تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
زهرا نژادبهرام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مسئله ارتباطات فامیلی برای دولت ظاهر خوبی ندارد و قابل دفاع نیست/ قطعا دولت با این نوع انتصابات با چالش رو به رو خواهد شد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مسئله ارتباطات فامیلی شاید حتی از نظر برخی هم کارآمدی داشته باشد، اما باتوجه به چالش‌هایی که گفته شد، برای دولت ظاهر خوبی ندارد و قابل دفاع نیست، نمی‌شود فردی که وزیر می‌شود ۳ باجناق و دامادش را به عنوان معاون انتخاب کند، این مورد قبول جامعه ما نیست.

مسئله ارتباطات فامیلی برای دولت ظاهر خوبی ندارد و قابل دفاع نیست/ قطعا دولت با این نوع انتصابات با چالش رو به رو خواهد شد

رویداد۲۴ زهرا نژاد بهرام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتصابات فامیلی در دولت و سایر دستگاه اجرایی و خویشاوندسالاری به جای شایسته سالاری گفت: کم توجهی به این موضوع موجب چندین مسئله می‌شود اولاً ممکن است آن اعتماد و آرامش‌خاطری که افراد هنگام رأی دادن داشتند تا دولتی روی کار بیاید که رویکرد شایسته‌سالاری داشته باشد، دچار چالش شود، ثانیاً، ممکن است نیرو‌های ناکارآمد صرفا بابت این‌که ظرفیت‌های فامیلی و رابطه‌های نسبی و سببی با برخی از مسئولین دولتی دارند پست‌های اجرایی کشور را اشغال کرده باشند. ثالثاً چالش بعدی درباره این مدیران این است که چرا نیروی مختصص، کارآمد و دارای سوابق کاری و اجرایی در این حوزه نتواستند مستقر شود.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: برخی از انتصابات خویشاوندی برای کشور ما که در شرایط حساس اقتصادی و سیاسی و بخصوص سیاست‌خارجی به شدت دست به‌گریبان است، ممکن است ما را چالش‌های و آسیب‌های فراوانی روبه‌رو کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً دولت با این نوع انتصابات با چالش رو به رو خواهد شد و اگر رویکرد پیشگیرانه و اصلاحی نسبت به این قضیه انجام ندهد، به نظر می‌رسد ناکارآمدی دامن‌گیر دولت شود که نتیجه‌اش این خواهد شد که چالش‌ها تداوم پیدا کند و کشور دچار خسارت شود.

نژادبهرام تاکید کرد: امروز فارغ از این‌که چه کسی روی کار است، تداوم برخی از اقدامات و این نوع انتصابات نگرانی‌هایی برای کشور ایجاد می‌کند که رئیس‌جمهور نسبت به آن باید حساس باشد و دستور بررسی دهد؛ البته فکر می‌کنم هفته پیش رئیس‌جمهور نسبت به این قضیه از وزرا خواستند بررسی کنند. اگر دلایلی وجود ندارد تکذیبش کنند اگر هم وجود دارد ارزیابی مجددی انجام دهد که گوشزد‌ها نشان می‌دهد مسئله به گوش خود رئیس‌جمهور هم رسیده است.


بیشتر بخوانید: وقتی انتصابات دامادمحوری صدای کیهان را هم درمی آورد


وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید با حساسیت بیشتری موضوعات را پیگیری کند، گفت: ظاهرا در میان نمایندگان مجلس هم نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری مشاهده می‌شود و شواهد نشان می‌دهد این مسئله مسئله‌ای نیست که یک نفر یا دو نفر و یک جناح خاص مطرح کنند و این انتصابات مسئله‌ای است که هم‌طیف‌های رئیس‌جمهور را درگیر و نگرانی‌هایی برای کشور ایجاد کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم فارغ از این‌که منتخبان نسبی و سببی چه جناح سیاسی دارند بحث اصلی منافع ملی کشور است، اگر واقعا این افراد تا این حد توانمند بودند و می‌توانستند مسائل کشور را برطرف و حل مسئله کنند، می‌توانستیم موضوع را تحمل کنیم، اما هنگامی که شواهد مؤید این است که این افراد نه سوابق تجربی و دانشگاهی در حوزه‌های مربوطه دارند و یا اگر هم دارند بسیار کمرنگ است، چه باید کنیم؟

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورشی که معرفی شد تنها سوابق اجرایی‌اش اداره یک مدرسه بوده است! منافع ملی کشور بزرگی مانند ایران که داعیه‌دار ام‌القرأی جهان اسلام است، سابقه ۷ هزار ساله تمدنی دارد و امروز ابرقدرت‌ها را به چالش کشیده و پای میز مذاکره آورده است و در منطقه بدون حضورش تصمیمی گرفته نمی‌شود، سطح و شأنش بسیار بالاتر از این حرف‌ها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ایران کشور فرهیختگان است، سیاست‌مداران ما سوابق خوبی قبل و بعد از انقلاب دارند؛ ما رهبری کاریزماتیک امام خمینی را داشتیم و پس از ایشان رهبری هستند، رؤسای جمهور و وزرای خارجه برجسته این کشور قد و قواره بزرگی دارند و باید حواس‌مان باشد در این چالش‌های مسئله‌دار شخصیت کشور را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: مسئله ارتباطات فامیلی شاید حتی از نظر برخی هم کارآمدی داشته باشد، اما باتوجه به چالش‌هایی که گفته شد، برای دولت ظاهر خوبی ندارد و قابل دفاع نیست، نمی‌شود فردی که وزیر می‌شود ۳ باجناق و دامادش را به عنوان معاون انتخاب کند، این مورد قبول جامعه ما نیست.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی ، دولت
نظرات شما
پیشخوان