تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

درخواست کمک مالی با هک حساب کاربری!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های جلوگیری از هک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را تشریح کرد.

کلاهبرداری اینترنتی

رویداد۲۴ سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به هک شبکه‌های اجتماعی افراد توسط مجرمان سایبری اشاره کرد و گفت: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی افراد اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلفی همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و غیره با ذکر مبلغ و شماره حساب به تمامی دوستان و دنبال‌کننده‌های فرد مذکور می‌کنند.

او با بیان این مطلب که گذاشتن رمز شبکه‌های اجتماعی با کلمات و شماره‌های عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه یا شماره تلفن همراه از مهم‌ترین عوامل هک حساب کاربران محسوب می‌شود به افراد توصیه کرد: نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: فعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای ورود به حساب کاربری، جداکردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب‌های تجاری و دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام و همچنین عدم واگذاری رمز عبور به دیگران از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مانع از هک حساب اینستاگرام شود.

سرهنگ رجبی توضیح داد: استفاده از رمز عبور با طول ۱۰ کاراکتر که ترکیبی از اعداد، حروف و کاراکترهای خاص باشد در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان