تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
رویداد‌۲۴ بررسی می‌کند؛

زاینده رود احیا نشود مسائل قومیتی سر باز می‌کند/ در اصفهان چه می‌گذرد؟

سه ماه پس از خوزستان، حالا اصفهان به صحنه اعتراضات مردمی علیه بی آبی تبدیل شده است. زاینده رود یک سره به جای آب مملو از معترضانی شد که فریاد می‌زدند: زاینده رود من کو؟ یکی از معترضان به رویداد‌۲۴ می‌گوید سیاست‌های نادرست دولت‌ها باعث شده رودخانه مرکزی اصفهان خشک شود.

زاینده رود

رویداد۲۴ بیش از ده روز از اعتراض کشاورزان به بی آبی در اصفهان می‌گذرد و روز گذشته اعتراضات مردمی وارد فاز جدیدی شد. علاوه بر کشاورزان دیگر اقشار و اصناف و مردم عادی نیز به خیل معترضان پیوستند و جمعیت کثیری از معترضان با سر دادن شعارهای اعتراضی خواستار حل مشکل بی‌آبی در این استان شدند.

در چندروز گذشته جمعی از کشاورزان اصفهانی که خواهان تامین حقابه کشت پاییزه خود هستند، کف رودخانه خشک زاینده رود چادر زدند و با روشن کردن آتش در این رودخانه، نسبت به خشکی این رودخانه و عدم احقاق حقوقشان اعتراض کردند. معترضان همچنین خواهان جاری شدن دائمی این رودخانه شدند و از مسئولان درخواست کردند هر چه سریعتر مشکلات آب استان اصفهان را حل کنند.

مردم و کشاورزان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی این پلاکاردها نوشته شده بود زاینده رود من کو؟ تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از حضور قابل توجه معترضان از اقشار مختلف خبر می‌دهند.


بیشتربخوانید: اعتراضات خوزستان، آزمون زودهنگام رئیسی/ چرا راه‌حل‌های کوتاه مدت پاسخگوی بحران آب در خوزستان نیست؟


حسین یزدی فعال رسانه‌ای در اصفهان به رویداد‌۲۴ می‌گوید: دولت همیشه به کشاورزان به دلیل کم‌آبی خسارت پرداخت می‌کرد و حالا به دلیل افزایش تورم و بحران اقتصادی، پولی که به عنوان خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود، بسیار ناچیز است.

او می‌گوید: در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، مدیریت زاینده رود را به استان چهارمحال و بختیاری دادند؛ آب در منطقه چهارمحال زیاد شد و این آب عمدتا صرف کاشت درخت‌های مانند بادام می‌شود. در زمان ریاست جمهوری خاتمی یک لوله از سرچشمه کوه‌های چهارمحال به اصفهان کشیدن و از استان اصفهان آب را به یزد ارسال کردند.

یزدی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است که رودخانه را به دلیل سیاست‌های مدیریتی دوران احمدی نژاد خشکانده‌اند، گفت: کشاورزان غرب و شرق استان ضرر کرده‌اند و در شرایط فعلی نیز دولت به دلیل تورم و شرایط اقتصادی پول ندارد. در دیداری که رئیسی با نماینده‌های استان داشت، نماینده‌ها گفته بودند که مبلغ خسارت را افزایش دهید؛ اما در جواب گفته بودند هزینه‌تراشی نکنید. خب کشاورزان در این وضعیت چگونه گذران زندگی کنند و چگونه امرار معاش کنند؟

وی ادامه می‌دهد: رودخانه زاینده رود برای مردم همواره نقش اساسی و مهم داشته است. مردم اصفهان حس متفاوتی به این رود دارند، هر زمان که غمگین بودند، شاد یا عاشق بودند به کنار این رود آمده‌اند و حالا این رود ۲۰ سال است که خشک شده است. چرا کارخانجات فولادسازی که نیاز به آب فراوانی دارد را روز به روز در استان توسعه می‌دهند؟ چرا این کارخانجات را مانند همه جای دنیا به شهر‌های کنار دریا نمی‌برند؟ خشک شدن زاینده رود شهریت اصفهان را از بین برده و باعث غم و افسردگی مردم استان شده است. متاسفانه اصفهان مسئولی ندارد که از حقوقش دفاع کند.

یکی از فراکسیون‌های مجلس فراکسیون زاگرس‌نشینان است که مخالف انتقال آب هستند که مخالف انتقال آب هستند. آنها معتقدند این طرح‌ها کارشناسی نشده است. اما از سوی دیگر معترضان اصفهانی معتقدند که این مخالفت‌ها بر مبنای مسائل قومیتی است و می‌گویند بسیاری از افرادی که در اصفهان مشغول به کار هستند، بختیاری هستند.

یکی دیگر از حاضران در این اعتراضات نیز می‌گوید: چه زمانی زاینده رود قرار است پر آب شود و این مشکل حل شود؟ عده‌ای حاضر هستند که آب را هدر بدهند، ولی اجازه ندهند لوله زده شود و آب به اصفهان برسد.

وی می‌گوید: وزرای نیرو هم وقتی به استان می‌آیند مشکلی را حل نمی‌کند و اگر فکری به حال این وضعیت نشود، آرام آرام مسائل قومیتی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

یکی دیگر از معترضان می‌گوید که معترضین چادرهایشان همچنان پا برجاست و می‌خواهند که وعده‌های مسئولین عملی شود. مردم تا احیای زنده رود همچنان معترض خواهند بود. خشک شدن زاینده رود اکوسیستم منطقه را هم تحت تاثیر قرار داده است. در کنار کم‌آبی و خشکی زاینده رود، مسئله فرونشست‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. تمامی آثار تاریخی استان تخریب شده است و یک روز چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم که همه استان به همراه آثار تاریخی تخریب شده‌اند. همچنین باید منتظر زلزله خاموش هم باشیم. واقعا هیچ مدیری نیست که به فکر حل این موضوع باشد؟

زاینده رود خشک

چرا زاینده رود خشک شد؟

از وعده استاندار اصفهان تا دستور مخبر

طی چند روز گذشته و همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در اصفهان، مقام‌های مختلف نسبت به آنچه در این استان می گذرد اظهار نظر کرده و وعده‌هایی را در این باره مطرح کردند. سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان از اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات کشاورزان و توسعه طرح‌های آبی اصفهان خبر داد و گفت که مقرر شده مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان از طریق صنایع، تامین و در صندوق سازگاری با کم‌آبی به جهاد کشاورزی تحویل شود تا بین حقابه‌داران تقسیم شود.

احیای زاینده رود بخش دیگر وعده‌های استاندار در ارتباط با اصفهان بود. وی درباره رودخانه زاینده رود نیز گفت که قرار است جلساتی با حضور مسئولان زیربط در این باره برگزار شود.

معاون اول رئیس جمهور نیز روز گذشته به مشکلات و اعتراضات اصفهان ورود کرد و به وزرای نیرو و کشاورزی برای حل مشکل آب زاینده‌رود دستور ویژه‌ای صادر کرد. معاون اول ابراهیم رئیسی گفته دولت سیزدهم با جدیت در تلاش است تا مشکل زاینده رود را به هر نحو ممکن حل کند.

اگرچه این برای اولین بار نیست وعده ها و دستورهایی برای حل مشکلات مردم اصفهان مطرح می‌شود اما با توجه به اینکه چند ماهی از روی کار آمدن دولت سیزدهم نمی‌گذرد باید دید آیا در این دولت رویکرد متفاوتی نسبت به مشکلات مردم اتخاذ می‌شود یا نه.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اصفهان ، زاینده رود
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۴
محند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
9
چرا خط میدی و مردم رو تحریک میکنی ،،چند ساله زاینده رود از ای خوزستان و چهارمحال سر پا بود ،،چه ربطی به مسعله قومیتی داره که تحریک میکنید مردم رو ،،،نون ای منلکت رو میهورید و تنش درست میکنید ۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
خب راست میگه دیگه ظاهراً مردم چهارمحال وخوزستان غرض شخصی با اصفهان دارن بخاطره وجود صنایع دراصفهان وگرنه چرا برای یزد آب ازچهارمحال میاد منتقل میشه ولی برای اصفهان میگن سرچشمه خشکیده !!!چرا از اعتراض خوزستان به خشکیدن کارون همه دفاع کردن ولی اعتراض به خشکی زاینده رودو همه سرکوب و انکار میکنن؟!!! جالبه والا دوتا برخورد متفاوت بایه مشکل شبیه به هم
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
ناشناس۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
اعتراض به خشکی زاینده رو همه سرکوب و انکار میکنن؟؟؟
کجا کی سرکوب شده صدا سیما داره پرموتتون میکنه همین اتفاق مثلا یکی از استانهای مرزی افتاده بود صدتا برچسب مخالف فریب خورده و عناصر استکبار جهانی و.. بهشون زده بودند.اساسا این تجمع مشکوکه احتمالا مافیای اب هم پشت این تعداد کم مردم پنهان شده و داره خط دهی میکنه
بعد مگه زاینده رود ارثیه شماست.که ادعای مالکیتشو میکنید.سر چشمه زایند رود تو یک استان دیگه است.سر ریزش تو منطقه شماست.مخلص کلامی ابی برای کشاورزان صیفی کار و برنج کار نباید دیگه انتقال داده بشه.زمینهای کشاورزیتونو بهتره تغییر کاربری بدهید برای تولید انرژی پاک خورشیدی وپنلهای خورشیدی از اول هم اشتباه بود کشاورزی وصنعت تو منطقه کویر اصفهان
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
مخلص کلام ماهم اینکه اگه سوادداشته باشید صنایع فولادو ذوب آهن زمان قبل ازانقلاب به دلیل وجودمعادن وجمعیت وبازار فروش درفلات مرکزی ساخته شد ۵۰سال پیش که نماینده ومجلسی از اصفهان وجودنداشت که میگی نمایندگان اصفهان صنایع رابردند شهرخودشون شاه وکارشناسان خارجیش این تصمیماتو گرفتن که ذوب آهن وفولاد کجاساخته بشه درباره اعتراضات هم چون مردم اصفهان درکمال متانت آرامش واحترام اعتراض کردن وشعارهای سیاسی ندادن مثل بعضیا وحشی بازی درنیاوردن شیشه بانک بشکنن عابربانک خورد کنن واسه همین دولت کاری باهاشون نداشت چون فرهنگ اعتراص کردن بلد بودن افتاااد درضمن شماها آرزوی تعطیلی یا انتقال صنایع اصفهان به شهرهای خودتونو درخواب هم نخواهید دید نهایتآ آب از خلیج فارس منتقل خواهدشد یا ازپساب خوده کارخانه ها استفاده میشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
سانسور چی عزیز رویداد تایید کن این بنده خدا۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
تو بیسوادیش غرق نباشه
{صنایع فولادو ذوب آهن زمان قبل ازانقلاب به دلیل وجودمعادن وجمعیت وبازار فروش درفلات مرکزی ساخته شد}
فولادی که اکنون در مبارکه هست طرح ایجاد وبرنامه ریزی وجانمایی ان در بندرعباس توسط شرکتی ایتالیایی اگر اشتباه نکنم صورت گرفته بود.که با پیروزی انقلاب و رفتن شرکتهای مزبور از ایران پروژه در حال تعلیق قرار گرفت تا اینکه بعد از چند سال با لابی گری نمایندگان تمامیت خواه اصفهانی سر از ولایت شما سر در آورد.
در مورد ذوب اهن هم صرفا به دلیل نزدیک بودن به معادن برای حمل ونقل آسان مواد اولیه اینکار صورت گرفت و همان موقع هم موجب اعتراض بعضی اهالی و کارشناسان در جانمایی این کارخانه اب بر در کویر شده بود.
{۵۰سال پیش که نماینده ومجلسی از اصفهان وجودنداشت که میگی نمایندگان اصفهان صنایع رابردند} عجب؟؟
انتخابات و تاسیس مجلس بر میگرده به سال 1907 البته شاید شما تو کویر زندگی میکردید اطلاعی از انتخابات ان دوره ها نداشتید.
حرف من در مورد ساخت ان کارخانجات بر میگرده به سی سال اخیر که به گفته هر کارشناس کاردان وبا شرف ی مخالف ساخت انها در کویر اصفهان بوده و هست. پس مغلطه نکن
آرزوی تعطیلی یا انتقال صنایع اصفهان این اتفاق خواهی نخواهی خواهد افتاد شما یا بین کارخانجات یا اب رود مقطعی باید یکی رو انتخاب کنید.انتقال اب بین حووزه ای در همه جای دنیا ممنوعه.اب دزدی کردن از هر نقطه ای که باشه محکومه.چه از مازندران به سمنان چه لرستان وبختیاری و... به اصفهان یزد وکرمان
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
خودت داری میگی ذوب آهن به دلیل وجودمعادن بازارفروش جمعیت ومن هم اضافه میکنم کمتربودن فرسایش بعلت کمتربودن رطوبت درفلات مرکزی ساخته شد شایدشما پشت کوه نشینها ندانیدولی ذوب آهن قبل از انقلاب دراصفهان توسط شاه که اصلیت شمالی داشت دراصفهان بدست روسها پایه گذاری شد پس این را به زرنگی مردم اصفهان نسبت ندهید اخیرآ استاندار سابق اصفهان گفت ساخت هرکدام ازصنایع فولادو ذوب آهن دست کم۱۰_۱۵سال طول کشیده چطور میشود ازاول آنها رابه جایی دیگر منتقل کرد آن هم به جنوب باآن رطوبت بالا!!!! حتمآ شما پشت دانشمندان عالی رتبه فکرکرده ایدکه صنایع سیب زمینی پیاز است بار وانت کنید انتقال دهید به جایی؟؟ البته اگر میشدکه خوب بود ما مردم اصفهان هم ازآلودگی نجات پیدا میکردیم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
درضمن شیرین کردن وانتقال آب دریاها هیچوقت اسمش آب دزدی نیست عزیزه من الان همه کشورهای حوضه خلیج فارس و دریای عمان همین کار را انجام میدهند به جز کشور ماکه منظوره بنده هم بیشترهمین طرح است وگرنه که خوده من هم باانتقال آب از شهرهای دیگر مخالفم بله هم وطنِ پشت کوه نشین
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
در چهارچوب پروتکل همکاری های فنی و اقتصادی بین دولتین ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه ذوب آهن مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه ای به امضاء رسید که در 23 دی ماه 1344 به تصویب مجلس رسید. یکی از اصول این توافق نامه همکاری دولت شوروی در زمینه احداث کارخانه ذوب آهن در ایران بود. بر همین اساس شرکت ملی ذوب آهن ایران قراردادی با موسسه ( تیاژپروم اکسپورت شوروی ) برای تهیه طرح و تجهیزات لازم کارخانه و تجهیز معادن سنگ آهن و زغال سنگ و سنگ آهک منعقد کرد. کارشناسان شوروی با توجه به محدودیت منابع مالی و مواد اولیه خصوصاً ذخایر شناخته شده زغال سنگ، ظرفیت کارخانه را در فاز اول 550 هزار تن فولاد در سال تعیین کردند که مورد موافقت قرار گرفت.

متعاقباً کارشناسان ایرانی و شوروی اطراف شهر اصفهان را از نظر استحکام طبقات زمین، موقعیت محل از نظر زلزله، تامین آب، انرژی الکتریکی، مواد اولیه، خطوط ارتباطی، عوامل فنی، اقتصادی اجتماعی مورد بررسی قرار دادند.

در نتیجه مطالعات آنها دشت طبس واقع در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان برای احداث کارخانه مناسب تشخیص داده شده و قطعیت یافت..پس ساخت کارخانه دراصفهان توسط کارشناسان روسیه تاییدشده هموطن نه زیاده خواهی وزرنگی مردم اصفهان
مراجعه شود به سایت تاریخچه ساخت ذوب آهن اصفهان
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
دوست عزیز که بنده راکویر نشین گفتی شایدشما هم پشت کوه زندگی میکنید ونمیدانید صنایع اصفهان هرکدام برای ساختشان ۱۰_۱۵سال زمان برده که ساخته شده وقابل انتقال به جایی نیست وگرنه که اگرانتقال میافت برای ما کویرنشینها هم بهتربود بعلت آلودگی هوا وبیماری
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
در چهارچوب پروتکل همکاری های فنی و اقتصادی بین دولتین ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه ذوب آهن مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه ای به امضاء رسید که در 23 دی ماه 1344 به تصویب مجلس رسید. یکی از اصول این توافق نامه همکاری دولت شوروی در زمینه احداث کارخانه ذوب آهن در ایران بود. بر همین اساس شرکت ملی ذوب آهن ایران قراردادی با موسسه ( تیاژپروم اکسپورت شوروی ) برای تهیه طرح و تجهیزات لازم کارخانه و تجهیز معادن سنگ آهن و زغال سنگ و سنگ آهک منعقد کرد. کارشناسان شوروی با توجه به محدودیت منابع مالی و مواد اولیه خصوصاً ذخایر شناخته شده زغال سنگ، ظرفیت کارخانه را در فاز اول 550 هزار تن فولاد در سال تعیین کردند که مورد موافقت قرار گرفت.

متعاقباً کارشناسان ایرانی و شوروی اطراف شهر اصفهان را از نظر استحکام طبقات زمین، موقعیت محل از نظر زلزله، تامین آب، انرژی الکتریکی، مواد اولیه، خطوط ارتباطی، عوامل فنی، اقتصادی اجتماعی مورد بررسی قرار دادند.

در نتیجه مطالعات آنها دشت طبس واقع در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان برای احداث کارخانه مناسب تشخیص داده شده و قطعیت یافت
پس مردم اصفهان هیچ نقشی درساخت ذوب آهن درشهرشان نداشتند
مراجعه شودبه سایت تاریخچه ساخت ذوب آهن اصفهان
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
در چهارچوب پروتکل همکاری های فنی و اقتصادی بین دولتین ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه  ذوب آهن مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه ای به امضاء رسید که در 23 دی ماه 1344 به تصویب مجلس رسید. یکی از اصول این توافق نامه همکاری دولت شوروی در زمینه احداث کارخانه ذوب آهن در ایران بود. بر همین اساس شرکت ملی ذوب آهن ایران قراردادی با موسسه ( تیاژپروم اکسپورت شوروی ) برای تهیه طرح و تجهیزات لازم کارخانه و تجهیز معادن سنگ آهن و زغال سنگ و سنگ آهک منعقد کرد.  کارشناسان شوروی با توجه به محدودیت منابع مالی و مواد اولیه خصوصاً ذخایر شناخته شده زغال سنگ،  ظرفیت کارخانه را در فاز اول 550 هزار تن فولاد در سال تعیین کردند که مورد موافقت  قرار گرفت.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بین ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه  ذوب آهن مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه ای به امضاء رسید که در 23 دی ماه 1344 به تصویب رسید. بر همین اساس شرکت ملی ذوب آهن ایران قراردادی با موسسه ( تیاژپروم اکسپورت شوروی ) برای تهیه طرح و تجهیزات لازم کارخانه و تجهیز معادن سنگ آهن و زغال سنگ و سنگ آهک منعقد کرد.  متعاقباً کارشناسان شوروی اطراف شهر اصفهان را از نظر استحکام طبقات زمین، موقعیت محل از نظر زلزله، تامین آب، انرژی الکتریکی، مواد اولیه، خطوط ارتباطی، عوامل فنی، اقتصادی اجتماعی مورد بررسی قرار دادند.
در نتیجه مطالعات آنها دشت طبس واقع در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان برای احداث کارخانه مناسب تشخیص داده شده و قطعیت یافت. پس مردم اصفهان دراین تصمیم گیری هیچ نقشی نداشتن زیاده خواهی وتمامیت خواهی که شمافرمودید درکار نبوده
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
4
7
اگر به قیمت نابودی اکوسیستم و خشکیده شدن یک منطقه دیگه باشه میخوام هزار سال دیگه زاینده رود پر آب نشه.زاینده رود شما همیشه یک رودخانه فصلی و مقطعی بوده.در بعضی از فصول سال خصوصا در مواقعی که خشکسالی بوده ابی جریان نداشته.اگر رودخانه فصلی یا کم اب زاینده رود دائمی و خروشان بود که عمق رودخانه اینقدر کم نبود.همین دلالتی بر کم جریان بودن و فصلی بودن رودخانه هست
زاینده رود رو میخواهید ببینید کشاورزی سنتی خودتون رو یا متوقف کنید یا رو به آبیاری مکانیزه بیارید.
اینقدر نژاد پرستی از کجاتون نشات میگیره
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
وقتی می‌نویسید زاینده رود یک رودخانه فصلی و مقطعی بوده یعنی به بیسوادی و مغرض بودن خودتان، اعتراف میکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
خخخ
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
به کاربر حمید
شما یک نوار تو مغزتون کار گذاشتن همونو همتون تکرار میکنید اگر دلیل و سندی دارید که ثابت کنه اون رود مقطعی وکم اب زانده رود رود دائمی بوده بیایید اینجا مطرح کنید.شما در جواب حرف منطقی چیزی جزو به تمسخر گرفتن و تهمت زدن ندارید.واقعا متاسفم
اتش به اختیارم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
5
0
کشاورزان باید مصالح عالیه اسلام و قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدا هست را در نظر بگیرند و اگر خواسته ای دارند با نامه به مسولین دلسوز و مومن و انقلابی دولت سید محرومان اطلاع دهند.و گریه وزاری کنند نه اینکه خودسرانه و بدون داشتن مجوز تجمع کنند و موجب سو استفاده معاندین و دشمنان اسلام و قرآن و نظام،و ضد انقلاب داخل نشین و خارج نشین را فراهم کنند. تا بدین روز را با رافت اسلامی و گذشت با کشاورزان کاری نداشتیم ولی اگر بخواهند بی نظمی کنند و خوراک تبلیغاتی علیه نظام مقدس و جمهوری اسلامی برای دشمنان درست کنند به شدت با این افراد خودسر و هنجارشکن برخورد خواهیم کرد این انقلاب به این آسانی ها به دست نیامده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
محض اطلاع شما کشاورزان مجوز داشتن وگرنه اصلا کسی اجازه تجمع نمیداد شمابهتره بری برای کسانیکه زورت احتمالا بهشون نمیرسه قدرت نمایی کنی نه چهارتا کشاورز بدبخت این بیچاره ها کدوم رفتاربدوناهنجاری داشتن کی شعارسیاسی دادن که میگی هنجار شکن اعتراضشون که درکمال متانت آرامش واحترام بود!!!!برو راهه بهتری برای افزایش جیره مواجبت پیدا کن برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
چه ربطی داشت
ناشناس
|
France
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
1
3
بعید است با این شرایط کشور بتوانند مشکل اب اصهفان راحل کنند بنابرین بایددرروزها وماه های ایندمنتطر بحرانهای بزرگی درکشوربود
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
6
مراجعه کنید به «طرح آمایش سرزمینی از سال 44 تا55 خورشیدی» که در دست تهیه و برنامه ریزی بود. در کویر اصفهان شما قرار نبوده قطب صنعت فولاد یا کشاورزی شود بلکه قرار بود مرکز گردشگری و جذب توریست شود.تمامی سرمایه گذاری ها و جذب سرمایه گذار بدین منظور بایستی صورت گیرد.نه کشاورزی و صنعت ولی اقایون تمامیت خواه در جواب مخالفان ساخت صنایع اب بر در کویر اصفها گفتند چرا ما مهندس وکارشناس نخبه؟؟؟تربیت کنیم در بندرعباس و بوشهر و خوزستان کار کنه .در اصفان خودمون کار کنه.
قرار بر این بود که کارخانجات فولادی در بندرعباس و بوشهر و.. نقاط دایر شوند تا به راحتی برای خنک سازی و اب مصرفی احتیاج به اب دزدی از نقطه به نقطه دیگر نداشته باشند و محصولات این کارخانجات راحت تر به پایانه های مرزی وبنادر جهت صادرات منتقل شوند.
اما با زیاده خواهی مدیران خودخواه اصفهانی تمام این طرحها بهم ریخته شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
6
خاک بر سر اون مدیریتی که چنین وضعیتی رو رقم زده مردم سر آب بخوان دعوا کنن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
1
4
رودخانه زاینده رود یک رود فصلی بوده. خاطراتی که مردم از جاری بودن زاینده رود داشتند و دارند مربوط به زمان بهره برداری از سد کوهرنگ اول در سال33بوده.در قبل از ان همه بنگاه مستقل ابیاری در سال 12 اب به زایند رود انتقال داد.در عکسهای قدیمی میبینم که زاینده رود پر اب بوده.و این شبهه برای اصفهانی ها بوجود آمده که زنده رود رودی دائمی و همیشه جاری بوده. عکسهای دوره قاجار هم این امر مشهود هست.
اگر زاینده رود رودی دائمی بوده
انها که بدروغ مدعی دائمی بودن زاینده رود هستند از خودشان چرا سوال نمیکنند چرا ارتفاع پلهای خواجو و سه سه پل و.... این همه کم ارتفاع ساخته شده بایستی در هنگام ساخت ارتفاع پلها را افزایش میدادند تا ارتباط دو سوی شهر با هم در هنگام سیل یا افزایش اب در زمستانها قطع نشود چیزی که در پلهای تاریخی و ایضا در همان دوره صفوی در نقاط دیگر ایران اینطور نبود
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
3
اقای سردبیر رویداد یک مقاله در مورد نحوه چگونگی اینکه چرا صنایع آب بر همچون فولاد چگونه سر از اصفهان و یزد در اوردند کار کنید بهتر نیست تا اینه همه پرداختن به اعتراضات زاینده رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
4
تفرقه بنداز و حکومت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
احسنت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
2
0
ادمین چرا کامنتهای من هیچکدوم تایید نشد چراهیچکدوم نوشته نشد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
4
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
هموطن نادان اصفهانی شما که خیال کردی با لفظ
"پشت کوهی" به من و ملت لور توهین کردید.در حالیکه بنده ساکن اون نقطه نیستم.
که آرزو داشتم باشم.چرا که مردم بسیار خوب ومهمان نواز با شرف وباغیرت با مهر محبتی داره.و نژاد پرستی بیگانه ستیزی ومهمتر از همه خساست بینشون جایی نداره.
محض اطلاع شما بگم این لفظ "پشت کوهی" که شما برای توهین وتمسخر به ملت لور استفاده کردید.که حاصل بیسوادی واحمق بودن شماست.مربوط میشه به یک نقطه ای از لرستان که بسیار خوش اب وهواست. همینطور پیش کوه هم وجود داره که اکنون به اون نقطه ایلام میگویند و مردم بسیار دلیر وخدمتگذار به ملک ومملکت در انجا زیسته اند در طول تاریخ که نامدارترین انها کریم خان زند و اعقابش بود.
مطلب بعدی در این نقطه این است که اتفاقا آب شش شهر استان اصفهان وتامین اب کارخانحات فولادی از همین پشت کوه و لرستان تامین میشه که چشم شما بسیار بدنبال همان نقاط هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
هموطن دانای من شمابهتراست اول همه کامنتهای بنده را از اول بخوانید متوجه خواهید شد که اول همشهری شما گفت درکویرزندگی میکنی من هم جوابش رادادم که شماهم پشت کوه هستید اینجا وهزاران کامنت دیگه به اصفهانیها کویرنشین میگویندچطور شما آنهارا نخواندی فقط چشمتان به جواب من افتاد؟؟؟
.
{حاصل بیسوادی واحمق بودن شماست}
جنایعالی اگرخودت احمق تشریف نداشتی می دیدید که من درهمه کامنتهای قبلی همشهریان شما رابا لفظ خوب خطاب کردم اماآنها اول توهین کردند ویکی دیگرهم گفت {حرف مفت نزن}
انتظاردارید باچنین الفاظی چطور برخورد شود؟؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
4
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شما انگار یادت رفته بختیاری اصفهان رو از دست لشکر افغان آزاد کرد.شما بجای تشکر حداقل حرف مفت نگو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اولاً ازطرز صحبت کردنت سطح شعور وفرهنگ شما کاملا مشخصه دومآ نجات دادکه نجات داد اصفهان هم درزمان جنگ ایرانو عراق با۲۳ هزار شهید که فدا کرد شهرهای جنوب رو نجات دادپس حالاباید بگه اون شهرها مال ماست ؟؟؟؟ چون تعداد شهدای اصفهان ازبقیه شهرهای ایران بیشتره؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
تو رو خدا باهم دعوا نکنید هردو منطقه حق دارند مقصر مدیران ندانم کارند
ناشناس
| Switzerland |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
شهدا رو تقسیم میکردن.ان موقع ها نه اینکه واقعا اصفهان شما بیست سه هزار شهید داشته.ممکن بود شهیده گمنام باشه یا ماله مشهد باشه فرستاده باشه فرستاده باشن اصفهان بلاخره لابی اصفهانی ها نجف ابادی ها دهه شصت خیلی قوی بود همه چیزو میخواستن تو کشور بالا بکشن.از امار شهدا هم میخواستن بشن اول شهر
ناشناس
|
Belgium
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
2
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
منظور از انتقال اب بین حوزه ای از سر چشمه رودخانه یا چشمه به جایی دیگر هست اینجا.نه انتقال اب از دریا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
4
1
اگر کامنتهای من تاییدو نوشته نشه بخصوص کامنتم درمورد تاریخ ساخت ذوب آهن وعلت ساختش دراصفهان مطمئن میشم که ادمین هم از همشهریان خودتون هست که کامنتهای توهین آمیز خودتون رو منتشر میکنه و ازمن را که درجواب شماست نه
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
3
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
البته وظیفش نبود بیاد شما از یوغ .... نجات بده.عرضشو نداشتید بختیاری نجاتتون داد.سطح شعور شخصیت هم بهتره صحبت نکنی .ازهمین ادبیاتت در وگهر میباره
اصفهان شهرهای جنوب رو نجات داد برو عمو دوغتو بخور. ببین بیشترین کشته و زخمی جنگ بیشترین خسارت به کدوم استانها وارد شده. تازه از زمان جنگ تا دهه هفتاد بودجه تمام شهرهای و استانهای مرزی رو دادن اصفهان.انگار حال روز اصفهان دهه 50و60رو یادتون رفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بله بیشترین کشته مربوط به شهدای اصفهان هست یه آمار بگیریداز تعدادشهدای کل شهرهای ایران میبینی که اصفههان ۲۲تا۲۳ هزار شهید دارد که همه درزمان جنگ ودر شهرهای خوزستان کشته شدندو اگر بازهم به آمار شک داشتید تشریف بیاورید گلزارشهدای اصفهان باچشم خود ببینید که مطمئن شوید
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
1
سانسور چی عزیز چرا کامنتها رو تایید نمیکنی مخالف نظریه و شخصی شماست.یا توهین نوشتم برا اون اقای بی ادب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
4
پارسال تو اخبار با افتخار از اشتغال‌زایی در روستاهای اصفهان میگفت و کشت برنج! من دکترای کشاورزی دارم کدوم بی عقلی برنامه شو ریخته و اجرا کرده؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
3
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شما اگه تاریخ خوندی من تاریخو خوردم عمو
اینکه بگیم که کارشناسان روس ان نقطه رو تایید کردن برا ساخت ذوب اهن که نمیتونه دلالتی بر درست بودن کار باشه. کارشناسان هم از اشتباهات زیاد میکنن مثلا ساخت سد زاینده رود که باعث شد حق ابه کشاورز شرق اصفهان پشت سد بمونه.و یا سد گتوند که فاجعه بود از این قسم اشتباهات تو ایران زیاد اتفاق افتاده...............
باز محض اطلاعتون در قبل از اینکه کارخانه ذوب اهن در کویر اصفهان ساخته بشه حداقل دو ذوب اهن دیگه در ایران ساخته شده بود.یکی که همین حالا هم هست خرابه اش در کرج یکی دیگه در شمال اما بخاطر کم بودن معادن معادن و عدم کشف معادن جدید توسط المانها بعد از چند سال دیگه تولید به صرفه نبود.و رها شد. نمیدونم شما تا حالا سفر به شمال کشور داشته اید یا نه اما رطوبت در ان نقطه از کشور کمتر از جنوب نیست پس حرف بیخودیه که بخاطر عدم رطوبت در کویر ذوب اهن ساخته شد.یا .... حالا ما چند نوع مجتمع ذوب اهن با تکنولوژی ساخت متفاوت داریم که نمیخوام وارد این موضوع بشم. و دلیل ساختن ذوب اهن در اصفهان فقط به علت نزدیکی به معادن یزد بوده.اتفاقا در کتاب یکی از عوامل روس که در دهه پنجاه در ایران مشغول جاسوسی برای شوروی بود اشاره ای کوتاهی به دلیل نزدیک بودن به معادن ذکر شده
این مواردی که فرمودید(استحکام طبقات زمین، موقعیت محل از نظر زلزله، تامین آب، انرژی الکتریکی، مواد اولیه، خطوط ارتباطی، عوامل فنی، اقتصادی اجتماعی مورد بررسی قرار دادند) رو در هر جایی که بخوان بسراغ ساخت هر کار صنعتی برن مورد ازمایش قرار میدن
بحث من روی احداث کارخانجات فولادی هست نه ذوب اهن که شما چرا شیفت میدی به انور
تایید بفرما ادمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قصده بنده اثبات درست بودن ونادرست بودن کاره کارشناسان روسیه نیست من حرفم این است که صنایع ذوب آهن باتصمیم کارشناسان روسیه مبنی بر مناسب بودن منطقه اصفهان برای احداث کارخانه انتخاب شدنه لابی گری زیاده خواهی تمامیت خواهی مردم اصفهان که شماوهمشهریانتان برآن تاکید داریدالبته که شایداین تصمیم اشتباه بوده است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
2
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شما چند بار در کامنتتون این لفظ پشت کوهی رو استفاده کردید.که بنده هم عرض کردم که پشت کوه و پیش کوه منطقه ایست در لرستان وایلام فعلی و شما قطع به یقین دانسته یا ندانسته این لفظ رو به یک رو ادا کردید.که البته حاصل از غرض ورزی و بیسوادی شما در جغرافیای این مرز وبوم رو نشان میدهد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
2
3
ناشناس ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
درو به تو هموطن با فهم شعور.یک عده ای دام پهن میکنند میخوان کارهای اشتباهشونو زیر لوای دعوای دو منطقه پنهان کنن.اصفهان رو بجون یزد وکرمان بندازن.و بختیاری با اصفهانی.اصفهانی با قمی وکاشانی و... باید وارد دام اینها نشد.اما یک عده ای اگاهانه یا متعصبانه وارد این دام میشن.سر حرف اشتباهشونهم تاکید میکنن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
5
1
بنده قصده توهین به کسی نداشتم اول او گفت توکویر زندگی میکردی وازانتخابات آن زمان خبر نداشتی منم بهش گفتم شایدشماهم پشت کوه هستیداگر این توهین است آن هم توهین است درضمن من آقا نیستم خانمم
ازاین به بعدهم جواب هیچکس رانخواهم داد
درکل این حجم ازکینه توزی وخصومت نسبت به اصفهان از بختیاریها چهارمحالیها که ادعای سخاوت مهربانی وجوانمردی دارند بعید است
ومن الله توفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
{درکل این حجم ازکینه توزی وخصومت نسبت به اصفهان از بختیاریها چهارمحالیها که ادعای سخاوت مهربانی وجوانمردی دارند بعید است}
واقعا این همه توهم توطئه که شما و عده قلیلی از همشهریانتان دچارش هستید نگران کننده است.و البته با چاشنی خودخواهی و نژاد پرستی همراه است که نه تنها مختص به این اقوام که ذکر کردید نیست. حتی نسبت با هموطنان کاشانی و نجف ابادی و یزد و... اینگونه هست
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
خانم به این بی شخصیتی و دهن دریدگی ندیدم که اینجا دیدم.بی اصل ونسب
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
1
3
ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چش سفید نمک به حروم
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
5
1
شما نمک به حرومید یاما؟که نصف بیشترجمعیت شهرتون اصفهان زندگی میکنن کارمیکنن درآمدکسب میکنن ازامکانات اصفهان استفاده میکنن اونوقت چشم دیدن اصفهان روهم ندارن ازحسادت داریدمنفجر میشید جالبه که توهمه ادارات وارگانهای دولتی وغیردولتی اصفهان استخدام هستید آرزوی نابودی وخشکی زاینده رود روهم دارید چنگالهاتونو همه جوره تو تن این شهر فروکردید نسبت بهش کینه ونفرت هم دارید نمک به حروم شمایید که داریدنون اصفهان رو میخورید ولی بحث آب که میشه بدون درنظر گرفتن جمعیت زیاده لر وبختیاری که تواصفهان ساکن هستن میگین آب نباید منتقل بشه اگه اصفهان ومردمش بد هستن پس خواهشآ برگردید به شهرها وروستاهای خودتون
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
نمک به حروم شمایید که داریدنون اصفهان رو میخورید.؟؟شما گدا گشنه ها دستتون تو جیب بقیه است گور ندارید که کفن داشته باشید.شما خودتون نون خورید.بی چشم روها باز تابستان داره میاد صداتون درامده .اب میخواهید تو کویرتون کشاورزی کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
1
3
ناشناس ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
{آرزوی نابودی و خشکی زاینده رود روهم دارید.} غلط کردی.فتنه انداز شما سرشار از عقده و کینه هستید.سرشار نفرت نسبت به همه شما با هم استانی ها خودتونم دشمنید. چرا نمیزارید کاشان استان بشه همه شما رو میشناسن تو ایران
{نصف بیشتر جمعیت شهرتون اصفهان زندگی میکنن}؟؟؟ .شهرمون کجاییه احمق.
اصفهون و کارخانجاتتون فولادی رو انگار با پول گز فروشی ساختید شهر و دیار شما هر چی داره از منابع زاگرس داره.کارخانجاتتون که بلای جونتون هم شده نه هوا براتون گذاشته نه اب از پول نفت و گاز که ایضا در جنوب و لرستان هست بدست امده. آب شهرهای شما از لرستان میره. تمام ثروت مملکت رو ریختن تو کویر اصفهان بعد انتظار دارید مردم دنبال کار نیان. شما قبل انقلاب نمییومدید خوزستان پیه کار. ابادان نبودید.
منابع رو مدیران لابی کن اصفهانی بردن تو کویر اصفهان انگار کسی مهاجرت میکنه از سر دلخوشیه.
شما انگار یادتون رفته تا سی چهل سال قبل تو خوزستان و بوشهر بندرعباس داشتن کار میکردین.تو اصفهان شما که کار و شغلی نبود به گفته خیلی از هم ولایتی های خودتون همین حالا هم خیلی
هم ولایتی های شما میدونم تو خوزستان و پتروشیمی های بوشهر وبندر عباس کار میکنن و میکردن. جایه بقیه رو اشغال کردن کار هم بلد نیستن همه هم با پارتی سرکار رفتن.شما هم جمع کنید برید. خودتون منابع و جایی که اشغال کردید رو خالی کنید برا مردم همان مناطق.
آبی که در جوی ابه زنده رود سابق ساری و جاری بود بابت همان کانالهای بود که برا انتقال اب زده بودند. واله 100سال قبل خشک شده بود.خیلی به خوزستانی ها و لرها شما اصفهانی بدهکارید(البته همه هموطنان اصفهانی ها نژاد پرستای شما)
تایید کن رویداد 24بیست بار این دختره امده توهین کرده.کامنت پر از توهینشو تایید کردی.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
3
3
احمق خودتی بیشعور همه این الفاظی که بکار بردی شایسته خودت هست...حالا چرا اینقدر حرص میخوری؟ سکته میکنی یوقت..پس مشکلت استان نشدن کاشانه برو یقه همونو بگیر که نمیزاره استان بشه...اینقدرم ولایت ولایت نکن اونی که ولایت و دهات داره شمایی من که تاهفت نسل قبلم بچه شهربزرگ اصفهان بوده وهستم .باشه ماهرچی داریم از شماجنوبیها ولرستانیهاست حتما مردم اصفهانم که ازاول به پرتلاش بودن وزرنگی وکاری بودن معروفن مثل بعضیها فقط میخوردن ومیخوابیدن درکل برادره من شماخییلی عقده داری از شرایطی که توش هستی پیشنهاد میکنم بری دیوان عالی کشور ازدولت شکایت کنی باکینه توزی نسبت به اصفهانیها کاری ازپیش نمیبری اینقدرهم حرص نخور برای سلامتید خوب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
من که تاهفت نسل قبلم بچه شهربزرگ اصفهان بوده وهستم..... آره ارواح جو بایدن تو نمیدونستی قبل انقلاب اصفهان نماینده داشته یا نه. احتمالا سر کوه صفه زندگی میکردید.که مشرف به اصفهانه شاید انجا صندوق رای نمیاوردن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
من سنم اونقدرها نیست که به قبل انقلاب برسه واسه همین دراین موردشاید اطلاع نداشتم ولی جداً درتعجبم شماهنوز میای تواین سایت بدوبیراه مینویسی این نشون میده شما مشکل حاده اعصابو روان داری یابرو پیش روانپزشک یا از شدت عقده کینه وحسد سرتو محکم بکوب به دیوار که راحت بشی روانی !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
ناشناس ۰۹:۵۵ -
من هر وقت حرصم میگیره علیه شما چند تا توییت میزنم.یا میام اینجا جواب یاوه گویی و وراجی های اضافه تو رو میدم.روانی عقده ای۱۴۰۱/۰۲/۱۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
1
1
ادمین اگه میشه همه کامنتهای من رو حذف کنید میترسم این برادرمون از حرص وجوش زیاد کاردست خودشون بدن البته خیلی دوست داشتم ایشون رو ازنزریک ببینم بدونم چندسالشونه شغلشون چیه وچرا اینقدر ناراحت هستن ولی میترسم منجربه قتل خودم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
من برادری با شما ندارم
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
چون میخواستم شمارو مخاطب قرار بدم لفظ برادر رو به کار بردم وگرنه هیچ کس علاقه ای نداره یه آدم روانی معلوم الحال رو برادره خودش بدونه!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
من برا خودم متاسفم که با شما هموطنم.ما فقط تو یک کشور مشترک بدنیا امدیم.که اونهم از جبر جغرافیاست والا هیچ احساس مشترکی من به شما و امثال شما عقده ای های روانی ندارم.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
3
1
بنظرم شاید شماقبلا ازطرف یک اصفهانی یاتعدادیشون رفتار بدی باشما شده که اینقدر به دل گرفتید اما این دلیل نمیشه که شما ومردم خوزستان وچهارمحال ولرستان تمام مشکلات زندگیشون وعقب ماندگیهای اقتصادی واجتماعی شهرهاشون رو ازچشم مردم اصفهان ببینن این اصلا درست نیست که تمام پیشرفتهای اصفهان رو تنها به دلیل انتقال آب ازچهارمحال یا جاهای دیگه میدونید صنایع اصفهان بدون انتقال آب از سایر شهرهاهم به فعالیت خودش ادامه خواهد داد نهایتاً آب از خلیج فارس منتقل میشه یااز پساب خوده کارخانه ها استفاده میشه مردم اصفهان بدون انتقال آب هم به پیشرفت خودشون وکاروتلاششون ادامه میدن پس فکر نکنید با خشک کردن زاینده رود وبستن آب اصفهان رو نابود میکنید بلکه در درجه اول باعث بیکارشدن هم شهریهای خودتون که ساکن اصفهان اند ودر تنگنا قرار دادن خانواده هاشون بعلت نبوده آب شرب میشید
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
شماقبلا ازطرف یک اصفهانی یاتعدادیشون رفتار بدی باشما شده .هههه اصفهانی
شما اگه خیلی عرضه داشتید افاغنه متجاوز رو زمان شاه سلطان حسین بیرون میگردید
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
1
3
ناشناس ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
پشت کوهی نشینی شرف داره.پشت کوه نشینها دستشون دراز نبود.سربار کسی نیستن
وقتی هم کسی کمکشون میکنه ازش به تشکر میکنن نه پاچه میگیرن و فحش میدن
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
1
3
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
یعنی مرزهای وقاحت رو جابجا کردی با این الفاظی که لیاقت خودتو داره.من خانم بی تربیتی و بی شخصیتی شما تا حالا ندیده بودم.خودتو نشون یک روانکاو حاذق بده ماشالا اصفهان روانشناسها و روانپزشکای خوبی داره
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
3
1
چه جالبه شماداری مدام حرفهای زشت میزنی وفحش میدی اونوقت به من میگید مرزهای وقاحت رو جابجامیکنم عجب!!!!
{توکویر زندگی میکنی،حرف مفت نزن،چشم سفید نمک بحروم،احمق،،غلط کردی،بی شخصیت ،دهن دریده وبی اصل ونسب } اینها رو شما گفتید یامن؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
1
2
ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
تمام این کلمات در واکنش به سخنان پر در و گهر شما بوده.وقتی هم میگم بیسوادی نگو نه.ولایت یعنی شهرستان.که بهت برخورده.
نظرات شما
پیشخوان