تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

نماینده مجلس: فیاضی حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده است

ما معتقدیم باید ارتقاء معلمان را داشته باشیم، اما بعد از ۴۰ سال انقلاب یک کدام از این معلمان را پیدا نکردیم که به عنوان وزیر انتخاب کنیم تا کرامت معلمان را حفظ کند؟

نماینده مجلس: فیاضی حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده است

رویداد۲۴ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بنده معتقدم با انتخاب دکتر فیاضی این تحولی که دکتر رییسی می‌گفتند شکل نخواهد گرفت، زیرا ایشان حتی یک جایی مدیر نبودند که ببینیم آیا تحول گرا است یا نه؟

 "محمد باقری بناب" نماینده مردم آذربایجان شرقی و بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: این باندبازی‌ها پدر کشور را درآورده است. بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری یک اصولگرا یا اصلاح طلب هم می‌تواند با تاکید بر اصول خود، روش‌هایش را اصلاح کند.

وی اشاره کرد: ما باید دنبال حجت شرعی باشیم. بنده اگر به حجت شرعی رسیده بودم ایشان را معرفی می‌کردم، برخی هم به این حجت شرعی رسیدند و ایشان را معرفی کرده‌اند، اما ما نمایندگان مجلس هم باید به آن برسیم تا بتوانیم به ایشان رای بدهیم. همه می‌دانیم که نزدیک یک میلیون معلم در آموزش و پرورش داریم که با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد کار می‌کنند.

باقری بناب گفت: آیا در بین این یک میلیون نفر کسی مثل آقای فیاضی پیدا نشد؟ یک زمانی بود که آموزش و پرورش مدیر پرور و وزیر پرور بود در اکثر نهاد و وزارت خانه‌ها مثل وزارتخانه صمت که با مشکل در حوزه مدیریتی مواجه می‌شدند از آموزش و پرورش مدیر انتخاب می‌کردند، اما اکنون بعد از ۴۰ سال به این نتیجه می‌رسیم که از بین یک میلیون نفر نمی‌توانیم یک وزیر را انتخاب کنیم.

این نماینده مجلس گفت: آقای فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده‌اند آقای رئیسی گفت ایشان مدیرکل بودند؛ من از دوستان پرسیدم و پاسخ دادند وی حتی مدیرکل هم نبوده است. اکنون آموزش و پرورش و معلمان بزرگوار با این انتخابی که ما می‌کنیم چقدر دلسرد خواهند شد؟ و چقدر توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش خواهد شد؟

وی اشاره کرد: ما معتقدیم باید ارتقاء معلمان را داشته باشیم، اما بعد از ۴۰ سال انقلاب یک کدام از این معلمان را پیدا نکردیم که به عنوان وزیر انتخاب کنیم تا کرامت معلمان را حفظ کند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در آموزش و پرورش مشکل برنامه نداریم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بهترین برنامه است که می‌تواند راهگشای آموزش و پرورش باشد، ولی متاسفانه نه تنها کسی را نمی‌آوریم که مدیر اجرایی قوی باشد بلکه وی حتی یک روز هم کار اجرایی انجام نداده است.

باقری بناب گفت: ما می‌خواهیم آموزش و پرورش را توسعه دهیم؛ توسعه زیرساخت‌های این کشور با آموزش و پرورش است، ولی بنده معتقدم با انتخاب دکتر فیاضی این تحولی که دکتر رییسی می‌گفتند شکل نخواهد گرفت، زیرا ایشان حتی یک جایی مدیر نبودند که ببینیم آیا تحول گرا است یا نه؟

وی اشاره کرد: ایشان باید در جایی به عنوان معاونت یا مدیرکلی می‌نشستند و می‌گفتند که چه تحولاتی در آن مقطع ایجاد کردند. من از بزرگواران می‌خواهم که به ایشان رأی ندهیم.

این نماینده مجلس گفت: برخی می‌گویند اگر ایشان انتخاب نشود وزارتخانه سه ماه معطل می‌شود، ولی نه اینطور نیست، رئیس جمهور موظف است تا یک هفته دیگر وزیر بعدی را معرفی کند. درخواستم این است که به خاطر معلمان به ایشان رای ندهید.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان