تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مخبر خطاب به خیرین: کشور را جز با منابع مردمی نمی‌توانیم اداره کنیم

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که سمت و سوی جریان مدرسه‌سازی در کشور به مهارت آموزی جهت داده شود، گفت: در خود مدارس کانون‌های مهارت ایجاد شود یا در بخش فنی و حرفه‌ای موضوع مهارت تقویت شود.

مخبر خطاب به خیرین: کشور را جز با منابع مردمی نمی‌توانیم اداره کنیم

رویداد۲۴ معاون اول رییس جمهوری با بیان این که سمت و سوی جریان مدرسه‌سازی در کشور به مهارت آموزی جهت داده شود، گفت: در خود مدارس کانون‌های مهارت ایجاد شود یا در بخش فنی و حرفه‌ای موضوع مهارت تقویت شود.

محمد مخبر روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور اظهار کرد:مرحوم حافظی (رییس قبلی مجمع خیرین مدرسه ساز کشور) از من خواستند در این جلسات شرکت کنم، اما متاسفانه توفیقی برای من حاصل نشد و این بدهی من به آقای حافظی ماند تا اینکه امروز در جمع شما حاضر شدم.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: دولت در بحث آموزش مصمم است و آموزش جزو اهداف اساسی دولت است، چون زیربنای زندگی بشر آموزش است که هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را دارد.

وی با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: نخستین باری که محضر حضرت آقا برای حضور در ستاد اجرایی فرمام امام حاضر شدم ایشان توصیه‌های مختلفی داشتند. توصیه نخست شان این بود که چقدر خوب است هزار تا مدرسه بسازید و از این رو در ستاد اجرایی بحث مدرسه سازی راه افتاد و تا الان هم ادامه دارد.

مخبر اظهار کرد: شکل گیری انجمن مبارک و مقدس مدرسه سازی به این معنا بود که مدرسه بسازیم و این کار اساسی را سامان دهیم.

وی افزود: غیر از ۲۶ کشور دنیا هیچ کشوری در هیچ شرایطی مدارس خود را تعطیل نکرد و همه مغازه‌ها، مشاغل و اصناف در ایام کرونا تعطیل شدند، اما مدارس به دلیل اهمیت موضوع تعطیل نشدند و با هر مشقت و امکاناتی مدارس باقی ماندند که امیدواریم با کمرنگ شدن و از بین رفتن این ویروس منحوس بتوانیم مدارس را دوباره به حالت اول برگردانیم.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: موضوع رتبه‌بندی معلمان در دولت به صراحت اشاره شده و رییس جمهوری آن را جزو برنامه‌های ابتدایی خود می‌دانست و در دوران انتخابات هم جزو وعده هایش بود و آن را دنبال می‌کرد و دنبال می‌کند و امیدواریم به خوبی این قضیه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی مدرس ساخته شده و آموزش‌های عادی در آن انجام می‌شود باید بر مهارت آموزی در مدارس هم تاکید شود تا وقتی دانش آموز فارغ التحصیل می‌شود مهارتی داشته باشد نه اینکه بعد از آموزش به دنبال مهارت برود و زندگی خود را ادامه دهد.

مخبر افزود: پس خوب است جریان مدرسه سازی در کشور به این مسیر جهت داده شود یا در خود مدارس کانون‌های مهارت ایجاد شود یا در بخش فنی و حرفه‌ای مهارت تقویت شود.

معاون اول رییس جمهوری خطاب به خیرین گفت: شما جریان و ماموریت خاصی را دنبال کرده اید، اما واقعیت این است که کشور را جز با مدیریت و منابع مردمی نمی‌توانیم اداره کنیم. کشور باید با مدیریت و منابع مردم اداره شود و شما مسیری برای انجام این کار درست کردید که بعد از آن خیران سلامت راه افتاد و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: خوب است خیرین اشتغال هم در کشور شکل بگیرد جریانی در کشور راه بیندازیم تا مردم با نیت خیر بحث اشتغال را راه‌اندازی کنند و این جزو اساسی‌ترین نیاز امروز جامعه ماست. معیشت مردم از اولویت‌های این دولت و همه دولت‌هاست و پایه معیشت مردم، اشتغال است.

مخبر اظهار داشت: کشور هم از امکانات فوق العاده‌ای برخوردار است بسیاری اوقات فکر می‌کنم مقابل مشکلات و معضلاتی که داریم چند ده برابر امکان راه حل وجود دارد. برای مثال اگر از اینجا به میدان ونک بروید هفت راه وجود دارد معضلات کشور هم چنین وضعیتی دارد.

وی با اشاره به امکانات کشور در بحث منابع، معدن، آب و کشاورزی گفت: اگرچه کشورمان نیمه بیابانی است، اما میانگین بارندگی در برخی مناطق کشور از هلند بیشتر است و می‌توان کار‌های کشاورزی بزرگی انجام داد. علاوه بر این اقتصاد دریا می‌تواند به بخشی از اقتصاد کشور کمک کرده و مسائل را حل کند. بحث نفت و گاز هم جای خود را دارد.

مخبر خاطرنشان کرد: به نظرم این شجره طیبه‌ای که راه افتاده است کمک کنیم تا شعبه جدیدی یعنی خیرین اشتغال ساز راه بیندازیم به لحاظ قانونی هم امکانات خوبی وجود دارد.

معاون اول رییس جمهوری خطاب به خیرین ادامه داد: دولت در کنار شما و پشتیبان شما خواهد بود و هر کاری از دستمان بر بیاید حتما انجام خواهیم داد. البته خیلی وقت‌ها نمی‌دانیم کجا هستید به شما کمک کنیم، چون در بین شما نیستیم. زمانی که برخی حوزه‌های اجتماعی را پیدا می‌کنم تازه می‌فهمم که به هیچ وجه در یک اتاق دربسته امکان پی بردن به همه ابعاد آن وجود ندارد.

وی گفت: حتی جا‌هایی که شما می‌توانید به من بگویید چگونه می‌توانید کمک کنید و برعکس ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم امیدواریم این ذخیره دنیا باشد. شاید خیلی فکر کنند این وضعیت ذخیره آخرت هستند در حالی که بخش زیادی از آن ذخیره دنیا است وقتی آدمی به خیریه تبدیل می‌شود خود انسان آرامش پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد مخبر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
هیوا پریشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
4
منظور ايشان اين است ، بدون دست کردن در جیب مردم، مملکت نمی چرخه. ساير منابع و اموال ملی و بيت المال هم صاحبان خاصی دارند و السلام. اين ديگه این‌قدر کش و قوس نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
2
پول از مردم آقامون تو باشی اینها تا زمانی خودشان خارج گودند می‌گویند لنگش کن وقتی خودشان در راس قرار می گیرند تازه به اینجا میرسند که همسایه ها یاری کنید تا ایشان شوهرداری کنند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان