تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

ملخ به فهرست غذای تایید شده اتحادیه اروپا اضافه شد

در راستای حرکت اتحادیه اروپا به سمت زراعت و رژیم غذایی پایدارتر، ملخ به فهرست غذای تایید شده این بلوک اضافه شد.

ملخ به فهرست غذای تایید شده اتحادیه اروپا اضافه شد

رویداد۲۴ برای دومین بار است که اتحادیه اروپا اعلام می‌کند خوردن یک حشره برای انسان‌ها بی‌ضرر است. پیش از این لارو خشک سوسک زرد آرد در ژوئن تایید شده بود. جیرجیرک خانگی هم ممکن است به زودی اضافه شود.

کمیسیون اروپایی که با ملخ مهاجر به عنوان یک غذای خوراکی موافقت کرد، اعلام کرد ملخ به عنوان اسنک یا یک ماده غذایی به اشکال خشک یا منجمد که بال‌ها و پاهایش جدا شده یا به شکل پودر عرضه خواهد شد.

سازمان ایمنی غذای اروپایی اعلام کرد گونه بالغ ملخ مهاجر سرشار از پروتئین بدون هیچ نگرانی ایمنی است با این حال ممکن است باعث واکنش آلرژی مردم به سخت پوستان، مایت و نرم تنان شود.

این بازبینی پس از درخواست شرکت هلندی Fair Insects BV صورت گرفت که پرورش دهنده حرفه‌ای کرم غذایی، جیرجیرک و ملخ است. این شرکت متعلق به شرکت Protix است که محصولات حشره‌ای تولید می‌کند که به عنوان غذای حیوانات خانگی و جوجه مصرف می‌شود.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد حشرات را به عنوان منابع غذایی بسیار مغذی و سالم که حاوی چربی، پروتئین، ویتامین، فیبر و مواد معدنی هستند، شناخته است.

حشرات که روزانه توسط میلیون‌ها نفر مصرف می‌شوند، تحت استراتژی زراعت جدید اتحادیه اروپا که حرکت به سمت غذای پایدارتر را تسهیل می‌کند، به عنوان منبع پروتئین شناخته شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، تایید ملخ به عنوان غذای سالم تحت مقررات غذای جدید ۱۹۹۷ اتحادیه اروپا صورت گرفته است. درخواست برای تایید ۹ حشره دیگر به عنوان مواد خوراکی، ارائه شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نظرات شما
پیشخوان