تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

هوای تهران ناسالم برای همه گروه‌ها/ وزارت بهداشت: باید دورکاری اعلام کنیم

شاهسونی: اکنون وارد شرایط اضطرار شده‌ایم و طبق دستورالعمل در این زمان باید دورکاری و کاهش ساعت کار کارمندان در دستور کار قرار گیرد.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند، گفت: این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ هستند؛ در منطقه ۲ شدیدترین وضعیت آلودگی را شاهد هستیم و کیفیت هوا در این منطقه بسیار ناسالم است.

او افزود: آلودگی هوا به معضل جدی پایتخت تبدیل شده است. به همین منظور کارگروه شرایط اضطرار استان تهران باید نسبت به تصمیم عاجل اقدام کند.

شاهسونی گفت: غلظت آلاینده‌های ذرات ٢.۵ PM در برخی مناطق تهران ۶ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت برای مواجهه روزانه است.


بیشتر بخوانید: آلودگی هوا شانس مبتلا شدن به کرونا را افزایش می‌دهد


او ادامه داد: بر اساس آخرین رهنمود سازمان جهانی بهداشت میزان مواجه روزانه با آلاینده‌های ٢.۵ PM ١۵ میکروگرم در متر مکعب است و در برخی نقاط تهران غلظت ذرات بین ٩٠ تا ١٠٠ میکروگرم در متر مکعب یعنی حداقل ۶ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت و حد مجاز است.

رئیس گروه سلامت هوا بیان کرد: کمیته اضطرار هوا استان تهران با توجه به شرایط آلودگی هوا باید قاطعانه تصمیم گیری کند. اکنون وارد شرایط اضطرار شده‌ایم و طبق دستورالعمل در این زمان باید دورکاری و کاهش ساعت کار کارمندان در دستور کار قرار گیرد.

شاهسونی با اشاره به اینکه گروه‌های حساس همچون سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند، افزود: ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کرده و افرادی که در محل کار حاضر می‌شوند، کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان