همسو با تغییر نوع بودجه­‌ریزی، یکی از اقداماتی است که می‌تواند در راستای پرداخت مطالبات قشر معلم، اطمینان نسبی را ایجاد کند.

    از اقدامات دیگری که می­‌توان استفاده کرد، پیگیری مداوم این موضوع در دولت است؛ در همین رابطه باید اشاره کرد که برقراری جلسات با رئیس سازمان برنامه و بودجه و رایزنی با وی نیز راه­کار دیگری است که در دستورکار قرار دارد.

    در زمان بررسی لایحه نیز رایزنی با نمایندگان مجلس می­‌تواند در به سرانجام رسیدن این مهم مفید باشد که در برنامه پیشنهادی به صورت مکتوب ارائه شده است.


    بیشتربخوانید: با اجرای رتبه بندی، چقدر دست معلمان را می‌گیرد؟

    حمایت ویژه از لایحه رتبه‌بندی معلمان

    * موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان که هم‌اکنون در مجلس در دست بررسی است، از دیگر موضوعات مورد اهمیت در دستگاه تعلیم و تربیت است؛ رویکرد شما به رتبه‌بندی چیست؟

    استقرار نظام رتبه­‌بندی معلمان با توجه به آثار و پیامدهایی که به طور بالقوه و بالفعل می­‌تواند داشته باشد، یکی از حساس­‌ترین دغدغه­‌های جامعه معلمان است.

    با توجه به در دست بررسی بودن این لایحه در مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه جدید نیز از تصویب لایحه، حمایت ویژه خواهد کرد. این حمایت در قالب فراهم کردن زمینه­‌های لازم و رفع نواقص احتمالی و هماهنگی کامل با کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و سازمان امور استخدامی خواهد بود.

    آیین­‌نامه یا آیین­‌نامه­‌های اجرایی رتبه‌بندی معلمان با سرعت و دقت توسط شورای عالی آموزش و پرورش تهیه شده و جهت تصویب در اختیار هیأت وزیران قرار خواهد گرفت.

    پس از تصویب قانون مربوط به رتبه­‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، اجرای تمام و کمال این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت. این بدین معنی است که آیین­‌نامه یا آیین­‌نامه­‌های اجرایی آن با سرعت و دقت توسط شورای عالی آموزش و پرورش تهیه شده و جهت تصویب در اختیار هیأت وزیران قرار خواهد گرفت.

    در ادامه نیز سازوکار مهارت افزایی و سنجش صلاحیت­‌های مصرح در این قانون به منظور اجرای هرچه سریع‌تر آن فراهم خواهد آمد.

    منبع: فارس
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان