تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

چالش وزیر آینده آموزش و پرورش با معوقات و سنوات معلمان

نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایا زندگی مشقت و ملال آور را پشت سر می گذارند اداره کند.

وزیر آموزش و پرورش

رویداد۲۴ حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه صحن علنی امروز (۲۶ آبان) در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر ملتی که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی با صبر و شکیبایی و به امید آینده ای بهتر و فردایی روشن روزهای دشواری را پشت سر می گذارند. درود خدا بر این ملت بزرگوار که با وجود مشکلات فراوان و وضعیت افسارگسیخته گرانی و تورم و درد و رنج ناشی از بیماری منحوس کرونا و بیکاری جوانان، مقاوم و استوار دل در گرو انقلاب ها، ارزش ها و ولایت دارند.

نماینده مردم در ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم خوانده اند و بر اهتمام مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور تاکید کرده اند، همکاران عزیز امروز جستجوی راه هایی که موجب گشایش اقتصادی برای طبقات کم درآمد و قوانینی که به رشد فرهنگی و سالم سازی فضای اخلاقی جامعه بیانجامد جز مسائلی است که از اولویت برخوردار است.

وی اظهارداشت: دولت و مجلس بدانند که مسئله اقتصاد و فرهنگ همچنان در صدر مسائل و از اولویت های اصلی کشور است وجود ظرفیت های گسترده طبیعی و انسانی و استعداد بالای فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی و امکانات و توانمندی های فراوان مادی و معنوی که در اختیار کارگزاران و مسئولان کشور قرار دارد، هر گونه بهانه و توجیه را از آنها سلب می کند و ضعف و ناکارآمدی آنان را در حل مشکلات مردم موجه نمی سازد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امید است با وجود مجلس انقلابی و دولت جهادی و تحولگرا و تعامل و همگرایی به وجود آمده در شناخت و درک متقابل مشکلات اساسی و اهتمام ریاست جمهور و روسای قوای مقننه و قضاییه شاهد کاهش آلام مردم و رفع معضلات و تنگناهای موجود کشور باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نظام مردم سالار دینی و در حکمرانی اسلامی حرکت به سمت عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و قدرت یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است امروز کم کاری و سهل انگاری و فرصت سوزی از هیچکس پذیرفته نیست همه ما می دانیم مسئله اشتغال و مهار گرانی و تورم از مسائل مهم و کلیدی کشور است، مسئله مسکن و ازدواج جوانان از اولویت های کشور است پرداخت های ناعادلانه و تبعیض آمیز در دستگاه هایاجرایی و تفاوت فاحش حقوق و مزایا میان کارکنان دولت و نهادهای عمومی قابل تحمل و پذیرش نیست.

نوش آبادی اظهار داشت: وضعیت نابسامان نیروهای قراردادی و شرکتی در سازمانها و نهادها و بخش های مختلف کشور و بلاتکلیفی آنان نسبت به تامین شغلی و نگرانی از آینده خود نیازمند چاره اندیشی است، همسان سازی حقوق بازنشستگان و قانون تسری کارکنان قوه قضاییه و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهنگی کشور و پایان دادن به انتظار آنان در اجرای عدالت و رفع تبعیض های ناروا یک ضرورت است.
بیشتر بخوانید: معیشت فرهنگیان زیر خط فقر است/ انتقاد از نحوه بررسی طرح رتبه بندی معلمان

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما می دانیم اتفاقی که در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش افتاد و با وجود برخورداری این عزیزان از توانمندی های فراوان در حوزه های دیگر اما اقبال عمومی نمایندگان ملت و رای اعتماد آنها رو به رو نشده اند پیام روشنی دارد، مجلس شورای اسلامی برای مدیریت کلان نظام تعلیم و تربیت و کرسی حساس وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان ، فرهنگیان و از بدنه آموزش و پرورش میخواهند که با نیازها، مشکلات، مطالبات و چالش های این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی آشنا و از آگاهی و تجربه لازم و کافی برخوردار باشد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایا زندگی مشقت و ملال آور را پشت سر می‌گذارند اداره کند، آموزش و پرورش به وزیر نیاز دارد که بتواند برای ۹۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و ۱۰۰ ها مدرسه کپری برنامه ریزی داشته باشد. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند کمبود ۸۰ هزار معلم را در استان های مختلف کشور تامین کند و قادر باشد معوقات معلمان و فرهنگیان و حق سنوات و پاداش این عزیزان را پس از سال ها بازنشستگی تامین کند.

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وزیری که بتواند صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را بازسازی کند و با مجازات مدیرانی که با عملکرد سودجویانه و فرصت طالبانه خود اعتبار و آبروی صندوق را زیر سوال بردند مجددا احیا کند، آموزش و پرورش به مدیری نیاز دارد که در دولت از قدرت چانه زنی، شجاعت و اعتماد به نفس برخوردار باشد وزیری که قادر باشد ۱۰ ها هزار ملک و مستغلات بلااستفاده آموزش و پرورش را در نقاط مختلف کشور که از آنها استفاده بهینه نمی شود تبدیل به احسن کند و منافع حاصل از آن را صرف پیشرفت آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات و دغدغه های معیشتی معلمان و تامین نیازهای مادی و تجهیزات مدارس کند.

نوش آبادی اظهار داشت: وزیری که قدرت برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی هزاران مدرسه فرسوده را داشته باشد و با هدایت و حمایت خیرین مدرسه ساز نهضت مدرسه سازی را برای آسایش و رفاه دانش آموزان فراهم کند، وزیری که با مافیای کنکور مبارزه کند و به محتوای کتب درسی پایه های تحصیلی توجه کند و با بهره مندی از فناوری های نوین و آموزش مستمر موجب تحول در فرایند آموزشی و تربیتی کشور شود. در یک کلام وزیر مقتدر، شجاع، آگاه، مدیر و مدبر که قادر به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: در پایان به بخشی از مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود می پردازم، تسریع در بهره برداری از متروی تهران به ورامین و پیشوا با ۱۵ سال تاخیر، تسریع در احداث بیمارستان پیشوا، احیای آزادراه تهران به پیشوا، تقسیم عادلانه آب از سد ماملو، اجرای طرح فاضلاب بهداشت و شهرهای قرچک و پیشوا، تامین نهاده های دامی و کشاورزی با توجه به اینکه حوزه انتخابیه اینجانب قطب کشاورزی استان تهران است. ضمنا از حضور ریاست مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خود صمیمانه تشکر می کنم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان