تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

استقبال مرگبار زنبورداران از سبزقبایان مهاجر

این روز‌ها کشتن زنبورخواران سبزقبا امری عادی شده است. چند روز پیش ده‌ها پرنده کوچک زنبورخوار در نورآباد فارس با سم از بین رفتند.

کشتار گسترده ی زنبورخوارها در نورآباد استان فارس
رویداد۲۴ کشتن زنبورخواران دیگر عادی شده. بیست تا پنجاه زنبور را داخل یک کیسه می‌گذارند، هوای کیسه را آلوده به زهر می‌کنند و چند دقیقه بعد در دورترین فاصله به کلونی رهایش می‌کنند.

پنج دقیقه بعد از شکار این زنبور‌ها به وسیله پرنده‌های زنبورخوار کل مرتع از لاشه‌های زنبورخواران پر میشود. جمعیتی که گرچه در فهرست در حال انقراض نیست، اما هر ساله فاصله اش با این نیستی کاسته میشود.

این شیوه کشتار ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش نابودی این گونه از سوی زنبورداران است. نه مثل کشتن با تفنگ سر و صدا دارد و نه مثل روش‌هایی دیگر مثل سوزاندن، زحمت و هزینه. چند روز پیش ده‌ها پرنده کوچک زنبورخوار در نورآباد با سم از بین رفتند. این فقط یکی از موارد مسموم کردن پرنده هاست.

برای حل این معضل راهکار‌هایی ارائه شده است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود: ترجیحا کندو در جایی مستقر شود که وزش باد بیشتر است چرا که این پرندگان از باد دوری میکنند. همچنین بهتر است کندو‌ها در جایی باشند که سیم‌های انتقال و توزیع برق نباشد چرا که نشستن روی این سیم‌ها برای این پرندگان جذابیت دارد..

دیگر راهکار‌ها نیز شامل گذاشتن مترسک و ایجاد سر و صدا در نزدیک کندوهاست. بهتر است منابع آبی نزدیک کندو بگذارند و امواجی ایجاد کنند که باعث دور شدن این پرندگان از کلونی زنبور‌ها شود. همچنین میتوانند مجسمه متحرکی در کنار زنبور‌ها بگذارند تا دیدن آن باعث فراری دادن این پرنده‌ها شود.

منبع: پیام ما

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
3
اگر کمی اعتقاد به معاد وخدا داشتید اینگونه مخلوق الهی رو از بین نمی بردید ،این افراد در زندگی دنیوی و اخروی خیری نمی بینند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان