تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

شکایت از مدیرکل بهزیستی و امام جمعه گنبدکاوس بر سر یک خیریه/ اعضای موسس اخراج شدند

سال ۱۳۶۵ موسسه خیریه‌ای در گنبد کاوس تاسیس می‌شود که به خاطر اختلافات درونی به مشکل می‌خورد. ظاهرا این اختلافات باعث شده سازمان بهزیستی استان ورود کند و ترکیب هیات مدیره تغییر یابد و اعضای موسس اخراج شوند. اکنون اعضای اخراج شده در نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مدعی شده‌اند که دخالت‌های امام جمعه شهرستان و خواهرزاده‌اش (رئیس بهزیستی استان) باعث شده آن‌ها اخراج شوند و موسسه به اختیار امام جمعه درآید.

خیریه امام سجاد گنبدکاووس امام جمعه

رویداد۲۴ اخیرا اتفاق عجیبی در گنبدکاوس رخ داده است؛ ماجرا از این قرار است که رئیس و چند عضو هیات مدیره یک دارالایتام به نام خیریه امام سجاد که از سال ۱۳۶۵ (زمان تاسیس) کودکان زیادی را به سرپرستی گرفته اخراج می‌شوند و پس از شرایطی ایجاد می‌شود که آن خیریه به نهاد امام جمعه شهر منتقل شود. همین اتفاق باعث شده اعضای آن خیریه شکایتی علیه حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاوس تنظیم کنند.

به گفته اعضای این خیریه، اموال و املاک این موسسه ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دارد و به همین دلیل برخی تلاش کردند به هر نحوی که شده وارد آن شوند. به گفته آنها ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که در حساب و کتاب خیریه مثلا در درآمد تاکسی تلفنی متعلق به خیریه و واریز درآمد آن به حساب موسسه اختلافاتی به وجود می‌آید؛ (تاکسی تلفنی در اختیار فردی بوده که فوت کرده و بعد از آن فرزندان آن فرد آن را اداره می‌کردند) برای حل اختلافات سازمان بهزیستی اعلام می‌کند دو عضو از ستاد نماز جمعه به این اعضای هیات مدیره اضافه شوند و به این ترتیب صالح کاهانی و علی فدایی به عضویت هیات مدیره موسسه خیریه در می‌آیند.

به گفته اعضای قدیمی، بعد از چند ماه در گیر و دار اختلافات موجود، رئیس سازمان بهزیستی استان و امام جمعه اعلام می‌کنند باید یک رای‌گیری جدید در خصوص اعضا صورت بگیرد. این در حالی بود که همه اعضا حضور نداشتند و بعد از آن امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس هیات مدیره و همچنین رییس دفتر ستاد نماز جمعه نیز به عنوان نائب رییس این موسسه انتخاب می‌شوند و اعضای موسس و قدیمی را اخراج می‌کنند.

نامه شکایت اعضای موسس خطاب به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

خیریه امام سجاد گنبدکاوس

سیدفاضل حسینی از اعضای موسس خیریه امام سجاد معروف به دارالایتام گنبدکاووس به رویداد۲۴ می‌گوید: سال ۱۳۶۵ با همت جمعی از افراد نیکوکار گنبدکاووس، تنها مرکز خیریه در شمال کشور تأسیس شد و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده و طی ۳۵ سال فعالیت کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست بسیاری را سامان داده است.

وی ادامه داد: این مؤسسه که بدون یک ریال کمک دولتی آغاز به کار کرد و با تلاش اعضای هیات مدیره و از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی، صاحب اموال و املاک متعدد به ارزش تقریبی نزدیک به یکصد میلیارد تومان شد که همین سرمایه موجب شد افرادی که هیچ نقشی در پیشرفت این موسسه نداشتند، برای آن برنامه بریزند.

عضو اخراج شده موسسه می‌گوید: امام جمعه شهرستان گنبد کاووس با کمک خواهرزاده خود دکتر مهدی حسینی که مدیرکل بهزیستی استان گلستان است و همچنین آقای نوروزی رییس بهزیستی گنبد، بدون رعایت مفاد اساسنامه و حتی دعوت از همه اعضای هیأت مدیره در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ جلسه‌ای برگزار کردند و بعضی از اعضای هیأت مدیره را اخراج و شیخ محمود ترابی امام جمعه را به عنوان رییس هیأت مدیره و آقای رضایی رییس دفتر ستاد نماز جمعه را به عنوان نائب رییس تعیین کردند که ما به آن اعتراض کردیم.

حسینی در ادامه می‌گوید: این در حالی است که چند ماه قبل هم دو نفر دیگر از اعضای ستاد نماز جمعه بنام صالح کاهانی و شیح علی فدایی را به عنوان عضو هیأت مدیره اضافه کرده بودند. طبق قانون مؤسسات خیریه که طبق مقررات در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسند دارای شخصیت حقوقی مستقل از بهزیستی هستند و فقط برای ارائه خدمات و در قالب موارد پیش‌بینی شده در کمیسیون ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی، به بهزیستی مراجعه می‌کنند.

او می‌گوید: طبق قوانین، دستگاهی حاکمیتی برای تسهیل‌گری است تا افراد حقیقی و حقوقی بتوانند به یاری دولت (به عنوان شرکای اجتماعی) بشتابند و به جامعه هدف سازمان بهزیستی کمک کنند، نه اینکه خودشان عضو موسسه بشوند.

حسینی با بیان اینکه بهزیستی حق نظارت دارد، نه دخالت، می‌گوید: مدیر کل نمی‌تواند دایی خود را به ما تحمیل کند و به عنوان عضو هیات مدیره و سپس ریاست این خیریه منصوب کند و افرادی که ۳۵ سال عضو این خیریه بوده و با پاک دستی و سلامت کار کرده‌اند را از موسسه اخراج کنند.

عضو اخراجی هیات مدیره می‌گوید: آنها پاسخ دهند که موضوع شرکت تاکسی تلفنی متعلق به خیریه امام سجاد (ع) که توسط افرادی تصاحب شده چیست؟ اگر مسئولین بهزیستی راست می‌گویند در این خصوص اقدام کنند. اگر هدف این است که در هیات مدیره یک روحانی حضور داشته باشد؛ یک نفر روحانی بنام احمد محمدی که در جمع هیات مدیره حضور داشت. من و بعضی دیگر از اعضای هیات مدیره به بازرسی و نظارت سازمان بهزیستی و به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شکایت کرده‌ایم، ولی متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
7
برای کار خیر اینهمه رقابت وجود دارد؟
باید به همه عزیزان تبریک گفته شود!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بخوربخوره عزیزم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
3
بخوربخوره
رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
2
چی شد آخر کی مقصر است.برای مال دنیا خود را نبازید.اونم برای مال وثروت یتیمان.بخششی در کار نیست عذابی سخت در نزد خداوند دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
1
مودیان مالیاتی که برای رفاه حال معولان تلاش کنند از انها به عنوان هزینه قابل قبول پذیرفته میشود با ارایه گزارشات صوری ازسوی موسسات خیریه کلی فرار مالیاتی صورا میگیرد پیدا کنید پرتقال فروش را
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
1
شیخ ترابی چند نفر دورش هستن که خوب نیستن . من که دیگه پامو نماز جمعه نمیزارم که امام جماعتش ایشون باشه
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
1
1
یعنی شماانتظار جواب هم دارید..هیئت جدید تا آنجارا ویران نکنند ول کن نیستند.
ضد امپریالیسم
|
Netherlands
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
2
سلام.
خداوند قهار و علیم ، از اسرار درونی همگان با خبر است.
اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
1
3
امام جمعه محترم شهرستان گنبد کاووس کلا به جاهایی که پول توش هست خیلی علاقه دارند و یک جور کشش خاصی به امور خیریه این مدلی دارند . تو مجموعه سوارکاری گنبد هم خیلی رفت و آمد داشتن و دوستان شان را انجا گذاشتن و تو درمانگاه مصلای نماز جمعه گنبد هم خیلی کارهای خیر !!! برای دوستان و فامیل های امام جمعه محترم شده و ...
یک شهروند گنبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
5
بنده به عنوان یک شهروند گنبدی تا آنجایی که اطلاع دارم اعضای هیات مدیره ی موسسه خیریه امام سجاد (ع) برخی هاشون اصلا صلاحیت این کار نداشتند، از جمله آقای سیدفاضل حسینی که فردی تاجر و طلافروش بوده، همین الان برو به مغازه طلافروشی اش، انصاف ایشان را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. وی با 75 الی 80 سال سن، سوادی ندارد که بتواند دو خط مطلب بنویسد چه برسد به اینکه اینجا در سایت کلی حرف و ادعا مطرح کرده است. من از رانندگان آژانسی که برای موسسه کار می کردند پرسیده ام که وی و سایر دوستانش در هیات مدیره چگونه بلایی بر سر آژانس آوردند و آن را هم از هم پاشاندند. اداره بهزیستی باید خیلی زودتر از این ها به حساب و کتاب این موسسه و حذف این آقایان اقدام می کرد.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
واقعا درسته دست این همشهری گنبدی درد نکنه بنده هم این جماعت را می شناسم اینها در سطح شهر جایگاهی ندارند واقعا ادارات مسئول مخصوصا بهزیستی در اینجا خیلی کوتاهی کرده است باید قبل از اینکه کار به آبروریزی و خسارت به بچه های مرکز بخورد اقدام می نمود
منتقد آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
5
سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت عوامل سایت رویداد 24.
یک انتقاد داشتم از شما، باید به مدیریت سایت رویداد 24 بگویم شماکه هیچ اطلاعی از سابقه این افراد، کم و کیف مسائل و مشکلات موسسه ندارید چطور به خودتان اجازه می دهید بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی از طرف آقایان که مدعی هستند، مطالب آن ها را منتشر و دست به تشویش اذهان عمومی بزنید. اطلاع رسانی و شفاف سازی بسیار خوب است ما هم آن را قبول داریم و دفاع می کنیم، اما نه اینگونه که هر کسی هر چی دلش بخواهد بگوید شما منتشر کنید. اگر بهزیستی، کل اسناد و مدارک خود را ارائه کرد که این ها چکار کرده اند، عملکردشان چه بوده، آن وقت چی؟! چرا باید به نهادهای خدمتگزار توهین کرد؟ این با روح کار رسانه ای در تضاد است. خدا را در نظر بگیرید
پاسخ ها
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
اگر قرار باشد هر نهاد یا ارگانی که بخواهد با فساد و رانتخواری شرکت ها یا موسسات زیر نظر خود برخورد نماید و به حساب آنها رسیدگی کند باید بترسد و از اینکه بیایند و در افکار عمومی و از طریق رسانه ها آسمان ریسمان ببافند هراسی داشته باشند خب معلوم است که کسانی که جلوی قلدر بازیشان گرفته می شود صدای جیغشان درمی آید و به هر کسی هر تهمتی را که می توانند می زنند نه مدرکی برای ادعایشان نشان می دهند نه چیزی حالا رسانه ها بجای حمایت از مدیران شجاع و فسادستیز می آیند فضا را مغشوش و غبارآلود می کنند
بینوایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
5
من یادم می آید که این موسسه حدود 20 الی 25 سال پیش بچه های کوچک سال را که در آنجا نگهداری می کردند به روش های خیلی خشن تنبیه و به فلک می بستند. بچه ها را سر و ته آویزان می کردند و آن ها را به شدت کتک می زدند. وقتی از آن خاطرات بچه هایی که الان بزرگ شده اند یادم می آید انسان را به یاد داستان بینوایان و جریان دخترک مظلوم، کوزت، در رستوران تناردیه می اندازد. نام نبرم خوب نیست ولی همین افرادی که امروز اینجوری مظلوم نمایی می کنند به این سبک و سیاق وحشیانه با بچه ها رفتار می کردند. اگر لازم باشد این بچه ها الان زنده و شاهد هستند و می توانند شهادت بدهند.
پاسخ ها
غلامعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
خیلی دردناک است شنیدن چنین مسائلی
اعضای گروه مدیریت این موسسه باید جواب بدهند اگر کسانی بیایند شهادت بدهند در این زمینه آن وقت اینها چه پاسخی دارند حتما چیزهایی بوده که اینطور اعلام نظر می شود چقدر خوبه که بهزیستی سوابق مدیریتی توانمندی علمی و سلامت شخصیتی این ها را بررسی کند با این دنیای پرمشکل که امروز جوانان ما با آن مواجه هستند و لازم است که از روش های تربیتی صحیح و علمی استفاده شود چقدر اینها شایستگی دارند که بخواهند سال ها هم اینجا حکمرانی کنند و به هیچ کس هم جواب ندهند
از طرف یک شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
4
من گزارش این آقایان را در سایت شما خواندم این مطلب نشان می دهد که دستگاه های متولی نظارت لازم را بر روی فعالیت مراکز تحت نظر خود نداشتند. چرا که اگر این ادارات به وظایف خود به موقع و براساس قانون و نه خط و خط بازی عمل می کردند چرا باید شاهد باشیم که عده ای که ادعا می کنند خود را وقف کار عام المنفعه کرده اند پس چرا این همه دعوا و اختلاف؟! را شاهد هستیم.
این آقایان وقتی که نمی خواهند افرادی مانند امام جمعه محترم شهر گنبد که انسانی بسیار بزرگوار، عالم و باتقواست و اینهمه مردم به ایشان اعتماد و اعتقاد دارند در مجموعه مدیریت موسسه خیریه باشد پس بدانید که ریگی تو کفش آقایان است. شما که کار خیر می کردید حالا به هر دلیلی به قول خودتان غیرقانونی کنار رفتید که نباید ادعایی داشته باشید! مردم چشم و گوششان باز است اینطوری نیست که هر حرفی را شما بزنید و مردم آن را بی حساب و کتاب قبول کنند. گیریم که مدیرکل بهزیستی نسبت فامیلی با امام جمعه شهرستان داشته باشد. مگر این همه مدیران فک و فامیل مسئول در ادارات و نهادها ندارند؟
قربان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
2
این ادعای بزرگی که این آقایان دارند که موسسه 100 میلیارد سرمایه دارد خب به مردم نشان بدهند این سرمایه ها کجاست؟ چطوری اینارا بدست آورده اند؟ آیا مردم اینا را وقف یا اهدا کرده اند یا اینکه نه از محل درآمد آژانس تاکسی تلفنی موسسه و کمک های صندوق ها اینارا تهیه کرده اند؟ اینکه این درآمدهای اموال و سرمایه های ذکر شده هر کدام در سال چقدر بوده است؟ این یک طرف. طرف دیگر اینکه ما 10الی 15 سال پیش برای اهدای نذورات به همین موسسه رفته بودیم همین حدود یکسال پیش هم رفته بودیم هیچ اتفاقی و یا سنگی روی سنگ گذاشته نشده بود اصلا تو این سال ها هیچ کار مثبتی انجام نشده. هیچ پیشرفتی نداشته اند. زمینی دارند بالغ بر 2 الی 3 هزار متر در همان موسسه هر چی که ما یادمان می آید همان هست که هست. خب پس این آقایان چطور ادعا می کنند که ما اینقدر سرمایه داریم. تازه داخل موسسه هم که رفته بودیم دلمان گرفت که چطوری این بچه های مظلوم و بی سرپرست که مورد لطف ویژه خداوند متعال هستند اینگونه با این سر و وضع ناجور نگهداری می شوند!
صدای مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
2
واقعا برای مدیر رویداد۲۴ متاسفم که اعتبارش رو با این کار تخریب کرد. بدون اطلاع دقیق از واقعیت وضعیت این موسسه و شناخت این آقایان خبرشون رو کار کردید(مگراینگه ور قبالش چیزی داده باشن!!) که جزو افراد منفور و بدسابقه هستن.حتی پدر یکی از این امضا کنندگان نفرینش کرده!! این موسسه سالها بدون شفافیت مالی و عملکرد روشن تمامی مجوز های شیرخوارگاه و دخترانش رو بخاطر عدم صلاحیت همین اشخاص مدعی!!! از دست داد. آژانس بچه های آسمان رو همین آقایون به فنا دادن. هیچ کدوم از املاک موسسه رو هیچ کجا ثبت نکردن و هزاران خلاف دیگه...حالا که بهزیستی و امام جمعه انقلابی برای پیگیری و ایجاد شفافیت ورود کردن رو متهم میکنن!!!! طبق اسناد بهزیستی کاملا قانونی رای گیری شده. فقط خوراک برای ضدانقلاب درست کردید. امیدوارم جبران کنید
امت حزب الله و همیشه در صحنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
2
سوال اینجاست خیرین بزرگوار چقدر در فعل و عملشان صداقت، اخلاص و دوراندیشی داشته اند که اعتراضشان را به جای پیگیری از مسیر درست و قانونی بیایند طوری عمل کنند که خوراک لازم را برای رسانه های بیگانه و معاندین نظام فراهم نمایند؟ آیا در این شرایط که مردم از فشار گرانی ها و تورم بیش از اندازه در رنج و سختی هستند این کار باعث ایجاد بدبینی و شبه افکنی برای مردم خوب و فداکار ایران اسلامی نیست؟ آیا این کار باعث ایجاد آسیب و بی اعتمادی به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؟ از مسئولین و دست اندرکاران امر بویژه دستگاه قضایی و امت حزب الله شهرستان می خواهیم که نسبت به این اتفاق حساس و کاملا پیگیر باشند و نتیجه کار را به اطلاع افکار عمومی برسانند و از زمینه های سلب اعتماد بیشتر جدا جلوگیری نمایند.
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
2
اول اینکه اونقدری که ما میدونیم این موسسه غیرانتفاعی و هیئت مدیره هیچ نفعی ندارند! و تمامی داراییش که ادعا کردن صد میلیااااااارد متعلق به ایتام. بعدشم چهل سااااال همین آقایون فسیل و معترض بدون هیچ گزارشی به مردم و حتی رسانه ها و مسئولان کلی خسارت زدن. واقعا صداااای فریادی کسانی بلند شده که موسسه امام سجاد رو ملک شخصی خودشون میدونستن!!! و ضدانقلاب و اینترنشنال بیخود انعکاس نداده...کاملا معلومه متن رو کی تنظیم کرده! و سید فاضل سواد نداره بلکه صلاحیت ریاست رو گویا قانونا هم نداره...دم امام جمعه شهرمون گرم که اینقدر قدرتمند برای گرفتن حقوق ایتام مظلوم مستقیم وارد شده...‌ واقعا وای به حال شمایی که این اخبار جعلی و کذب رو منتشر کردید و آخرت و دنیای خودتون رو با بردن آبروی حاج آقای ترابی عزیز و تهمت بیجا بردید... حتما تو زندگیتون اثر این خطای بزرگتون رو میبینید!!!! کاش برید از نزدیک با این اشخاص و حاج آقا آشنا بشید.
برید از بهزیستی بخواید گزارش واقعی رو بده اگر دنبال حقیقت هستید. من خودم گنبدی هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
ای بابا ای بابا ....این وسط همه اسامی معلوم الحال هستن خدا به داد اون بچه‌های یتیم که سر اموالشان دعواست برسه ....
نظرات شما
پیشخوان