تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

جزییات جلسه شورای امنیت کشور در پی اعتراضات اصفهان و قطع انتقال آب زاینده رود به یزد

استاندار یزد از برگزاری جلسه شورای امنیت کشور پس تخریب تاسیسات خط انتقال آب شرب یزد خبرداد و گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است تا در تصمیمات این شورا، ملاحظات تمامی استان‌ها در نظر گرفته شود.

 اعتراضات اصفهان و قطع انتقال آب زاینده رود

رویداد۲۴ مهران فاطمی عصر جمعه در گفتگو با رسانه‌های استان عنوان کرد: در خصوص مشکلات آب شرب استان یزد تاکنون هفت بار با شخص وزیر کشور در این خصوص رایزنی شده است، پس از تخریب تاسیسات این خط نیز از ساعت ۳.۵ بامداد پیگیری‌های لازم از سوی وزیر کشور در خصوص مسائل آب صورت گرفته است.

به گفته وی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز پیگیر وضعیت مشکلات آب شرب استان است و مجموع این پیگیری‌ها سبب شد، شورای امنیت ملی کشور امروز تشکیل جلسه داد و مصوباتی برای تامین آب پایدار و امنیت خط انتقال آب استان یزد داشتند.


بیشتر بخوانید: علم الهدی: مشکل آب با تجمع حل نمی‌شود؛ به جایش نماز باران بخوانید


فاطمی اظهار داشت: هر تصمیم ملی که در حوزه آب گرفته می‌شود باید شرایط و ملاحظات هر چهار استان مرتبط با حوزه زاینده رود و کارون در آن لحاظ شود و تاکید مسئولان کشوری نیز بر این مهم استوار است.

استاندار یزد از ساعات آغازین تعرض به خطوط انتقال آب مذاکرات لحظه‌به‌لحظه با دفتر رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر کشور و مقامات شورای عالی امنیت کشور داشته است و از بامداد امروز (جمعه) نیز با حضور در اتاق مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای یزد از نزدیک در جریان اقدامات این انجام شده برای بازسازی خط و شرایط تامین آب شرب به مردم قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع هرچه سریعتر این مشکل صادر کرد.
بر اساس اعلام آب منطقه‌ای استان یزد، عملیات بازسازی قسمت‌های تخریب شده به پایان رسیده و تا ساعاتی دیگر جریان آب به سمت استان برقرار خواهد شد، اما شهروندان با توجه به کاهش ذخایر استراتژیک استان باید کماکان در مصرف آب صرفه جویی کنند و در مناطقی که آب قطع شده از تانکر‌های سیار و مستقر در سطح شهر آب شرب مورد نیاز را تامین کنند.

پنجشنبه شب خط انتقال آب شرب استان یزد در مناطق شرق اصفهان مورد تعرض و تخریب قرار گرفت که با تخریب چند حوضچه این خط جریان آب انتقالی به یزد قطع شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان