تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

غیرقابل پیش بینی‌ترین ترکیب ایران با اسکوچیچ

تیم ملی ایران در شرایطی باید مقابل لبنان قرار بگیرد که غیبت مهدی طارمی ممکن است منجر به تغییر روش مورد نظر سرمربی کروات تیم بشود.

غیرقابل پیش بینی‌ترین ترکیب ایران با اسکوچیچ

رویداد۲۴  طی بازی‌های اخیر اسکوچیچ از آرایش ۲-۴-۴ خطی برای چینش نفراتیش استفاده کرده است؛ به این صورت که یک خط جلوتر از بیرانوند شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان بازی می‌کردند و در پست دفاع چپ و راست نیز به ترتیب بیشتر از سایر مدعیان فرصت به وحید امیری و صادق محرمی رسیده است. در پست هافبک دفاعی سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی گزینه‌های اصلی بوده اند و یک خط جلوتر از این دو بازیکن، قلی زاده در پست وینگر راست و جهانبخش در پست وینگر چپ دیده شده اند و درنهایت نیز سردار آزمون و مهدی طارمی به عنوان دو مهاجم تیم بازی می‌کردند.

حالا، اما با غیبت مهدی طارمی، مانند اولین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی که در تهران مقابل سوریه برگزار کردیم و سردار آزمون به دلیل محرومیت حضور نداشت، ممکن است، آرایش تیم دچار تغییر شود و دوباره اسکوچیچ تیمش را با آرایش ۱-۳-۲-۴ وارد زمین کند.

با این وصف انتظار می‌رود خط دفاعی همان‌هایی باشد که به نامشان در بالا اشاره کردیم، ولی نکته مهم در صورت استفاده اسکوچیچ از ترکیب ۱-۳-۲-۴ بازگشت سامان قدوس به ترکیب اصلی تیم خواهد بود و تغییر آنچنانی دیگری را شاهد نخواهیم بود. در صورت استفاده از این ترکیب، قلی زاده و جهانبخش هم بیشترین شانس را برای حضور در پست وینگر چپ و راست دارند و تک مهاجم تیم نیز سردار آزمون خواهد بود.

اما یک موضوع نگران کننده ممکن است کادر فنی را نسبت به استفاده از سیستم ۱-۳-۲-۴ نگران کرده باشد آن‌ها تصمیم گرفته باشند تا در دیدار مقابل لبنان و در روز غیبت طارمی نیز از همان آرایش ۲-۴-۴ خطی استفاده کنند، که در این صورت احتمالا یکی از میان کاوه رضایی و اللهیار صیادمنش شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی خواهد داشت و البته اینکه در این روش به جای نوراللهی یا عزت اللهی شاهد بیرون ماندن یکی از آن‌ها و حضور سامان قدوس باشیم هم چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

چالش بعدی همان دردسر همیشگی اسکوچیچ برای انتخاب دفاع چپ است که به نظر می‌رسد در این بازی باز هم شانس وحید امیری بیشتر از سایر مدعیان حضور در این پست باشد و البته احسان حاج صفی نیز در این اردو کاملا آماده نشان داده است.

با تمام این‌ها می‌توان به علیرضا بیرانوند، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و سردار آزمون.

البته این یکی از ترکیب‌های احتمالی تیم است، ولی می‌توانیم با اضافه کردن احسان حاج صفی، کاوه رضایی و اللهیار صیادمنش با احتمال زیادی مطمئن باشیم که ترکیب تیم ملی از میان این ۱۴ بازیکن انتخاب خواهد شد؛ این در واقع شاید سخت‌ترین ترکیب احتمالی از تیم ملی در دوران اسکوچیچ پس از شناخت این مربی باشد که به دلیل غیب طارمی با آن مواجه شده ایم.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان