تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

ایران ۳ - سوریه صفر؛ یک گام تا جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ۳ بر صفر مقابل سوریه، تنها به یک پیروزی دیگر برای صعود به جام جهانی قطر نیاز دارد.

پیروزی ایران مقابل سوریهرویداد۲۴ در هفته ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا، تیم ملی ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ملک عبدالله دوم اردن برگزار شد و با ۳ گل به نفع شاگردان اسکوچیچ تمام شد.

سردار آزمون در دقیقه ۳۳، احسان حاج‌صفی در دقیقه ۴۲ و علی قلی زاده در دقیقه ۸۹ برای تیم ملی ایران گلزنی کردند.

دراگان اسکوچیچ به دلیل اینکه در بازی قبلی برابر لبنان با کارت قرمز داور روبرو شد، در این دیدار غایب است.

با این پیروزی تیم ملی فوتبال ایران ۱۶ امتیازی شد و در صدرجدول قرار گرفت و در صورتی که در دیدار آینده خود عراق را در تهران شکست دهد، به جام جهانی قطر صعود خواهد کرد. سوریه هم با دو امتیاز در قعر جدول گروه جا خوش کرده است.

نیمه اول

در دقیقه ۸، ضربه سر عمر السومه در میان دو مدافع ایرانی دقیقا به جایی رفت که عابدزاده حضور داشت.

در دقیقه ۱۰، ضربه ایستگاهی تمرین شده ایران، رد یک فعل و انفعال مقابل شجاع خلیل‌زاده قرار گرفت که ضربه این بازیکن در مسیر دروازه توسط مدافعان سوری دفع شد.

در دقیقه ۱۶، شوت بغل پای محمود مواس از گوشه محوطه جریمه به راحتی در آغوش عابدزاده قرار گرفت.

در دقیقه ۱۸، توپ برگشتی به مقابل محوطه جریمه با شوت چکشی احمد نوراللهی همراه بود که توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴، شوت محکم امید نورافکن از فاصله حدودا ۳۰ متری در آغوش خالد عثمان قرار گرفت و راهی به دروازه پیدا نکرد.

گل: در دقیقه ۳۳، سردار آزمون روی فرار از عمق خط دفاعی سوریه و پاس زیبای وحید امیری، با دروازه حریف تک به تک شد و دروازه این تیم را باز کرد.

در دقیقه ۳۷، ارسال توپ توسط وحید امیری به داخل محوطه جریمه سوریه با دست عمر السومه برخورد کرد که داور این صحنه را ندید و در ادامه با کمک داور ویدیویی این صحنه را بررسی کرد و نقطه پنالتی را نشان داد.

گل: در دقیقه ۴۲ احسان حاج صفی دروازه تیم ملی سوریه را از روی نقطه پنالتی باز کرد.

در دقیقه ۴۳ ضربه محمود المواس از پشت محوطه جریمه به دیرک دروازه تیم ملی ایران برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

نیمه دوم

در دقیقه ۶۳، وحید امیری با توپ‌ربایی از بازیکن سوریه، سردار آزمون را در مقابل دروازه خالی قرار داد که آزمون در عین ناباوری توپ را به بالای دروازه زد.

در دقیقه ۶۸، بار دیگر سردار آزمون در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد که ضربه او کم دقت و کم جان بود و ا دست رفت.

در دقیقه ۷۰، احمد نوراللهی این بار با ضربه فنی شانس خود را امتحان کرد که شوت او در مسیر ورود به دروازه توسط عثمان دفع شد و به کرنر رفت.

در دقیقه ۷۴، شوت احمد نوراللهی از مقابل محوطه جریمه با نوک انگشتان عثمان به کرنر رفت و حسرت بازیکن ایران را به دنبال داشت.

در دقیقه ۷۸، شوت محمود مواس به سمت چارچوب دروازه ایران با واکنش مناسب عابدزاده همراه بود.

در دقیقه ۸۷، محمد ریحانیه در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او با برخورد به بازیکنان ایرانی به کرنر رفت.

گل: در دقیقه ۸۹، علی قلی‌زاده از سمت چپ زمین سوریه نفوذ کرد و تمام بازیکنان سوریه را کنار زد و به شکل راحت دروازه این تیم را برای سومین بار باز کرد.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی (کاپیتان) (میلاد سرلک ۶۶)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (اللهیار صیادمنش ۸۰)، امید نورافکن، احمد نوراللهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون (مهدی قایدی ۹۰).

ترکیب سوریه: خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات (محمود ریحانه ۴۶)، عمر السومه (کاپیتان)، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر (کارت زرد) (محمد المرمور ۷۲)، خالد کرد اوغلی (محمود الباحر ۴۶)، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان