تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

واکنش رئیس مجلس در واکنش به «دو دو» نمایندگان/ عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار مجلس و نمایندگان است

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مالک شریعتی نیاسر گفت: عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار مجلس و نمایندگان است و باید در زمان صحبت کردن و ارائه نکات، مسائل رعایت شود.

واکنش رئیس مجلس در واکنش به «دو دو» نمایندگان/ عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار مجلس و نمایندگان است

رویداد۲۴ مالک شریعتی نیاسر در تذکری خطاب به هیات رییسه با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: روز گذشته در حالی که رییس جلسه نامه رییس جمهوری را در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت می‌کرد، برخی از همکاران که تعدادشان ۱۰ تا ۱۵ نفر بود، هنگام قرائت نامه با دست و زبان «۲، ۲» کردند. زمانی که احمدی نژاد رییس جمهوری وقت در مجلس هشتم حاضر شد برخی نمایندگان ۲، ۲ می‌گفتند که با تذکر رهبر انقلاب مواجه شد.

 شریعتی نیاسر تصریح کرد: تذکر مقام معظم رهبری بدین شرح بود که "این‌ها مجلس را جلوی مردم بی‌آبرو می‌کنند، این‌هایی که «۲، ۲» می‌کنند، از نظر تعداد در اقلیت هستند. باید به آن‌ها تذکر می‌دادید و این اقلیت را به مردم معرفی می‌کردید، این شأن شما‌ها نیست. من جداً معترض هستم، این مسائل متناسب شما نیست. بساط این «۲، ۲»‌ها و این هوچی گری‌ها را از مجلس جمع کنید. حیف است مجلس به مکانی تبدیل شود برای هوچی‌گری. شما می‌خواهید بگویید مجلس با رییس جمهوری همراه نیست، خب رأی ندهید و حرفش را نپذیرید.»

وی با بیان اینکه باید به این نمایندگان تذکر می‌دادید، گفت: ما زمانی که خواهان رای دادن یا رای ندادن به موضوعی هستیم، «۲، ۲» کردن یا «۴، ۴» برای تبلیغ ایرادی ندارد، اما زمانی که نامه رییس جمهوری قرائت می‌شود، در شان مجلس و شان رییس جمهوری نیست که «۲، ۲» کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شریعتی اظهار کرد: درباره تذکر شریعتی، بحث این است که عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار مجلس و نمایندگان قرار گیرد، بنابراین لازم است زمان صحبت کردن و ارائه نکات، مسائل رعایت شود.

شریعتی همچنین در تذکری دیگر با استناد به بند یک اصل سوم قانون اساسی اظهار کرد: این بند درباره ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است، اما از سازمان صداوسیما که مدیری فاضل، صاحب اندیشه، دانشمند و همچنین انگیزه تحول دارد، انتظار است تبلیغات صداوسیما را مورد توجه قرار داده، چرا که در برخی از مسابقات و تبلیغات آن‌ها شائبه قمار و مظاهر آن وجود دارد و لازم است این مسائل مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

رییس مجلس این تذکر را وارد ندانست و گفت: اصل ۴۹ به خودی خود تاکید دارد که دولت موظف است ثروت ناشی از مسائل مطرح شده را گرفته و اموال نامشروع را بازگرداند، اما در جزییات زمانی که وارد بررسی طرح شدیم، پیشنهادات ارائه شده تا مدنظر قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با تبلیغات صداوسیما، هیات نظارت سه قوه بر روی مسائل نظارت دارند و اگر مصداقی خلاف شرع بود، باید از آن جلوگیری شود که تاکنون بحثی صورت نگرفته است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان