تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

ویکی‌لیکس سخنرانی جدیدی از هیلاری کلینتون افشا کرد

سایت افشاگر ویکی‌لیکس سه مورد دیگر از سخنرانی‌های هیلاری کلینتون در جمع بانکداران گلدمن ساکس را منتشر کرده است که ابعاد جدیدی از رابطه دموکرات‌ها با مهره‌های اصلی بازار مالی وال‌ استریت را روشن می‌کند.
رویداد۲۴- سایت افشاگر ویکی‌لیکس سه مورد دیگر از سخنرانی‌های هیلاری کلینتون در جمع بانکداران گلدمن ساکس را منتشر کرده است که ابعاد جدیدی از رابطه دموکرات‌ها با مهره‌های اصلی بازار مالی وال‌ استریت را روشن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمپین هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد پست ریاست جمهوری هنوز درباره صحت این سخنرانی‌ها اظهارنظری نکرده است. این سخنان، بخشی از گنجینه اسنادی است که ویکی‌لیکس از پست‌های الکترونیکی جان پودستا، رئیس کمپین کلینتون هک کرده است.

کمپین کلینتون دموکرات، دولت روسیه را مقصر می‌داند. دولت آمریکا هم با این نظر موافق است و وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس را به کمک به رقیب کلینتون، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه متهم می‌کند.

در سخنرانی‌های فاش شده، کلینتون عقایدش را درباره مقررات مالی، روابط با ولادیمیر پوتین و اثرات منفی افشاگری‌های سابق ویکی‌لیکس بر سیاست خارجی آمریکا را بازگو می‌کند. اظهارات کلینتون تفاوت چندانی با سخنان او در این رابطه در ملاءعام ندارد و تنها می‌توان گفت که بی‌محاباتر است.

در سخنرانی اکتبر 2013 کلینتون در جمع اعضای گلدمن ساکس، او پیشنهاد می‌دهد که باید کاری برای مهار سوءاستفاده‌های وال استریت به "دلایل سیاسی" کرد. کلینتون گفت:‌ لازم است که کاری انجام شود؛ آن هم به دلایل سیاسی. اگر شما عضو منتخب کنگره باشید و مردم حوزه شما در حال از دست دادن شغل و تعطیلی مشاغلشان باشند، رسانه‌های می‌گویند که همه اینها تقصیر وال استریت است. شما نمی‌توانید بیکار بنشینید و کاری نکنید.

کلینتون زمانی این سخنان را در میان غول‌های تجاری مطرح کرد که از سمت وزارت خارجه آمریکا کنار رفته بود و به عنوان مشاور کاخ سفید فعالیت می‌کرد. کمپین کلینتون، هک کردن‌های ویکی‌لیکس را با واترگیت مقایسه کردند؛ رسوایی‌ای که موجب استعفای ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا شد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان